loading...
akhbar tecnolozh3
saqar بازدید : 30 سه شنبه 10 فروردین 1400 نظرات (0)

شیائومی افزون‌بر گوشی‌های رده‌بالای جدید، در مراسمی که عصر امروز برگزار کرد دو گوشی میان‌رده را نیز به‌نمایش گذاشت. به‌گزارش GSMArena، می ۱۱ لایت فایوجی (Xiaomi Mi 11 Lite 5G) نخستین گوشی هوشمند دنیا است که از پردازنده‌ی اسنپدراگون 780G کوالکام استفاده می‌کند. مدل 4G گوشی شیائومی می 11 لایت به پردازنده‌ی اسنپدراگون 732G مجهز است. گوشی می 11 لایت 5G، مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی 5G شیائومی در بازارهای جهانی محسوب می‌شود. 

به‌غیر از سیستم-روی-چیپ، دو مدل 5G و 4G شیائومی می 11 لایت تفاوت خاصی ندارند و هر دوی آن‌ها از صفحه‌نمایش ۶٫۵۵ اینچ AMOLED با وضوح فول ‌HD پلاس استفاده می‌کنند که در بخش بالایی سمت چپ آن، حفره برای دوربین سلفی دیده می‌شود.

به‌نوشته‌ی GSMArena، نمایشگر گوشی می 11 لایت از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و در دسته‌ی نمایشگرهای ۱۰ بیت جای می‌گیرد. با وجود بهره‌مندی از پنل OLED، حسگر اثر انگشت شیائومی می 11 لایت در زیر صفحه‌نمایش قرار ندارد و به بخش کناری منتقل شده است. این حسگر با دکمه‌ی پاور ترکیب شده است.

نمایشگر پنل جلویی شیائومی می 11 لایت / Xiaomi Mi 11 Lite

اسنپدراگون 780G در داخل گوشی می 11 لایت 5G قدرت پردازشی در سطح پردازنده‌های سری اسنپدراگون 700 ارائه می‌دهد، اما فناوری‌های ارتباطی آن در سطح پردازنده‌های پرچم‌دار است. پردازنده‌ی مرکزی این تراشه سرعت کلاک ۲٫۴ گیگاهرتز دارد و پردازنده‌ی گرافیکی آن از نوع آدرنو 642 است. همین موضوع باعث می‌شود قدرت گرافیکی تراشه‌ی اسنپدراگون 780G در بین اسنپدراگون 855 و اسنپدراگون 865 قرار بگیرد. 

 

جزیره‌ی دوربین در پنل پشتی شیائومی می 11 لایت همچون گوشی می 11 به‌نظر می‌رسد، اما ماژول‌های این دو گوشی اندکی متفاوت هستند. می 11 لایت از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با حسگر 1/1.97 اینچ و لنز f/1.8 استفاده می‌کند. دوربین دوم حسگر هشت مگاپیکسلی 1/4 اینچی با لنز فوق عریض f/2.2 دارد و دوربین سوم لنز ماکرو را در جلوی حسگر پنج مگاپیکسلی قرار می‌دهد. دوربین ماکروی گوشی می‌تواند روی سوژه‌هایی که در فاصله‌ی سه تا هفت سانتی‌متری قرار گرفته‌اند فوکوس خودکار انجام دهد. حفره‌ی پنل جلویی گوشی از دوربین ۱۶ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند.

 

منبع: 

https://www.zoomit.ir/mobile/369383-xiaomi-mi-11-lite-lte-5g-snapdragon-780g-specs-price-official/

saqar بازدید : 32 سه شنبه 10 فروردین 1400 نظرات (0)

ساعاتی قبل رتبه‌ی نخست DxOMark تغییر کرد. بر اساس آنچه GSMArena می‌نویسد، شیائومی می ۱۱ اولترا (Xiaomi Mi 11 Ultra) موفق شده است صدر رتبه‌بندی DxOMark را تصاحب کند. این گوشی با اختلاف چهار امتیازی در بالای پرچمدار هواوی یعنی میت 40 پرو پلاس جای می‌گیرد. شیائومی می 11 اولترا مجموع امتیاز ۱۴۳ را کسب کرده یعنی ۱۰ امتیاز بیشتر از می 10 اولترا (که سال گذشته‌ی میلادی عرضه شده بود).

اعضای تیم DxOMark تمامی فرآیندهای آزمایش دوربین را تمام کرده و امتیازهای مدنظرشان را به هر بخش داده‌اند؛ با این‌حال زمان کافی در اختیار نداشتند تا مقاله‌ی بررسی دوربین می 11 اولترا را به‌صورت کامل بنویسد. به‌همین دلیل مقاله‌ی بررسی که جزئیات کاملی در بر دارد بعدا منتشر می‌شود. 

 

جزئیات امتیاز دوربین شیائومی می 11 اولترا در DxOMark

 

می‌ 11 اولترا شیائومی در بخش عکس‌برداری به امتیاز ۱۴۸، در بخش بزرگ‌نمایی به امتیاز ۱۰۰ و در بخش فیلمبرداری به امتیاز ۱۱۷ دست پیدا کرده است. درمقایسه، هواوی میت 40 پرو پلاس توانسته بود در بخش‌های یادشده به‌ترتیب امتیاز ۱۴۴، ۹۸ و ۱۱۵ را کسب کند. 

شیائومی می 11 اولترا در پنل پشتی میزبان دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی ایزوسل GN2 سامسونگ به‌همراه دوربین ۴۸ مگاپیکسلی پریسکوپی و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی فوق عریض است. روی برآمدگی دوربین پنل پشتی، صفحه‌نمایشی کوچک هم به‌چشم می‌خورد. می 11 اولترا بدنه‌ی سرامیکی دارد و در دو رنگ با قیمت پایه‌ی ۶۰۰۰ یوآن (۹۱۵ دلار) به بازار عرضه خواهد شد. 

منبع: 
saqar بازدید : 16 سه شنبه 10 فروردین 1400 نظرات (0)

شیائومی در مراسمی که ساعت ۱۶:۰۰ امروز به‌وقت تهران به‌صورت آنلاین برگزار کرد، چندین محصول را به‌نمایش گذاشت. به‌نوشته‌ی Gizmochina، شیائومی در بخشی از مراسم امروز روتر گیمینگ جدیدی با نام Xiaomi Mi AX9000 Gaming Wi-Fi Router معرفی کرد که از استاندارد وای فای 6 استفاده می‌کند.

شیائومی Mi AX9000 روتر سه بانده‌ای است که از هر دو فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز و ۵٫۰ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و به تراشه‌ی ۶ هسته‌ای کوالکام مجهز است. این تراشه پردازنده‌ی مرکزی (CPU) چهار هسته‌ای و پردازنده‌ی عصبی (NPU) دو هسته‌ای دارد. شیائومی می‌گوید سومین باند روتر جدیدش با نام 5G_Game شناخته می‌شود و مخصوص انجام بازی است. 

