loading...
akhbar tecnolozh3
saqar بازدید : 29 شنبه 25 بهمن 1399 نظرات (0)

همانگونه که اشاره شد هر پروفایل، یک پیج یا صفحه بی همتا در این رسانه اجتماعی محسوب می شود. تفاوتی نمی کند که پروفایل عمومی یا Public باشد یا خصوصی (Private). در هر دو حالت یک پروفایل اینستا، یک پیج منحصر به فرد یا Unique است.

بدون محدودیت سنی، هر شخصی که در تلفن هوشمند خود نسخه Android یا IOS اپلیکیشن اینستاگرام را نصب کرده باشد، می تواند اقدام به ساخت یک پیج اینستا کند.

ناشناس یا سرشناس، برای اینستا تفاوتی ندارد. ادمین اینستاگرام بجز چند تفاوت جزئی که بین پروفایل صورت های مردمی و سلبریتی با پروفایل های کاربران عادی هستی دارد، کل به یک شکل می توانند از امکانات این شبکه اجتماعی بهره‌گیری کنند.

در فیلم هایی که زندگی افراد با Life Style (سبک زندگی) متفاوت نسبت به کسان عادی جامعه (بیزنس من ها و کسان مشهور) را به تصویر می کشند، مشاهده کرده اید که این افراد اغلب کارهای خود را به افرادی که باره اعتمادشان هستند واگذار می کنند. در ریشه-بن-بیخ این کسان را بعنوان مدیر بخشی از سوداگری یا حرفه خود در نظر می گیرند تا بدلیل مشغله زیاد، بتوانند کل جوانب کسب و کار یا پیشه خویش را تحت مهار خویش داشته باشند.

هنرپیشه ها، کسب و کارها، کسان مشهور و در همه صاحبان پیج هایی که به علت مشغله بسیار قادر به مدیریت پیج اینستاگرام خویش نیستند، از افرادی که مورد اعتمادشان است، بعنوان ادمین پیج خود استفاده می کنند.

saqar بازدید : 29 شنبه 25 بهمن 1399 نظرات (0)

اپلیکیشن‌های غیر متمرکز با اپ‌های معمول موبایل و وب تفاوت دارند؛ زیرا به کاربر در مورد داده‌‌ای که اپ‌ها مدیریت می‌کنند کنترل بیشتری می‌دهند. اپ‌های مرسوم مانند رابین‌‌هود (Robinhood) یا توییتر، توسط یک مقام مرکزی مدیریت می‌شوند که در مورد چگونگی حفاظت از داده‌ی کاربران و استفاده‌ی صحیح یا نادرست از آن‌ حرف آخر را می‌زنند. 

اپلیکیشن‌ غیر متمرکز یا دپ رویکردی غیر متمرکز به مدیریت داده دارد و از نظر تئوری، به کمک تکنولوژی بلاک‌چین که اساس شبکه‌ی اتریوم است، کنترل را در دستان کاربر قرار می‌دهد. اتریوم از نظر ارزش بازار دومین رمزارز بزرگ دنیا (پس از بیت‌کوین) و اولین پلتفرم برای تسهیل ایجاد دپ‌ است.

 اتریوم برای طرفداران تکنولوژی وعده‌ای فریبنده محسوب می‌شود؛ اما این پلتفرم، متن‌ باز است؛ یعنی پروژه‌های ساخته‌شده روی آن اغلب آزمایشی و گاهی اوقات کلاهبرداری هستند.

برترین پروژه‌های اتریوم

در حال‌ حاضر بیشتر پروژه‌های اتریوم بر امور مالی غیر متمرکز یا دیفای تمرکز دارند. دیفای بر توسعه‌‌ی کابردهای ارز دیجیتال از تراکنش‌های روزمره تا موارد مالی پیچیده مانند وام‌ها و مشتقات آن تمرکز دارد.

حوزه‌ی DeFi در سال ۲۰۲۰ گسترش زیادی پیدا کرد و ارزش کل سرمایه‌های کریپتوی قفل‌شده در پروژه‌های آن، با بیش از ۲ هزار درصد رشد، از ۶۵۰ میلیون دلار در آغاز به ۱۶٫۰۵ میلیارد دلار رسیده است.

