loading...
akhbar tecnolozh3
saqar بازدید : 48 سه شنبه 30 فروردین 1401 نظرات (0)

تعمیرات یخچال سامسونگ لاستیک و نوار بعید درب یخچال

نوار دور درب یخچال یک نوار لاستیکی درزبند بوده که از قطعات ساده اما زیاد مهم یخچال است.

وظیفه‌ی این نوار، ایزوله کردن محیط داخلی یخچال فریزر از فضای بیرونی است الی تبادل دمایی با بیرون نداشته باشد و کارکرد موتور یا کمپرسور یخچال به حداقل برسد. وانگهی این قطعه با داشتن ویژگی چسبندگی باعث بسته شدن آسان درب یخچال و عدم مفتوح پایدار گذاشتن آن در اثر سهل‌انگاری می‌شود.

با اینکه جنس لاستیک بعید درب از پلاستیک بسیار ثابت می‌باشد اما به علت کاربرد همیشگی می‌تواند آفت ببیند. مشکلاتی تعمیرات یخچال سامسونگ که برای لاستیک بعید درب ایجاد میشود متفاوتند; گاهی بیچارگی به تعمیر و در مواقعی نیاز به تعویض دارند. از آنگونه این دشواری ها میتوان به خشک شدن, شل شدن, جدا شدن از درب, ترک خوردن و پارگی, چسبندگی و … اشاره کرد.

اگر موارد بالا را در یخچال فریزر خود نگریستن کردید هرچه سریعتر اقدام به برطرف کردن دشوار نمایید. چرا که پیوستگی این روند مایه فرسایش قطعات دیگر یخچال خواهد شد. در این صورت وارد شدن هوای گرم به داخل یخچال و بیرون شدن هوای سرد متعلق به مایه فاسد شدن زود هنگام مواد غذایی میشود. وانگهی کمپرسور یا موتور یخچال برای خنثی کردن تبادل دما ناچار به کار بیش از مرز است که موجب مستهلک شدن آن می‌شود.

انواع لاستیک بعید درب یخچال
نوار بعید درب یخچال وظیفه وکیوم کردن فضای کابین یخچال فریزر را دارد و مانع عبور نم و گرما به داخل یخچال فریزر می شود.

نوارهای بعید درب یخچال‌ها با پروا به مدل یخچال فریزرها متفاوتند. بعد پیش از اقدام به خرید, از نوع لاستیک دور درب یخچال و طول ریزبین آن اطمینان حاصل کنید. انواع نوارهای دور درب یخچال به دو دسته کلی بخش می‌شوند:

نوار بعید درب پیچی : در این مدل،نوار دور درب بدست پیچهایی به درب یخچال وصل میشوند
نوار بعید درب چفتی : در این مدل،درب دستگاه دارای شیاری است که نوار بعید درب داخل آن شیار می افتد و ساده ترین روش تعویض را هم داراست.
نوار بعید درب چسبی یا پرسی : در این مدل،نوار بعید درب بین درب یخچال و پلاستیک درونی یخچال توسط چسب پرس شده است و برای جایگزینی آن ابتدا باید بدست یک کاتر یا پیچگوشتی بین درب و پلاستیک درونی دستگاه شیاری ایجاد کنید و نوار پیشین را جدا کرده سپس نوار جدید را جایگزین کنید.بعد ا جایگزینی نوار جدید بدست پیچ،نوار دور درب بدنه داخلی و خود درب را به هم پیچ کنید.
علاوه بر این, لاستیک‌های بعید درب یخچال‌ها با اعدادی معرفی میشوند که به راستی همان درازا لاستیک است.

علائم ویرانی نوار دور درب یخچال
خرابی لاستیک دور درب یخچال به آسانی قابل تشخیص است. هرچند یخچال فریزر از قطعات بسیاری برپایی شده که خرابی آن‌ها می‌تواند علائم یکسانی داشته باشد و تشخیص قطعی خرابی‌ها بیشتر به کمک کارآزموده و بازدید حضوری از دستگاه شدنی است ولی میتوانید به کمک علائمی که در زیر آمده خرابی لاستیک بعید درب را تشخیص دهید.

 اگر متوجه شدید که موتور یا همان کمپرسور یخچال فریزر به چهره همیشگی شغل می‌کند احتمالا نوار بعید درب صحیح پیشه نمی‌کند. البته همان‌طور که در بالا اشاره کردیم, پیشه کردن همش موتور می‌تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد.
۲. اگر مواد غذایی زودتر از قبل تباه می‌شوند احتمالا به خاطر ورود هوای گرم به درون یخچال است.

تشخیص ویرانی نوار بعید درب یخچال
برای تشخیص ویرانی لاستیک بعید درب یخچال آغاز آن را با دقت رسیدگی کنید. اگر در قسمت‌هایی ترک, پارگی یا شل شدگی تماشا کردید و یا متوجه شدید قسمتی از لاستیک از درب یخچال جدا شده باید برای رفع دشوار اقدام کنید.
همچنین اگر درب یخچال به سختی باز میشود و چسبندگی بیش از کران دارد و یا احساس کردید نوار خشک شده و نیرو چسبندگی ندارد سعی کنید با دست خروج هوای سرد را بررسی کنید.
اما بهترین و ابتدایی ترین مسیر استفاده از یک قطعه کاغذ است. کاغذ را ته نشین درب گذاشته و درب را ببندید. حال که کوشش کنید کاغذ را بیرون بکشید. این پیشه را برای تمامی دور درب انجام دهید. حتی سرنوشت بالای درب یخچال که دسترسی به آن سخت است. اگر به آسانی توانا به بیرون کشیدن کاغذ بودید به این معنی‌ست که لاستیک بعید درب درست پیشه نکرده و احتیاج به تعمیر و یا جایگزینی دارد.

تعویض لاستیک دور درب یخچال
همانطور که گفته شد لاستیک‌های بعید درب یخچال‌ها با پروا به مدل دستگاه متفاوت است. هر کدام روش‌های ویژه خود را برای جایگزینی دارند. تعویض لاستیک دور درب پیچی ساده‌تر از مدل‌های پرسی و چسبی‌ست. ما در ذیل به رسیدگی هر دو باره می‌پردازیم. با این هستی اگر برای جایگزینی لاستیک بعید درب یخچال خویش احتیاج به کمک و یا ارشاد دارید, با مشاورین کارآزموده فیکسی در پیوستگی باشید.
نکته: برای جایگزینی لاستیک دور درب و اساسا تعمیر یخچال فریزر در وهله اول یخچال فریزر را از برق کشیده و مطمئن شوید نکات ایمنی را رعایت می‌کنید.
توجه داشته باشید بعد از تعبيه لاستیک نو و قبل از تعویض, آن را داخل ظرف آب داغ پیمان دیتا و یا با سشوار گرم کنید تا فرمی که در هنگام جابه‌جایی و تاخوردگی گرفته اصلاح شود. سپس آن را با اندکی وازلین چرب کنید تا مبتلا ترک خوردگی و خشک شدگی نشود و طول عمر بیشتری پیدا کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 220
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 59
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 130
  • بازدید ماه : 333
  • بازدید سال : 2,654
  • بازدید کلی : 9,095