افزون‌بر این موارد، روتر AX9000 دارای پهنای باند ۱۶۰ مگاهرتزی ۴×۴ است؛ درحالی‌که روترهای سری AX3000 پهنای باند ۸۰ مگاهرتزی ۴×۴ ارائه می‌دهند. روتر وای فای جدید شیائومی از MU-MIMO و OFDMA پشتیبانی می‌کند و امکان اتصال هم‌زمان ۱۶ دستگاه به آن وجود دارد. 

روتر Mi AX9000 طراحی هشت ضلعی جذابی دارد و در بالای آن چراغ‌های LED به‌فرم X قرار گرفته‌اند. چهار آنتن در طرفین روتر دیده می‌شود. مدیرعامل شیائومی در مراسم امروز گفت هر یک از این آنتن‌ها در واقع شامل سه آنتن است تا تعداد کل آنتن‌های روتر AX9000 به ۱۲ عدد برسد. روتر شیائومی دارای درگاه‌های LAN و USB 3.0 است و یک فن دارد تا به‌هنگام فعالیت، خنک بماند. 

روتر وای فای جدید شیائومی به‌لطف پردازنده‌ی کوالکام، بسته‌به فرکانسی که به آن متصل شده، از سرعت حداکثر ۴۸۰۴ مگابیت‌برثانیه پشتیبانی می‌کند. شیائومی می‌گوید روتر AX9000 سیگنال قدرتمند تا ۱۲ متر ارائه می‌دهد و این سیگنال از درون دیوار و اشیاء مختلفی که در خانه پیدا می‌شوند عبور می‌کند. 

روتر Mi AX9000 با قیمت ۹۹۹ یوآن (تقریبا ۱۵۲ دلار) به بازار عرضه می‌شود.

منبع: 
 
saqar بازدید : 29 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

جازی سازی سرور (Server Virtualization) تکنیکی برای تقسیم‌بندی یک سرور فیزیکی به چندین سرور مجازی کوچکتر، به کمک یک نرم افزار مجازی سازی می‌باشد.

در مجازی سازی سرور، هریک از سرورها چندین سیستم عامل را در یک سررسید واحد اجرا می‌کنند.

 

 

امروزه مراکز داده تجاری در برگیرنده چندین سرور می‌باشند. چندی از این سرورها مدت موعد زیادی از روز بیکار هستند چرا که بار کاری بر روی آنها تنها تعدادی از  سرورهایه پخش شده است. این فرمایش سبب برباد دان منابع سخت افزاری گران قیمت، مصرف برق، نگهداری و سیستم سرمایشی می‌شود.

 

 

مجازی سازی سرور تلاش می‌کند الی میزان راندمان از منابع را با استفاده از تقسیم‌بندی سرورهای فیزیکی به چندین سرور مجازی، که بر روی هریک از آن‌ها سیستم عامل و اپلیکیشن‌ها مختص به خودش نصب شده است، افزایش دهد.

 

 

مجازی سازی سرور می‌تواند هر سرور مجازی را وارد به رفتاری مثل یک سرور فیزیکی کند، که این فرمایش مایه افزایش ظرفیت هر ماشین فیزیکی می‌شود.

 

 

انواع طریق های مجازی سازی سرور

حداقل 6 شیوه مجازی سازی هستی دارد:

1 : مجازی سازی سرور: تجمیع شمار زیادی سرور مجازی در تعداد محدودی سرور فیزیکی. نرم اسباب مجازی سازی سرور مابین سرور فیزیکی و سیستم عامل پیمان می گیرد و اجازه می دهد چندین ماشین مجازی را بر روی سرور فیزیکی مانند اجرا کنیم.

 

 

 

2- مجازی سازی دسکتاپ: جهت انتقال دسکتاپ کاربران نهایی از رایانه شخصی به “فضای ابری” بهره‌گیری می شود. به کلامی دیگر، دسکتاپ کاربران نهایی، مجازی می شوند و آنها می توانند بوسیله مثلا تین کلاینت ها به دسکتاپ خودشان دسترسی پیدا کنند. در این حالت سیستم عامل مورد به کارگیری دشوار اسباب مستقل می شود. و از این پس شما می توانید بر روی سیستمی که الی به حال توانا به نصب windows 7  نبودید این سیستم عامل را نصب نمایید.

جهت اطلاعات بیشتر میتوانید به مقاله ( مجازی سازی Desktop ) مراجعه بفرمایید 

 

 

3- مجازی سازی نرم افزار: این شیوه جهت بسته بندی نرم انگیزه ها به شغل می رود. به واسطه این شیوه می توانید نرم افزار مورد نظر را در هر جایی که می خواهید استفاده کنید. نکته ی کلیدی در این شیوه گردهمایی کلیه ی فایلهای نرم افزار در یک فایل اجرایی می باشد. در این شیوه فایل مورد عقیده از سخت انگیزه ها مستقل می شود.

برای اطلاعات اغلب میتوانید به نوشتار ( مجازی سازی برنامه ها ) مراجعه بفرمایید

 

 

4- مجازی سازی storage: این روش جهت مجازی¬سازی SAN storage به کار می رود.

 

5- مجازی سازی I/O: این شیوه جهت کاهش شمار کابل¬های I/O باره استفاده پیمان می گیرد.

 

6- مجازی سازی شبکه: جهت برپایی شبکه های مجازی تو سرور به کار می رود الی مایه ملحق شدن ماشین های مجازی به هم و شکل گیری Virtual Security Zone شوند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید به نوشتار ( مجازی سازی شبکه ) مراجعه بفرمایید

 

 

وقتی اکثر افراد (بخصوص کسانی که بازپسین به دنیای مجازی سازی پیوسته اند) به مجازی سازی اندیشه می کنند، اکثرا به مجازی سازی سرورها می اندیشند.

این نقطه بهترین محل برای ملحق شدن به دنیای مجازی است و خواهد بود.

 

 

در واقع “مجازی سازی سرور” مابین سرور و سیستم عامل پیمان می گیرد. نرم اسباب های مجازی سازی سرور سیستم عامل مهمان را فریب می دهند.

این سیستم عامل ها بر روی ماشین های مجازی اجرا می شوند، اما بواسطه نرم افزار مجازی ساز دودلی می کند که به طور مستقیم با سرور فیزیکی در بستگی است.

از همین رو چندین ماشین سیستم عامل مهمان مجازی می توانند تنها از طریق یک سرور فیزیکی باره بهره‌گیری پیمان بگیرند و به این ترتیب سود زیادی را نسیب سازمان کنند.