دپ‌های اتریوم آن‌قدر محبوب شده‌اند که ازدحام روبه‌فزون کارمزدهای تراکنش (مقدار اتری که برای انتقال وجوه روی شبکه مورد نیاز است) را به بالاترین مقدار رسانده‌اند. این نتیجه‌ی مستقیم رقابت کاربران دپ برای تأیید سریع تراکنش‌هایشان توسط ماینرها است. هرچه کارمزد متصل به تراکنش بیشتر باشد، احتمال اینکه ماینر ETH آن را زودتر به بلاک‌چین اضافه کند، بیشتر است.

منبع:
saqar بازدید : 25 شنبه 25 بهمن 1399 نظرات (0)

مجمع عمومی عادی سالیانه‌ی شرکت ‌«ستاره‌ درخشان همراه‌ کیش» برای سال مالی منتهی به ۳۰ آبان ۹۹, در ۱۸ بهمن‌ماه با حضور تمام سهام‌داران برگزار شد. گزارش عملکرد سالیانه شرکت ستاره اول در این نشست حاکی از رشد ۷۷ درصدی درآمد عملیاتی و افزایش ۴۸ درصدی سود عملیاتی شرکت در سال مالی ۹۹ بود.

 به گزارش زومیت، مجمع عمومی عادی شرکت ‌ستاره‌ اول در محل دفتر هماهنگی این شرکت در تهران و با حضور معاونت‌های بازاریابی و فروش، توسعه، راهبرد و سرمایه‌گذاری، مالی و تدارکاتی شرکت همراه اول، مدیرعامل و اعضاء هیأت مدیره مؤسسه رفاهی همراه ‌اول برگزار شد. در این مجمع پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، محمد جواد صدوقی، مدیرعامل ستاره اول، به ارائه‌ی گزارش عملکرد سالیانه‌ی شرکت پرداخت و به سؤالات سهام‌داران پاسخ داد.

نشست شرکت ستاره اول همراه اول گزارش سال مالی

از جمله دستاوردهای شاخص مالی این شرکت در سال مالی اخیر باید به رشد ۷۷ درصدی درآمد عملیاتی شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ نسبت به سال مالی قبل، كسب باﻻترين درآمد عملياتی در بين شركت های گروه همراه اول و دستیابی به درآمد بالغ بر ۳۴ هزار میلیارد ریالی اشاره کرد. همچنین سود عملیاتی شرکت در سال مالی ۹۹ نسبت به سال مالی گذشته ۴۸ درصد و سود به‌ مقدار ۲۰۶۱ میلیارد ریال افزایش یافت.

در انتهای نشست با موافقت حداکثری سهام‌داران، صورت‌های سال مالی منتهی به ۳۰ آبان ۹۹ تصویب شد و اخذ گزارش مقبول حسابرس برای پنجمین سال متوالی مورد تقدیر قرار گرفت. همچنین بر ادامه‌ی روند رو به رشد شرکت، افزایش سهم بازار و حوزه‌های  درآمدی شرکت تأکید شد.

منبع:
saqar بازدید : 27 پنجشنبه 23 بهمن 1399 نظرات (0)

شک نکنید که فروش خدمات اینستاگرام تنها محدود به انتشار پست و نوشتن چند خط کپشن نمی‌شود. اگر شما فروشنده محصولاتی هستید مطمئن باشید که انتشار محصولات فقط به شما کمکی نخواهد کرد. یک پکیج خدمات اینستاگرام ویژه شامل فرآوری محتواهایی است و یا همان پست هایی که مایه افزایش فالوور و جلب اعتماد انها می‌شود.

 

تعرفه خدمات ادمین اینستاگرام

 

پس برنامه ریزی برای پیج و استراتژی تولید درونمایه  مهم‌ترین نکته برای کسب پیشرفت کار شما است. یک شرکت خدمات معتبر اینستاگرامی به احسان می‌داند که چه محتوایی برای چه پیجی مناسب است.

 

انتشار یومیه پست

یکی از مواردی که در پکیج خدمات اینستاگرام باید هستی داشته باشد، انتشار یومیه پست است. شرکت‌ها و ادمین‌های شما باید به احسان بدانند که انتشار یومیه کمک زیادی به جلو زدن از رقبا می‌کند. اگر شما به پیگیری خدمات اینستاگرام ارزان هستید باید پکیج‌هایی را برگزیدن کنید که تعداد پست‌های کمتری دارند. اما بدانید که با این روند رشد شما طولانی‌تر خواهد شد.

 

نوشتن کپشن و هشتگ مناسب

بعد از اینکه برنامه ماهانه یا هفتگی شما مشخص شد، و محتوای جذاب شما فرآوری شد، باید به سراغ نگارش کپشن مناسب و پس از آن هشتگ ترند مناسب برویم. بهترین هشتگ‌ها و کپشن‌ها آنهایی هستند که کامل مربوط به پست فرآوری شده است.

 

یعنی اگر شما در باره محصولتان تولید محتوا می‌کنید بهترین کپشن نگارش ویژگی های محصولات و پس متعلق به دعوت کاربران به نظردهی است. در ضمن هشتگ پسندیده هر پست با پروا به موضوع آن پست نوشته می‌شود. اتمام خدمات اینستاگرام بدست کمپانی ما یا سایر شرکت‌ها باید دربرگیرنده همگی مواردی که لغایت به حال گفته شده است باشد.شک نکنید که فروش خدمات اینستاگرام تنها محدود به انتشار پست و نوشتن چند خط کپشن نمی‌شود. اگر شما فروشنده محصولاتی هستید مطمئن باشید که انتشار محصولات فقط به شما کمکی نخواهد کرد. یک پکیج خدمات اینستاگرام ویژه شامل فرآوری محتواهایی است و یا همان پست هایی که مایه افزایش فالوور و جلب اعتماد انها می‌شود.

 

تعرفه خدمات ادمین اینستاگرام

 

پس برنامه ریزی برای پیج و استراتژی تولید درونمایه  مهم‌ترین نکته برای کسب پیشرفت کار شما است. یک شرکت خدمات معتبر اینستاگرامی به احسان می‌داند که چه محتوایی برای چه پیجی مناسب است.

 

انتشار یومیه پست

یکی از مواردی که در پکیج خدمات اینستاگرام باید هستی داشته باشد، انتشار یومیه شرکت خدمات اینستاگرام پست است. شرکت‌ها و ادمین‌های شما باید به احسان بدانند که انتشار یومیه کمک زیادی به جلو زدن از رقبا می‌کند. اگر شما به پیگیری خدمات اینستاگرام ارزان هستید باید پکیج‌هایی را برگزیدن کنید که تعداد پست‌های کمتری دارند. اما بدانید که با این روند رشد شما طولانی‌تر خواهد شد.

 

نوشتن کپشن و هشتگ مناسب

بعد از اینکه برنامه ماهانه یا هفتگی شما مشخص شد، و محتوای جذاب شما فرآوری شد، باید به سراغ نگارش کپشن مناسب و پس از آن هشتگ ترند مناسب برویم. بهترین هشتگ‌ها و کپشن‌ها آنهایی هستند که کامل مربوط به پست فرآوری شده است.

 

یعنی اگر شما در باره محصولتان تولید محتوا می‌کنید بهترین کپشن نگارش ویژگی های محصولات و پس متعلق به دعوت کاربران به نظردهی است. در ضمن هشتگ پسندیده هر پست با پروا به موضوع آن پست نوشته می‌شود. اتمام خدمات اینستاگرام بدست کمپانی ما یا سایر شرکت‌ها باید دربرگیرنده همگی مواردی که لغایت به حال گفته شده است باشد.

saqar بازدید : 28 پنجشنبه 23 بهمن 1399 نظرات (0)

آیا می‌توان احتمال توسعه‌ی بیماری آلزایمر را سال‌ها قبل از بروز علائم و صرفا با بررسی الگوهای نوشتاری افراد تشخیص داد؟ براساس بررسی جدید پژوهشگران IBM، پاسخ به این پرسش مثبت است. افرادی که از انواع مختلف بیماری‌ عصبی رنج می‌برند دارای الگوهای زبانی متفاوتی هستند؛ به عقیده‌ی پژوهشگرها،این الگوها می‌توانند علائم هشداردهنده‌ای برای پیشرفت بیماری‌ها باشند. پژوهشگرها برای پژوهش آلزایمر به بررسی گروهی شامل ۸۰ مرد و زن در سنین ۸۰ تا ۹۰ سال پرداختند. نیمی از این افراد مبتلا به آلزایمر و نیمی دیگر سالم بودند؛ اما هفت سال و نیم قبل، همه ویژگی‌های نرمالی داشتند.