آنچه در فناوری مجازی سازی مورد چشمداشت است بر این پایه اند :

 

 

 

 

کاهش هزینه های خرید دشوار افزار

افزایش راندمان با تخصیص منابع اشتراکی

افزایش بازدهی و بهینه سازی مصرف انرژی

صرفه جویی در فضای استقرار سرویس دهنده ها

بهینه سازی مدیریت شبکه و افزایش انعطاف پذیری

افزایش توان عملیاتی، گنجایش شبکه و حفظ تداوم کار

سرعت در ترمیم و بازنشانی سیستم ها به هنگام بروز خرابی

افزایش اطمینان و امنیت سیستم ها و کاهش پیچیدگی های عملیاتی

 

 

مزایای دیگری نیز برای مجازی سازی قابل شمارش هستند ولیکن موارد بالا عمومیت بیشتری دارند.

 

 

اين اشتراک مي‌‌تواند در رابطه با موارد زير باشد :

1- سکوی سیستم عامل: تاسیس سيستم عامل های گوناگون و مجزا بر روی یک سیستم عامل پایه

 

 

2- رایانه های رومیزی: شبیه سازی رایانه های رومیزی به همراه سیستم عامل و نرم افزارها كاربردی و منابع باره بیچارگی آن نظیر حافظه، دیسک و دیگر ملزومات آن.

 

 

3- برنامه های كاربردی: اجرای برنامه های کاربردی به چهره مستقل از سیستم عامل 

 

 

4- منابع: شبیه سازی شبكه ، دستگاه ÷های ورودی و خروجی،حافظه و منابع ذخيره‌سازي مجازی

 

 

مزایا و معایب به کارگیری سیستم مجازی سازی سرور ها

 

 

مزایای سیستم مجازی سازی سرور ها 

کاهش نیروی انسانی حفاظت سرور 

 

کاهش هزینه مشکل اسباب 

 

حذف بسیاری از تجهیزات Passive

 

صرفه جویی در ساز و برگ ups 

 

امکانات ویژه در تهیه نسخه حامی سرور مجازی 

 

ذخیره و بازاریابی ساده و تند نسخه پشتیبان 

 

صرفه جویی در فضای اطاق سرور 

 

کاهش برق مصرفی 

 

عدم بیچارگی به سیستم های تهویه پر خرج 

 

عدم بیچارگی به تجهیزات kvm 

 

هزینه پایین پشتیبانی مشکل انگیزه ها و نرم اسباب 

 

تقسیم سرویس ها و نرم اسباب  ها بین چند سیستم عامل

 

سهولت انتقال یک سیستم عامل بین سرور های فیزیکی 

 

معایب سیستم مجازی سازی سرور ها 

 

 

 

معایب سیستم مجازی سازی سرور ها

تخصص در مدیریت و تاسیس ماشین های مجازی 

 

کاهش نسبی سرعت 

 

توقف کار چندین سرور در صورت اشکال در دستگاه

 

 

 

مزایای به کارگیری سیستم سنتی سرور ها 

عدم احتیاج به تخصص در مدیریت و راه اندازی ماشین های مجازی 

 

سرعت بالا 

 

ادامه کار دیگر سرور ها در چهره بروز اشکال در یک ماشین 

 

 

 

معایب سیستم سنتی سرور ها 

 

نیاز به نیروی انسانی کارآزموده نگهداری سرور 

 

هزینه بالای سخت افزار و سرور 

 

نیاز به استفاده  اغلب از تجهیزات Passive

 

افزایش خرج تجهیزات UPS 

 

نیاز به تجهیزات پر هزینه Backup گیری

 

نیاز به تامین فضای ارشد برای اتاق سرورها 

 

افزایش برق مصرفی 

 

نیاز به سیستم های تهویه و خنک کننده پر هزینه

 

نیاز به تجهیزات Kvm

 

هزینه بالای حمایت سخت اسباب و نرم افزار 

 

اجبار در پیکربندی چندین سرویس و نرم افزار روی یک سیستم عامل

منبع : 

https://avashnet.com/server-virtualization/

 

saqar بازدید : 31 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

ستارلینک (Starlink) را به خودروها، کامیون‌ها، قایق‌‌های حمل‌و‌نقل و هواپیماها متصل کند. درخواست صدور مجوز که جمعه‌ی گذشته در کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) ثبت شده است بزرگ‌ترین اقدام اسپیس ایکس برای متصل کردن استارلینک به حوزه‌ی حمل‌و‌نقل محسوب می‌شود. براساس گزارش ورج، تحلیلگران می‌گویند حوزه‌ی حمل‌و‌نقل می‌تواند برای اسپیس ایکس سودآور باشد تا اینترنت استارلینک را از خانه‌های مردم به بخش‌های جدیدی وارد کند.

پرونده‌ی ثبت‌شده در کمیسیون فدرال ارتباطات در روز ۵ مارس ۲۰۲۱ (۱۵ اسفند ۱۳۹۹) خواستار صدور نوعی مجوز تحت عنوان «مجوز جامع و بدون قیدوشرط» برای اضافه شدن پایانه‌های زمینی استارلینک به بخشی است که اسپیس ایکس «ایستگاه‌های زمینیِ در حال حرکت» عنوان می‌کند. منظور اسپیس ایکس از «ایستگاه‌های زمینیِ در حال حرکت»، خودروها و کامیون‌ها و قایق‌ها و هواپیماها هستند.

در بخشی از پرونده‌ی ثبت‌شده توسط اسپیس ایکس می‌خوانیم: «[با عملی شدن پروژه‌ی جدید]، کاربران مجبور نیستند هنگام جابه‌جا شدن استفاده از اینترنت استارلینک را فراموش کنند؛ فرقی ندارد جابه‌جایی کاربران از طریق رانندگی در کامیون در سراسر کشور باشد یا حمل بار از اروپا به یکی از بندرهای ایالات متحده و حضور در پروازی داخلی یا بین‌المللی.» 

البته وسایل نقلیه‌ی مسافربری کوچک‌تر باید فعلا منتظر بمانند. ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا، دوشنبه‌ی گذشته با انتشار توییتی گفت: «قصد نداریم خودروهای تسلا را به استارلینک متصل کنیم؛ چون پایانه‌ی ما بیش از حد بزرگ است. این پروژه‌ی جدیدی برای هواپیماها، کشتی‌ها، کامیون‌های بزرگ و ماشین‌های کاروان (RV) طراحی شده است.» 

پایانه‌ی استارلینک فعلا به خودروهای تسلا اضافه نمی‌شود

استارلینک در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ ماهواره در مدار زمین دارد؛ اما تعداد افرادی که مشغول استفاده از آن هستند چندان زیاد نیست. طبق آمار، در برنامه‌ی بتای استارلینک که سال گذشته آغاز شد و نیاز به دعوت داشت، حداقل ۱۰ هزار نفر شرکت کرده‌اند. برنامه‌ی بتای استارلینک در حال حاضر مناطق دورافتاده‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا را هدف قرار داده است که دسترسی‌ آن‌ها به اینترنت بسیار کم است یا به‌طور کلی به اینترنت دسترسی ندارند.

کیت استارلینک با روتر و آنتن ۴۹۹ دلار قیمت دارد و کاربران برای دستیابی به سرعتی در بین ۷۰ تا ۱۳۰ مگابیت ‌بر ثانیه، باید ماهانه ۹۹ دلار به اسپیس ایکس پرداخت کنند. ماه گذشته‌ی میلادی، اسپیس ایکس پیش‌فروش سرویس استارلینک را با هزینه‌ی قابل‌ بازگشت ۹۹ دلاری آغاز کرد تا «شمار محدودی از کاربران را در هر منطقه‌ی تحت پوشش» از اینترنت استارلینک بهره‌مند کند. مناطق تحت پوشش در حال حاضر شامل بخش‌هایی از ایالات متحده، کانادا و بریتانیا می‌شوند. 

پرونده‌ی جدید اسپیس ایکس برای درخواست متصل شدن استارلینک به وسایل نقلیه، شامل هیچ جزئیاتی از طراحی جدید آنتن نبود، اما اعلام کرد: «پایانه‌های جدید از لحاظ الکتریکی با پایانه‌های مخصوص کاربران عادی همسان هستند؛ اما پایه‌هایی دارند تا به وسایل نقلیه، کشتی و هواپیما متصل شوند.» آنتن‌های متحرک استارلینک روی «دکل کشتی‌ها یا بالای کامیونت‌ها» یا «خودروهای مسافربری و قایق‌های تفریحی» نصب می‌شوند. برخلاف پایانه‌های فعلی اسپیس ایکس که با پایه عرضه می‌شوند و کاربر می‌تواند آن‌ها را نصب کند، پایانه‌های جدید باید توسط افراد واجد شرایط نصب شوند. 

قرار دادن پایانه‌ی استارلینک روی وسایل نقلیه، حرکت تعجب‌برانگیزی محسوب نمی‌شود. اسپیس ایکس سال گذشته‌ی میلادی خواستار صدور مجوز موقت توسط کمیسیون فدرال ارتباطات شد تا پایانه‌های استارلینک را در جت‌های گلف‌استریم قرار بدهد. ماسک فعلا احتمال اضافه شدن پایانه‌های استارلینک به خودروهای تسلا را رد کرده است؛ اما در جلسه‌ای که در نخستین ماه از سال جاری میلادی با سرمایه‌گذاران برگزار کرد، گفته بود این اتفاق قطعا ممکن است در سال‌های آینده رخ بدهد. 

به ‌لطف پرونده‌ی جدید در کمیسیون فدرال ارتباطات، به ‌نظر می‌رسد اسپیس ایکس اکنون بیش‌ازپیش روی سیستم‌های ارتباطی متحرک تمرکز دارد و می‌خواهد «سرویسش را در دسترس رانندگان، اپراتورهای کشتی و مسافران هوایی در ایالات متحده‌ی آمریکا و کشورهای خارجی قرار بدهد.» اسپیس ایکس می‌گوید ارائه‌ی اینترنت استارلینک به این مشتریان «به اپراتورها و مسافران امکان می‌دهد به سرویس‌هایی دسترسی داشته باشند که به افزایش بهره‌وری منتهی می‌شود.» شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک همچنین اعلام کرد این کار «امنیت پلتفرم‌های موبایل را بهبود می‌بخشد»؛ اما جزئیات خاصی در این باره ارائه نکرد.

 

منبع : 

https://www.zoomit.ir/internet-network/368854-spacex-starlink-internet-terminal-cars-boats-aircraft-fcc/

saqar بازدید : 19 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

همراه اول ۱۷ اسفندماه از موتور جستجوی بومی «ذره‌بین» رونمایی کرد. به گزارش ایسنا، همراه اول در حاشیه‌ی افتتاح «مرکز مانیتورینگ پلتفرم‌های دیجیتال» از جستجوگری رونمایی کرد که پروژه‌ی آن از چند ماه گذشته آغاز شده بود. ظاهرا همراه اول قصد دارد یک مرورگر هم راه‌اندازی کند. رئیس مرکز ملی فضای مجازی در مورد این موتور جست‌وجو گفت:

این موتور جست‌وجو از قابلیت‌های محلی بسیار خوبی برخوردار است و امیدواریم بتواند بخش بزرگی از نیازهای مردم را بهتر از مرورگرهای خارجی تأمین کند.

این جستجوگر اکنون در استورهای ایرانی قابل دانلود است و در توضیحات آن نوشته شده: «‏‏ذره‌بین یک سوپروب‌گرد رایگان فارسی‌ است که جست‌وجو و گشت‌وگذار در دنیای بی‌انتهای اینترنت را آسان می‌کند.» از جمله ویژگی‌هایی که برای این جستجوگر ذکر شده، این است که هزینه‌ی اینترنت مصرفی استفاده از ذره‌بین برای وب‌سایت‌های ایرانی نیم‌بها و برای وب‌سایت‌های بین‌المللی، تمام‌بها است. این هزینه، با فعال‌سازی بسته‌های هدیه ذره‌بین رایگان است.

گفته شده است تماشای ویدئو در شبکه‏‌های اجتماعی و وب‌سایت‌‏های دیگر، در تب ویدئوی ذره‌‌بین، همیشه با ترافیک نیم‌بها محاسبه می‏‌شود. از دیگر ویژگی‌هایی که برای این جستجوگر ذکر شده است باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • ‏زبان ذره بین فارسی‌ است.
  • ذره بین امکان جست‌وجو و دسترسی طبقه‌بندی‌شده به متن، تصویر، ویدئو (کلیپ، فیلم و سریال) و موسیقی را فراهم می‌کند.
  • جست‌وجو در ذره بین، ساده ا‌ست و نیاز به هیچ تخصصی ندارد.
  • سرعت جست‌وجو و رسیدن به نتیجه‌ دل‌خواه در ذره بین بالا است؛ تنها با یک کلیک!

شباهت نتایج جستجوی ذره‌بین با گوگل

براساس بررسی‌های زومیت، نتایج ذره‌بین شباهت بسیار زیادی به نتایج گوگل دارند. برای مثال، در صورت تایپ کردن عبارتی در فیلد جستجوی ذره‌بین متوجه می‌شویم که کلیدواژه‌های پیشنهادی (Suggestions) شباهت بسیار زیادی به پیشنهادهای گوگل دارند و در بسیاری از موارد، تنها ترتیب آن‌ها فرق می‌کند.