شرکت‌کنندگان این بررسی قبلا در بررسی قلب فرامینگهام شرکت کرده بودند که پژوهشی فدرال و بلندمدت است و به تست‌های شناختی و فیزیکی مختلفی نیاز دارد. در بخشی از این پژوهش، افراد قبل از ابتلا به آلزایمر در تست‌های نوشتاری شرکت کرده بودند؛ در این تست‌ها از سوژه‌ها خواسته شد طرح پسری را شرح بدهند که روی چهارپایه‌ای لغزان ایستاده است و سعی می‌کند به شیشه‌ی بیسکوییت‌ها در طبقه‌ی بالای قفسه‌ها برسد و زنی هم پشت سر او ایستاده درحالی‌که از سینک در حال سرریز شدن غافل است.

پژوهشگرها با استفاده از یک برنامه‌ی هوش مصنوعی چگونگی استفاده از کلمات را بررسی کردند و به جستجوی تفاوت‌های کوچک زبانی پرداختند. براساس یافته‌های این برنامه، گروهی از سوژه‌ها زمانی‌ که عملکرد شناختی نرمالی داشتند، از کلمات تکراری بیشتر استفاده می‌کردند. این سوژه‌ها خطاهایی مثل اشتباه تلفظی داشتند و از زبان تلگرافی استفاده می‌کردند؛ یعنی زبانی که ساختار گرامری ساده‌ای دارد و فاقد فاعل و کلماتی مثل «آن»، «است» و «هستند» است. در نهایت مشخص شد اعضای این گروه از مبتلایان به آلزایمر هستند.

برنامه‌ی هوش مصنوعی براساس نتایج منتشر‌شده در مجله‌ی EClinicalMedicine لنست، با دقت ۷۵ درصدی احتمال توسعه‌ی آلزایمر را پیش‌بینی کرد. آجای رویورو، معاون پژوهش‌های علوم زندگی و بهداشت و درمان در مرکز پژوهشی IBM Thomas J. Watson، می‌گوید:

هیچ فرضیه‌ی قبلی درباره‌ی کاربرد کلمات و استفاده از آن برای پیشگیری از آلزایمر نداشتیم.

پژوهشگران آلزایمر می‌توانند از این نتایج برای آهسته‌سازی یا توقف روند آلزایمر استفاده کنند؛ در نتیجه اجرای تست‌هایی ساده برای پی بردن به احتمال توسعه‌ی آلزایمر ضروری است. به مدت چند سال پژوهشگرها به تحلیل تغییرات گفتار و صورت افرادی پرداختند که علائم بیماری‌های عصبی مثل آلزایمر، ALS، پارکینسون، زوال عقلی، اختلال دوقطبی و شیزوفرنی دارند؛ اما به گفته‌ی دکتر مایکل وینر، پژوهشگر بیماری آلزایمر از دانشگاه سانفرانسیکو، گزارش IBM می‌تواند داده‌های جدیدی ارائه کند. او می‌افزاید:

این اولین گزارشی است که روی افراد نرمال برای پیش‌بینی احتمال ابتلا به آلزایمر در سال‌های آینده انجام می‌شود. در آینده پژوهش‌های آلزایمر برای یافتن تغییرات کوچک در زبان و پیش‌بینی احتمال توسعه‌ی آلزایمر در افراد سالم توسعه خواهند یافت.

به گفته‌ی دکتر مورای گراسمن، پروفسور عصب‌شناسی دانشگاه پنسیلوانیا، هر بیماری عصبی باعث ایجاد تغییرات منحصر‌به‌فردی در زبان می‌شود که احتمالا مدت‌ها قبل از زمان تشخیص رخ داده‌اند.

منبع:
saqar بازدید : 21 پنجشنبه 23 بهمن 1399 نظرات (0)

اگر از طرفداران محصولات شیائومی باشید یا اخبار فناوری زومیت را دنبال می‌کنید، حتما با سری ردمی نوت شیائومی آشنایی دارید. سال ۲۰۲۰ مدل‌های مختلفی از سری ردمی نوت ۹ معرفی شد و می‌توان آن را خانواده‌ای بزرگ دانست که شامل ۹ گوشی‌ هوشمند می‌شود.