جستجوی کلمه‌ی ایمیل در گوگل

جستجوی کلمه ایمیل در ذره بین

به‌عنوان مثالی دیگر، با جستجوی عبارت «استارلینک»، ترتیب نتایج نمایش داده‌شده در گوگل و ذره‌بین به این صورت است:

جستجوی کلمه استارلینک در ذره بین

جستجوی کلمه استارلینک در گوگل

عبارات پیشنهادی نمایش داده‌شده در انتهای صفحات جست‌وجو نیز تقریبا یکسان است:

جستجوهای مرتبط در گوگل

جستجوهای مرتبط در ذره بین

جستجوی تصاویر

با نگاهی به قسمت جستجوی تصاویر متوجه می‌شویم تصاویر به ‌نمایش درآمده در ذره‌بین تقریبا همان نتایج جستجوی تصاویر گوگل و از منابع دقیقا یکسان هستند و تنها ترتیب نمایش آن‌ها فرق می‌کند.

جستجوی تصویر در گوگل

جستجوی تصویر در ذره بین

کلیدواژه‌های پیشنهادی در قسمت بالای جستجوی تصاویر گوگل و ذره بین نیز عینا یکسان است.

نکته‌ی جالب دیگری که هنگام بررسی جستجوی تصاویر ذره‌بین متوجه می‌شویم این است که پیش‌نمایش عکس‌ها (Thumbnail) دقیقا مانند تصاویر گوگل روی gstatic.com میزبانی می‌شوند.

gstatic.com دامنه‌ای متعلق به گوگل است. گوگل برای بهبود عملکرد موتور جستجویش و کاهش زمان لود کردن نتایج، محتوای استاتیک (کد جاوا اسکریپت، CSS و تصاویر) را روی دامنه‌های مختلف و از طریق CDN-هایی که از لحاظ جغرافیایی به کاربر نزدیک‌تر هستند ارائه می‌دهد.

کد سورس مشابه تصاویر گوگل در ذره بین

 

 

پیش‌نمایش (Thumbnail) تصاویر موتور جستجوی ذره‌بین روی دامنه‌ی gstatic.com متعلق به گوگل میزبانی می‌شوند

بااین‌حال، یاسر رایگانی، مدیر ارتباطات همراه اول در پاسخ به کاربری در توییتر می‌گوید نتایج ذره‌بین، مستقل از جستجوگرهای دیگر است.

جایی که شباهت‌ها به پایان می‌رسد

به ‌نظر می‌رسد در مواردی که ذره‌بین نمی‌تواند از نتایج جستجوی گوگل ایده یا کمک بگیرد، شباهت‌ها به پایان می‌رسد و مرتبط و مفید بودن نتایج به ‌نمایش درآمده به‌ طرز قابل توجهی افت می‌کند. برای مثال با رفتن به زبانه‌های «بازار»، «آوا» و «فیلم و سریال» و جستجوی کلیدواژه‌های خاص، نتایج نامربوطی نمایش داده می‌شود.

 

منبع: 

https://www.zoomit.ir/tech-iran/368863-zarebin-search-engine-mci-launched/

 

saqar بازدید : 19 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

مجازی سازی سرور از دیروز الی امروز

مجازی سازی سرور (Virtualization) بر خلاف انگاشت افرادی که مجازی سازی سرور را یک تکنولوژی امروزین به حساب می آورند، مربوط به دهه 70 میلادی یعنی تقریبا  به 40 سال پیش است. زمانی که شرکت آی بی ام (IBM) یکه تاز پهنه محاسبات دیجیتالی و کامپیوتر ها بود. در واقع سیستم عاملهای موجود دهه 60 و 70 میلادی اساساٌ بر پایه اشتراک منابع مشکل افزاری یا همان مجازی سازی پیشه می کردند و اصولاً بدلیل گرانی منابعی نظیر حافظه، دیسک، پردازنده مرکزی و سایر ملحقات آن امکان بهره برداری غیر اشتراکی بسیار پر خرج بود. بعد از ظهور نسل جدید رایانه ها و سرویس دهنده های غیر Mainframe كه حائز تاب کارکرد بالا و بها ذیل بودند، رویكرد پیشین سیستم عامل ها در استفاده اشتراکی منابع به تدریج كمرنگ شد و به کارگیری سرویس دهنده های حقیر و میانه بدون دغدغه از صرف خرج های گزاف سخت افزاری فراگیر شد.

 

همچنین با رشد سرویس های نرم افزاری جدید در شبكه‌ها، و بر آورده شدن بیچارگی هركدام از این سرویس ها با استفاده از سخت‌افزار و منابع سیستم‌عامل اختصاصی، استراتژی جدیدی به شکل “یك سرویس دهنده برای هر سرویس شبکه” به هستی آمد که این رویكرد کماکان در بسیاری از شبکه ها مورد بهره‌گیری پیمان دارد ولی این استراتژی جدید یک اشکال دارد و آن هم این است که بر بر پایه شمردن در تعداد كثیری از سرویس دهنده ها، میزان به کارگیری منابع به كمتر از 20% اندک است. این رویه باعث بالا رفتن هزینه و مصرف انرژی و در عین حال كاهش بهره‌وری مشکل اسباب می گردد.

 

در نتیجه دوباره مسئله صرفه جویی و مدیریت منابع در راهبرد جدید مورد پروا قرار گرفت. خاتمه این بار فقط IBM جلودار فقدان و شرکت ها و موسسات پژوهشی بسیاری وارد میدان شده بودند.

*كاهش خرج ها، *بالابردن بهره‌وری دشوار اسباب و *مدیریت آسانتر و كارآمدتر سرویس دهنده ها، اهدافی هستند که مدیران و کارآزمودگان شبكه را به سمت قرار دادن سرویس های مختلف بر روی یك سخت‌افزار نیرومند سوق داد. در راهبرد جدید، هدف، قراردادن سرویس‌های گوناگون بر روی یك مشکل اسباب به صورت متمركز و با خرج كمتر بود لغایت از این روش مدیریتی آسانتر، كم هزینه‌تر ، فرایندهای حفاظت و پشتیبان‌گیری راحتتر، دسترسی و قابلیت اعتماد بالاتر فراهم گردد.

 

مجازی سازی سرور

 

مجازی سازی سرور چیست؟

تعریف ما از استعمال مجازی‌سازی سرور در گستره سیستم عامل عبارت است از راهکاری که پروانه می دهد چندین سیستم عامل میهمان بطور مقارن بر روی یک میزبان سخت افزاری به اجرا در آیند.

ماشین مجازی یا( VM(Virtual Machine به سیستمی اطلاق می گردد که اجرای سیستم مجازی سازی را بر عهده گرفته است.

 

هر ماشین مجازی می تواند شامل سیستم عامل، مشکل اسباب و نرم انگیزه ها اختصاصی خود باشد. ماشین مجازی، مستقل از سکوی مشکل افزاری یا سیستم عامل اولیه به تکاپو خویش پیوستگی می دهند. زیرا در بیشتر سیستم های مجازی سازی سرور، یک لایه متمایز کننده به نام فوق ناظر Hypervisor میان سیستم عامل میهمان (مجازی) و مشکل افزار یا منابع فیزیکی موجود حائل می گردد. کار Hypervisor ایجاد یک دیدن مستقل مجازی از دشوار انگیزه ها یا منابع است. Hypervisor مایه می¬شود ماشین های مجازی از دید یکدیگر نهان بمانند و هر ماشین مجازی تصور کند تمام مشکل اسباب یا منابع لازم را در کمر بستن گرفته است.

 

دو گونه اصلی از Hypervisor وجود دارد :

تمام- سخت افزاری (Bare-Metal)

میزبانی شده Hosted

در اغلب موارد، شغل مجازی سازی را نرم اسباب سپریدن می دهد. این نرم افزار لایه Hypervisor را به وجود آورده و بستگی میان سخت اسباب یا سیستم عامل را با این لایه و هر یک از ماشین های مجازی را طوری فراهم می نماید که تاسیس سیستم عامل مجازی و اجرای برنامه های کاربردی بر روی مشکل افزارهای متفاوتی که وجود فیزیکی ندارند را شدنی می نماید.

نمونه هایی از سیستم های نرم افزاری فوق ناظر (Hypervisor) بر اساس مشکل افزار از دو شرکت معتبر بر این پایه اند :

 

VMware ESX and ESXi

Microsoft Hyper-Vi

نمونه هایی از سیستم های نرم افزاری میزبانی شده (Hosted) بر اساس سیستم عامل به شرح زیرند :

 

VMware Server

Virtual Server

VMware Workstation

Virtual PC

انواع شیوه های مجازی سازی سرور

حداقل 6 طریق مجازی سازی وجود دارد:

 

1- مجازی سازی سرور: تجمیع شمار زیادی سرور مجازی در شمار محدودی سرور فیزیکی. نرم انگیزه ها مجازی سازی سرور مابین سرور فیزیکی و سیستم عامل پیمان می گیرد و دستور می دهد چندین ماشین مجازی را بر روی سرور فیزیکی مشابه اجرا کنیم.

 

2- مجازی سازی دسکتاپ: جهت انتقال دسکتاپ کاربران نهایی از کامپیوتر شخصی به “فضای ابری” استفاده می شود. به کلامی دیگر، دسکتاپ کاربران نهایی، مجازی می شوند و آنها می توانند بوسیله مثلا تین کلاینت ها به دسکتاپشان دسترسی پیدا کنند. در این حالت سیستم عامل مورد استفاده از سخت اسباب مستقل می شود. و از این پس شما می توانید بر روی سیستمی که الی به حال قادر به نصب windows7 نبودید این سیستم عامل را نصب نمایید.

 

3- مجازی سازی نرم افزار: این روش جهت بسته بندی نرم انگیزه ها به کار می رود. به واسطه این روش می توانید نرم افزار مورد نظر را در هر جایی که می خواهید کاربرد کنید. نکته ی کلیدی در این طریق تجمع کلیه ی فایلهای نرم انگیزه ها در یک فایل اجرایی می باشد. در این روش فایل باره نظر از دشوار افزار مستقل می شود.

 

4- مجازی سازی storage: این طریق جهت مجازی¬سازی SAN storage به شغل می رود.

 

5- مجازی سازی I/O: این روش جهت کاهش تعداد کابل¬های I/O باره کاربرد پیمان می گیرد.

 

6- مجازی سازی شبکه: جهت برپایی شبکه های مجازی داخل سرور به کار می رود تا مایه پیوستن ماشین های مجازی به هم و شکل گیری Virtual Security Zone شوند.

 

وقتی اکثر افراد (بخصوص کسانی که اخیر به دنیای مجازی سازی پیوسته اند) به مجازی سازی اندیشه می کنند، بیشتر به مجازی سازی سرورها می اندیشند.

 

این نقطه بهترین محل برای ملحق شدن به دنیای مجازی است و خواهد بود.

 

در واقع “مجازی سازی سرور” مابین سرور و سیستم عامل پیمان می گیرد. نرم افزار های مجازی سازی سرور سیستم عامل مهمان را فریب می دهند. این سیستم عامل ها بر روی ماشین های مجازی اجرا می شوند، اما بواسطه نرم افزار مجازی ساز تردید می کند که به طور مستقیم با سرور فیزیکی در بستگی است. از همین رو چندین ماشین سیستم عامل مهمان مجازی می توانند تنها از راه یک سرور فیزیکی باره کاربرد پیمان بگیرند و به این ترتیب هوده زیادی را عاید سازمان کنند.

 

آنچه در تکنولوژی مجازی سازی باره انتظار است بر این پایه اند :

کاهش خرج های خرید سخت افزار

افزایش بهره وری با تخصیص منابع اشتراکی

افزایش بازدهی وبهینه سازی مصرف انرژی

صرفه جویی در فضای استقرار سرویس دهنده ها

بهینه سازی مدیریت شبکه و افزایش انعطاف پذیری

افزایش تاب عملیاتی، ظرفیت شبکه و حفظ تداوم کار

سرعت در ترمیم و بازنشانی سیستم ها به اثناء بروز خرابی

افزایش اطمینان و امنیت سیستم ها و تفریق پیچیدگی های عملیاتی

مزایای دیگری نیز برای مجازی سازی قابل شمارش هستند ولیکن موارد بالا عمومیت بیشتری دارند.

 

این اشتراک می‌‌تواند درباره موارد ذیل باشد :

 

1- سکوی سیستم عامل: تاسیس سیستم عامل های مختف و مجزا بر روی یک سیستم عامل پایه

 

2- رایانه های رومیزی: همانند سازی کامپیوتر های رومیزی به همراه سیستم عامل و نرم ابزارها كاربردی و منابع باره احتیاج آن همانند حافظه، دیسک و سایر ملزومات آن.

 

3- برنامه های كاربردی: اجرای برنامه های کاربردی به چهره مستقل از سیستم عامل

 

4- منابع: مانند سازی شبكه، دستگاه¬های ورودی و خروجی،حافظه و منابع ذخیره‌سازی مجازی

 

چند مثال از مجازی سازی سرور

استفاده از چندین سیستم عامل گوناگون بر روی یک سیستم سخت افزاری با کمک سیستم مجازی سازی، راهکاری است که ما برای ایجاد شبکه های گوناگون بکار می گیریم. فرض کنید یک شبکه در حال کار، نیازمند برپایی یک سرویس دهنده جدید می شود.

 

اگر بخواهیم به صورت معمول این سرویس دهنده را راه اندازی کنید، باید حاضر پرداخت هزینه خرید سرویس دهنده، خرج نصب و جابجائی اطلاعات و هزینه رسیدگی سازگاری سیستم و کلی هزینه های سایر باشید که بطور حتم صرفه اقتصادی و زمانی متعاقب نخواهد داشت. در این موقعیت بهترین راه حل به کارگیری فنآوری مجازی سازی است که دستور میدهد لغایت به کمک سیستم مجازی سازی، یک سرویس دهنده جدید را بر روی همان شبکه موجود به چهره مجازی ایجاد و بدون نارسایی در شبکه، آن را باره سهم برداری قرار دهیم.