در کنار موفقیت سری ردمی نوت ۹، رونمایی نشدن از سری ردمی نوت ۱۰ باعث شد بسیاری از علاقه‌مندان و رسانه‌ها به آن حساس شوند. گویا شیائومی از این موضوع مطلع شده و به گفتهٔ GSMArena، برنامه‌های ویژه‌ای برای معرفی نسل بعدی سری ردمی نوت تدارک دیده است.

شیائومی از ۱۲ مارس سال ۲۰۲۰ تا ۸ ژانویهٔ ۲۰۲۱ تقریبا ۹ گوشی هوشمند از سری ردمی نوت ۹ به نام‌های ردمی نوت ۹ پرو مکس، ردمی نوت ۹ مدل 5G، ردمی نوت ۹ مدل 4G، ردمی نوت ۹ پرو (مخصوص بازار هند)، ردمی نوت ۹ پرو مدل 5G، ردمی نوت ۹ اس، ردمی نوت ۹، ردمی نوت ۹ پرو (برای بازار جهانی) و ردمی نوت ۹ تی معرفی کرد.

تیزر شیائومی ردمی نوت 10 در توییتر

 

حال به نظر می‌رسد نوبت به ردمی نوت ۱۰ رسیده یا شاید شیائومی از معرفی نسخهٔ دیگری از سری ردمی نوت ۹ خسته شده‌ است. در صفحهٔ رسمی توییتر شیائومی توییتی زده شده که زمان معرفی ردمی نوت ۱۰ را مارس ۲۰۲۱ اعلام می‌کند. در این توییت گفته می‌شود ردمی نوت ۱۰ بهترین گوشی هوشمند سال ۲۰۲۱ و نسبت به سری پیشین، با ویژگی‌های به‌مراتب بهتری همراه خواهد بود.

منبع:

https://www.zoomit.ir/mobile/367962-xiaomi-redmi-note-10-officially-confirmed/

saqar بازدید : 32 چهارشنبه 22 بهمن 1399 نظرات (0)

بهتر است مشتریان بتوانند با یکبار تماس یا سازمان شما پاسخ سوالات خویش را گرفته و دشوار خویش را حل کنند . این پیشه باعث می‌شود لغایت رضایت مشتریان از سازمان بالا برود .

 

میزان خوشنودی مشتریان از نحوه پاسخ‌گویی کارشناسان

به کمک نتیجه‌ی به دست آمده از ماژول نظرسنجی مرکز تماس ویپ مرکز تماس شرکت ، شما می‌توانید میزان رضایت مشتریان خویش را از روش پاسخ‌گویی هر کارشناس به دست آورید . این آمارگرفتن به شما کمک می‌کند لغایت علاوه بر مدیریت شیوه پاسخ‌گویی کارشناسان ، مشکلات و نقاط سستی کال سنتر کمپانی خویش را متوجه شوید .

 

آمار ریزبین ترافیک تماس‌های ورودی

شما به کمک این پارامتر می‌توانید از نحوه توزیع ترافیک بین کارشناسان خود آگاه شوید و علاوه بر این برنامه ریزی دقیقی برای ساعات کاری با شدامد تماس بالا داشته باشید .

مدیریت تماس‌های بهمنی

زمان وقوع تماس‌های بهمنی بهتر است از همه لحاظ حاضر باشید . شمار زیاد بسیار تماس‌های تلفنی در یک شرکت علاوه بر خستگی و فشار کاری روی کارشناسان ، نارضایتی مشتریان را نیز به دنبال دارد . فلذا بهتر است قابلیت‌هایی را برای مدیریت چنین وضعیتی در عقیده گرفته باشید .

 

وجود ربات تماس مانع اتوماتیک در مرکز تماس

بله صحیح است ! شما باید علاوه بر تماس‌های ورودی سازمان خود ، از تماس‌های خروجی کمپانی نیز برای به دست آوردن یک آمارگرفتن ریزبین از روش عملکرد ، میزان رضایت مشتری و …. بهره‌گیری نمایید . ربات‌های تماس گیر اتوماتیک به شما کمک می‌کند تا با تماس با کاربران باره عقیده شما و پیوندیدن آن‌ها به بخش‌های مختلفی مثل نظرسنجی‌ها ، تبلیغات و اطلاع رسانی‌ها و …. علاوه بر به دست آوردن یک آمار دقیق از عملکرد کمپانی ، بهره‌وری سازمان خویش را نیز افزایش دهید .

saqar بازدید : 23 چهارشنبه 22 بهمن 1399 نظرات (0)

ماه گذشته، محصولی از شرکت ایسوس با شماره‌مدل I005DA در بنچمارک گیک‌بنچ قرار گرفت که به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز بود. بسیاری از رسانه‌ها حدس زدند که محصول مدنظر درواقع گوشی هوشمند جدید ایسوس از سری گیمینگ راگ فون، یعنی راگ فون ۵ (ROG Phone 5) است. حال رسانه خبری GSMArena گزارش می‌دهد که گوشی هوشمند گیمینگ ایسوس مدل دیگری نیز دارد که به ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز خواهد بود.

مدل ۱۶ گیگابایتی راگ فون ۵ توانست در آزمون تک‌هسته‌ای امتیاز ۱،۱۳۱ و در آزمون چندهسته‌ای امتیاز ۳،۷۲۹ را کسب کند. طبیعتا به‌لطف برخورداری از حافظه‌ی رم بیشتر (تقریبا دوبرابر) مدل ۱۶ گیگابایتی راگ فون ۵ توانست امتیازهای بیشتری از مدل ۸ گیگابایتی کسب کند. در گزارش‌ها، می‌توان مشاهده کرد که هر دو مدل از مشخصات سخت‌افزاری تقریبا مشابهی برخوردار هستند؛ به‌گونه‌ای ‌که از تراشه‌ی توانمند اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام قدرت می‌گیرند و از سیستم‌عامل اندروید ۱۱ استفاده می‌کنند.

درحالی‌که اطلاعات کمی از محصولات جدید شرکت ایسوس در بنچمارک گیک‌بنچ قرار گرفته است، وب‌سایت سازمان تنا (سازمان رگولاتوری چین) مشخصات باتری و صفحه‌نمایش و سازگاری هر دو مدل با ارتباطات نسل نوین 5G را مشخص می‌سازد. طبق اطلاعات تنا، ایسوس راگ فون ۵ به باتری ۶،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و صفحه‌نمایشی ۶/۷۸ اینچی با پنل AMOLED مجهز است.

 

سازمان 3C چین نیز تأیید کرده است که ایسوس راگ فون ۵ از فناوری شارژ سریع ۶۵ واتی پشتیبانی می‌کند؛ بااین‌حال، اطلاعاتمان فقط به این‌ها ختم نمی‌شود و می‌دانیم که راگ فون ۵ ایسوس از ماژول دوربینی سه‌گانه در پنل پشتی میزبانی خواهد کرد و صفحه‌نمایشی ثانویه دارد. هنوز دلیل برخورداری محصول جدید ایسوس از صفحه‌نمایش ثانویه مشخص نیست؛ اما باتوجه‌به محصولاتی که تاکنون معرفی شده است، می‌توان حدس زد صفحه‌نمایش دوم برای ارائه‌ی اطلاعاتی ازجمله اعلانات، زمان، تماس‌های ورودی، پیامک‌های دریافتی و... باشد.

منبع:

https://www.zoomit.ir/mobile/367914-asus-rog-phone-5-geekbench-16gb-ram/

saqar بازدید : 30 چهارشنبه 22 بهمن 1399 نظرات (0)

از قرار معلوم، ای ام دی (AMD) قصد دارد در آینده‌ای نزدیک، با قابلیتی با عنوان FidelityFX Super Resolution پاسخی مستقیم به قابلیت محبوب Nvidia DLSS بدهد. به‌نوشته‌ی خبرگزاری Wccftech‌، قابلیت AMD FidelityFX Super Resolution بهار پیش رو از راه می‌رسد و با اتکا بر فناوری‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی نرخ فریم بازی‌هایی را ارتقا می‌دهد که روی کارت‌های گرافیک نسل جدید سری Radeon RX 6000 مبتنی‌بر معماری RDNA 2 اجرا می‌شوند.