 

کاربرد دیگر مجازی سازی افزایش سرعت پردازش و تبادل اطلاعات در شبکه ها است. به فرض اگر به طور مقارن صدها ایستگاه کاری در یک شبکه به یک سرور متصل شده و تبادل اطلاعات کنند، شدامد روی این سرور به شدت افزایش یافته و سرعت شبکه به شدت کاهش می یابد و احتمال بروز دشوار بالا می رود.

 

راهکار این قضیه از طریق مجازی سازی آن است که چندین سرور مجازی در شبکه تاسیس شود الی بار شدامد این کامپیوتر ها میانی سرویس دهنده های مجازی دسته گردد. این بدین معنی است که حتی اگر منابع مشکل افزاری شما محدود باشد آن را به صورت برنامه ریزی شده و جداسازی پذیر مدیریت می نمائید تا برای واحدهای مختلف به شیوه های متنوع مورد سهم برداری قرار گیرند.

saqar بازدید : 35 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

یرانسل پس از راه‌اندازی پنج سایت تجاری نسل پنجم اینترنت همراه در تهران و شیراز، حال به جزیره کیش رفته و سایت 5G را برای استفاده‌ی عمومی افتتاح کرده است. به گزارش روابط عمومی ایرانسل، تمامی مراحل نصب، راه‌اندازی و بهینه‌سازی سایت 5G ایرانسل در جزیره کیش توسط جوانان متخصص ایرانی انجام شده و این سایت از روز شنبه ۱۶ اسفند ۹۹ در حال سرویس‌دهی است.

مدیرعامل ایرانسل در مراسم افتتاح رسمی ششمین سایت تجاری 5G ایرانسل، ضمن اشاره به اهمیت بومی‌سازی تجهیزات فناوری 5G گفت:

ما در حوزه‌ی تجهیزات نسل جدید، طبیعتا وابستگی داریم و این تجهیزات را از تولیدکنندگان معتبر بین‌المللی تأمین می‌کنیم. اما زیرساخت‌های فنی را با کمک نیروهای داخلی ایجاد کرده‌ایم و با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از این تجهیزات قابل بومی‌سازی است، یکی از برنامه‌های جدی ایرانسل این است که ان‌شاء‌الله با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، اقدامات جدی را برای بومی‌سازی این تجهیزات انجام دهیم. البته بخشی را هم شروع کرده‌ایم که ان‌شاءالله در آینده‌ی نزدیک به ثمر خواهد رسید و استفاده خواهد شد.

 

افتتاح سایت 5G ایرانسل در کیش

بیژن عباسی‌آرند اعلام کرد که اقدام بعدی ایرانسل، تمرکز روی تحقیقات برای نسل ششم ارتباطات در کیش خواهد بود. به‌ گفته‌ی او: «با توجه به اینکه دنیا به ‌سمت نسل ۶ در حال حرکت است، ما هم ظرفیت‌های خوب تحقیقاتی در کشور داریم که ان‌شاءالله بتوانیم برای کارهای تحقیقاتی، آمادگی فهم و شناخت و نهایتاً ایفای نقش در توسعه نسل بعد در کشور، آن را به کار بگیریم و پیش‌گام باشیم. تلاش می‌کنیم همکاری‌های گسترده‌تری را در حوزه‌ی ارتباطی شکل دهیم و سرویس‌های هوشمند را به کیش بیاوریم تا کیش را با توجه به زیرساخت‌های خوبی که در منطقه آزاد وجود دارد، به جزیره هوشمند تبدیل کنیم.»

 

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری ‌اطلاعات در این مراسم اذعان کرد که استفاده از فناوری 5G یکی از اهداف کشور در افق ۱۴۰۴ است تا حداقل ۱۰ درصد از کاربران به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند و رونمایی ایرانسل در راستای اهداف اسناد بالادستی است.

افتتاح سایت 5G ایرانسل در کیشستار هاشمی با اشاره به ضرورت مدیریت بهینه‌ی منابع فرکانسی گفت:

ما منابع فرکانسی محدودی را در اختیار داریم که به‌عنوان منابع ملی شناخته می‌شوند. اگر بخواهیم صرفا از فناوری‌های نسل‌های قبلی استفاده کنیم، بدون تردید استفاده بهینه و مؤثری از فرکانس انجام نخواهد شد و 5G یکی از مصادیقی است که با استفاده از آن، در تلاشیم از ظرفیت‌های فرکانسی که در کشور داریم، به‌صورت بهینه استفاده کنیم. متأسفانه به ‌واسطه‌ی انحصاری که در حوزه‌ی اینترنت ثابت شاهد هستیم، آنچه در توسعه‌ی اینترنت ثابت مورد انتظار بود، اتفاق نیفتاد. به همین دلیل استفاده از ظرفیت 5G را برای کمک به توسعه اینترنت ثابت در دستور کار داریم و پروانه‌های مرتبط را هم صادر کرده‌ایم که ان‌شاءالله بتوانیم بخشی از این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

 

منبع : 

https://www.zoomit.ir/tech-iran/368802-irancell-kish-5g-site/

 

saqar بازدید : 21 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

هواوی در کنفرانسی با حضور اصحاب رسانه اعلام کرد تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی Petal Search در خارج از چین به ۱۸ میلیون نفر رسیده و این عدد تا پایان سال جاری میلادی مرز ۶۰ میلیون را هم رد می‌کند.

هواوی اوایل هفته‌ی جاری کنفرانسی کوتاه به میزبانی دکتر جیمی گونزالو، قائم‌مقام سرویس‌های موبایلی مصرفی هواوی و آندرئاس زیمر، مدیر محصول واحد اروپای هواوی، با حضور روزنامه‌نگاران منتخب برگزار کرد تا جزئیات بیشتری درباره‌ی خدمات موبایلی هواوی (HMS) و سیستم‌عامل هارمونی او اس (HarmonyOS) ارائه دهد.

براساس گزارش خبرگزاری GSMArena، هواوی می‌گوید موتور جست‌و‌جوی اختصاصی Petal Search تا پایان سال ۲۰۲۱ می‌تواند به ۶۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در خارج از چین دست پیدا کند. 

در این کنفرانس مطبوعاتی، دو مدیر اجرایی هواوی اعلام کردند عملکرد این شرکت چینی در خارج از بازار بومی خود هم قدرتمند است. در‌حال‌حاضر، ۱۸ میلیون کاربر فعال ماهانه در خارج از چین از Petal Search استفاده می‌کنند که ۴ میلیون نفر از آن‌ها در اروپا حضور دارند. این آمار برای هواوی تحسین‌برانگیز است؛ زیرا Petal Search تا همین ۱۲ ماه پیش وجود نداشت. 