ای ام دی در رویداد مربوط به رونمایی کارت‌های گرافیک سری Radeon RX 6000، خیلی مختصر به فناوری FidelityFX Super Resolution به‌عنوان رقیب DLSS اشاره کرد. در آن زمان، ای ام دی مدعی شد FidelityFX Super Resolution در دست توسعه قرار دارد و در حال مذاکره با استودیوهای بازی‌سازی است تا این قابلیت درون بازی‌های آن‌ها جای بگیرد و بازی‌ها از مزایای FidelityFX Super Resolution بتوانند بهره‌مندی شوند. از آن زمان تاکنون، اطلاعات دیگری درباره‌ی فناوری ای ام دی نشنیده‌ایم. این درحالی است که انویدیا در همین حین فناوری DLSS را تغییر محسوسی داده است. 

سال ۲۰۱۸، انویدیا ‌هنگام رونمایی کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX 2000 برپایه‌ی معماری تورینگ، سراغ استفاده از تکنیک Supersampling اختصاصی رفت. فناوری Supersampling اختصاصی انویدیا DLSS نام دارد. DLSS مخفف Deep Learning Super Sampling و به‌معنی نمونه‌برداری تصاویر با همکاری یادگیری عمیق در واحد هوش مصنوعی است. 

 

DLSS 1.0 کارش را با قدرت آغاز کرد؛ اما تعداد بازی‌های تحت‌پشتیبانی این قابلیت زیاد نبودند. به‌علاوه، DLSS 1.0 عملکرد بازی‌ را به‌طور محسوس ارتقا می‌داد؛ اما هم‌زمان باعث می‌شد کیفیت تصویر کاهش یابد. مشکل یادشده به‌مرور‌زمان رفع شد تا اینکه نوبت ‌به انتشار DLSS 2.0 رسید. انویدیا در DLSS 2.0 توانایی‌های اصلی قابلیت Supersampling را به‌نمایش گذاشت. DLSS 2.0 در عین ارتقای عملکرد بازی، کیفیت تصویر را کاهش نمی‌دهد. تاکنون، اثرگذاری محسوس این قابلیت روی نحوه‌ی اجرای بازی‌های متعددی را شاهد بوده‌ایم که The Medium و Cyberpunk 2077 جدیدترین نمونه از آن‌ها هستند. 

منبع:

https://www.zoomit.ir/graphic/367918-amd-fidelityfx-super-resolution-spring-nvidia-dlss-radeon-boost-update/

saqar بازدید : 68 سه شنبه 21 بهمن 1399 نظرات (0)
محققان کره ای با استفاده از «روغن بزرک» روشی ابداع کرده اند که می تواند ۹۵ درصد ترک های نمایشگر موبایل را در ۲۰ دقیقه ترمیم کند.

 به گزارش مهر به نقل از لد بایبل، محققان کره جنوبی روشی برای ترمیم نمایشگرهای شکسته موبایل یافته اند. این روش نوین شامل تقویت نمایشگر به وسیله «روغن بزرک است» تا آنها بتوانند خود را ترمیم کنند.

 

این تحقیق در نشریه Composite Part B: Engeenring منتشر شده و یونگ چا جونگ مدیر مرکزی در  انستیتو علم و فناوری کره جنوبی(KIST) آن را رهبری کرده است.

 

در این پروژه محققان «روغن بزرک» را به شکل میکروکپسول هایی در نمایشگر به کار بردند. به طور دقیق تر در این روش از پلیمر دولایه (PBF) استفاده شد که دولایه متشکل از کپسول های روغن بزرک و محصول شیشه مانندی را در برمی گیرد . این ماده شیشه مانند در موبایل ها و دستگاه های دیگر به کار می رود CPI نام دارد. نتیجه حاصل ایجاد یک ماده جدید است.

 

محققان در آزمایش ها نشان دادند زمانی که نمایشگر در معرض خطر ترک قرار می گیرد، «روغن بزرک» آزاد و سپس سخت می شود. به این ترتیب نمایشگر هرگونه خسارتی را ترمیم می کند.

 

محققان ادعا می کنند  روش نوین آنها قادر به ترمیم ۹۵ درصد ترک های نمایشگر  است. علاوه بر آن این روش ترک ها را در ۲۰ دقیقه ترمیم می کند.

 

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11067880.html

تعداد صفحات : 22

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 220
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 101
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 172
  • بازدید ماه : 375
  • بازدید سال : 2,696
  • بازدید کلی : 9,137