سرویس Petal Search امکان می‌دهد ازطریق عکس به‌دنبال بازیگران یا سلبریتی‌ها بگردید. همچنین، امکان مشابهی برای جست‌و‌جوی محصولات ارائه می‌شود. دکتر گونزالو در مراسم یادشده تأکید کرد هواوی برای تأمین ایمنی سرویس‌هاش مداوم زیرنظر قرار دارد. سرویس Petal Search از گواهی خاصی بهره می‌برد که اتحادیه‌ی اروپا آن را صادر کرده است. این گواهی اعلام می‌کند تمامی داده‌های کاربران Petal Search ایمن هستند. 

 

منبع :

https://www.zoomit.ir/internet-network/368895-huawei-petal-search-18m-monthly-active-users-outside-china/


saqar بازدید : 23 سه شنبه 19 اسفند 1399 نظرات (0)

ماشین مجازی این پروانه را به شما می‌دهند لغایت سیستم عامل‌های دیگر را در سیستم عاملی که دارید اجرا کنید، انگار که قصد دارید یه برنامه در محیط سیستم عاملتان اجرا کنید یا به صورت ساده، ماشین مجازی، یک سیستم عامل کامل است، بر روی سیستم عامل کنونی شما.دوست دارید که با ماشین مجازی شغل کنید و آن ها را بشناسید؟ بعد ماشین مجازی همراه ما باشید و لغایت دستگاه‌های مجازی رایگانی که در دسترس شما هستی دارند را معرفی کنیم.

 

یک دستگاه مجازی چیست؟

یک ماشین مجازی برنامه‌ای است که مانند یک کامپیوتر مجازی عمل می‌کند و برروی سیستم عاملی که دارید پیشه می‌کند و سخت انگیزه ها مجازی را در اختیارتان پیمان می‌دهد الی سیستم عامل دیگری را اجرا کنید. سیستم عامل جدید در پنجره‌ای درون سیستم عامل اصلی شما اجرا می‌شود، دقیقا مشابه هر برنامه دیگری.

 

 

 

از منظر سیستم عامل ماشین مجازی یک کامپیوتر راستین و کامل است

شما می توانید در آن واحد چندین دستگاه مجازی را روی سیستمتان نصب کنید. تنها محدودیت شما داشتن فضای کافی و البته منابع کافی برای آن‌ها می‌باشد. دستگاه مجازی درون سیستم عامل اصلی شما و در نقش یک برنامه و مهمان عمل خواهد کرد، البته که می‌توانید آن را تمام صفحه هم اجرا کنید لغایت بیشتر شبیه به یک دستگاه مستقل شود.

 

استفاده‌های کاربردی از دستگاه مجازی

امتحان کردن نسخه های جدید سیستم عامل‌ها: با دستگاه مجازی می‌توانید برای مثال ویندوز۱۰ را بر روی ویندوز۷ خود پیش از آپگرید کردن آن امتحان کنید.

تجربه پیشه با سیستم عامل‌های گوناگون: برای نمونه می‌توانید استفاده از سیستم عامل لینوکس را تجربه کرده و کل چیز آن را یاد بگیرید.

 

 

استفاده از نرم اسباب هایی که به نسخه های کهن تر سیستم عامل‌ها احتیاج دارند: مثلا فرض کنید می‌خواهید با یک برنامه مهم پیشه کنید که فقط برروی ویندوز XP اجرا می‌شود، شما می‌توانید ویندوز XP را برروی دستگاه مجازی خود نصب کنید و آن برنامه را اجرا نمایید. این کار به شما دستور می‌دهد الی برنامه‌ای را که فقط بر روی ویندوز XP عمل می‌کند را بدون بیچارگی به گذاشتن آن در ویندوز اجرا نمایید. و این نکته مهمی است چرا که این ویندوز دیگر از طرف مایکروسافت پشتیبانی نمی‌شود.

اجرای برنامه‌هایی که برای سیستم عامل های سایر طراحی شدند: کاربرد کنندگان سیستم عامل مک و لینوکس می‌توانند از ماشین مجازی بدون هیچ دردسری برای اجرای برنامه‌های ویندوز بهره‌گیری کنند. البته متاسفانه اجرای بازی‌ها در ‌ دستگاه‌های مجازی همیشه امکان پذیر نمی‌باشد.

امتحان نرم‌افزار بر روی سیستم عامل‌های مختلف: اگر بیچارگی دارید که امتحان کنید یک برنامه چگونه بر روی سیستم عامل‌های گوناگون عمل می کند، می‌توانید هرکدوم متعلق به ها را بر روی یک دستگاه مجازی نصب نمایید.

یکی کردن سرورها: کسانی که ناچار به استفاده از سرورهای متعدد هستند می‌توانند با به کارگیری دستگاه مجازی همه‌ی آنها را فقط بر روی یک رایانه اجرا نمایند. هر دستگاه مجازی یک دسته کاملا جداگانه می باشد پس سایر درگیر مشکلات متعدد و هزینه‌های اضافی برای نگه داری از سرورهای مختلف نخواهید بود. وانگهی ماشین های مجازی را بین دستگاه‌های گوناگون می‌توان جا‌به‌جا کرد.

دستگاه‌های مجازی پیشنهادی

VirtualBox یک برنامه عالی می باشد که برروی ویندوز، مک و لینوکس اجرا می شود. یکی از بهترین خصوصیت‌های این برنامه در دسترس بودن همه خصوصیات آن به چهره رایگان و آسان است.

 

معرفی نرم‌افزار XAMPP ، سرور را بر روی کامپیوتر خویش شبیه‌سازی کنید

 

 

VMware Player یک برنامه شناخته شده دیگر برای سیستم عامل ویندوز و لینوکس است. این برنامه قسمت مجانی برای VMware workstation است بعد همه‌ی ویژگی ها آن مجانی در گزین کردن شما قرار نمی گیرد.

 

اجرای یک سیستم عامل در دستگاه مجازی

برای نصب یک سیستم عامل بر روی یک دستگاه مجازی شما به دیسک آن سیستم عامل نیاز دارید. البته از فایل ISO image آن هم می توانید استفاده کنید. برنامه های دستگاه مجازی راهبری راحتی را در برگزیدن شما قرار می‌دهند تا بتوانید پروسه راه‌اندازی یک دستگاه مجازی را طی کنید و سیستم عامل خودتان را اجرا کنید.

 

 

 

قابل بیان است که دستگاه‌های مجازی تنها محدود به سیستم عامل‌های ویژه دسکتاپ نیست، شما حتی می‌توانید سیستم عامل اندروید را هم بر روی ویندوز ۱۰ همانند سازی کنید.

تعداد صفحات : 22

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 220
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 102
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 173
  • بازدید ماه : 376
  • بازدید سال : 2,697
  • بازدید کلی : 9,138