loading...
akhbar tecnolozh3
saqar بازدید : 36 سه شنبه 03 دی 1398 نظرات (0)

اپل به‌تازگی در گفتگو با وب‌سایت ورج به‌طور رسمی تایید کرده است که تعدادی از آیپد پروهای ۲۰۱۸ با یک خمیدگی اندک در بدنه‌ی آلومینیومی‌شان، روانه‌ی بازار شده‌اند.

با این‌همه، طبق ادعای این شرکت، خم‌شدگی آیپد پروها یکی از عوارض جانبی مربوط به پروسه‌ی تولید دستگاه است و کاربران نباید نگران آن باشند. در حقیقت، این خمیدگی قرار نیست به‌مرور زمان بیشتر شود یا این‌که روی عملکرد این تبلت پرچمدار اثر منفی بگذارد. کوپرتینویی‌ها، خم‌شدگی Apple iPad Pro 2018 را نشانه‌ی نقص این دستگاه به‌شمار نمی‌آورند.

ظاهرا این خم‌شدگی در نتیجه‌ی فرآیند خنک‌سازی اجزای فلزی و پلاستیکی آیپد پرو ۲۰۱۸ به‌هنگام گذراندن فرآیند تولید ایجاد شده است.

به‌علاوه، گفته می‌شود که این مشکل به مدل خاصی از آیپد پروهای ۲۰۱۸ مربوط نمی‌شود و تمامی مدل‌های جدید، این مورد را از خود نشان داده‌اند. قیمت آیپد پرو ۲۰۱۸ از ۷۹۹ دلار (برای مدل پایه‌ی ۱۱ اینچ) تا ۱٬۸۹۹ دلار (برای مدل قدرتمند ۱۲.۹ اینچ با اتصال LTE و یک ترابایت حافظه‌ی داخلی) متغیر است و مشاهده‌ی چنین مشکلی برای کسانی که این هزینه را متحمل شده‌اند، به هیچ‌وجه خوشایند نیست.

مشکل خم شدن آیپد پرو 2018 اپل / Apple iPad Pro 2018

اپل درحالی به این موضوع مهم واکنش نشان داده است که اخیرا کاربران زیادی در شبکه‌های اجتماعی به این موضوع اعتراض کرده بودند. این افراد بارها اعلام کرده بودند که آیپد پروی آن‌ها بدون اعمال هیچ‌گونه فشاری روی بدنه، به‌شکلی غیرمعمول دچار خم‌شدگی شده است.

برخی افراد نیز مدعی شده‌اند که این اتفاق به‌تدریج در پی استفاده‌ی روزمره ایجاد شده است، برخی دیگر نیز حمل این تبلت توسط کوله‌پشتی را یکی از دلایل اصلی خم‌شدن آن عنوان کرده‌اند. با این‌همه، عده‌ی قابل‌توجهی نیز اعلام کرده‌اند که آیپد پرو جدیدشان از لحظه‌ای که به‌دستشان رسیده، دارای خم‌شدگی بوده است.

مشکل خم‌شدگی آیپد پرو 2018 بیشتر در مدل LTE دیده شده است

اپل می‌گوید که در برخی موارد، ادعای آن‌هایی که می‌گویند دستگاه‌شان از همان ابتدا خم‌شدگی داشته، صحت دارد. حتی نویسنده‌ی وب‌سایت ورج نیز ضمن تایید این ادعا، می‌گوید که آیپد پرو ۱۱ اینچ وی بعد از حدودا دو هفته، نشانه‌هایی از خم‌شدگی از خود نشان داده است.

این نویسنده می‌گوید که اپل از وی خواسته آیپد پرو خود را برای آن‌ها بفرستد تا تیم مهندسی این شرکت، بتواند این تبلت را مورد بررسی قرار دهد و آن را جایگزین کند. ادامه‌ی ماجرا جالب‌تر می‌شود؛ نویسنده‌ی ورج می‌گوید: «اپل، آن آیپد پرو ۱۱ اینچ را برایم تعویض کرد؛ مدل جدید به‌دستم رسید و همین‌که جعبه‌ی آن را باز کردم، دیدم یک خمیدگی اندک در بدنه‌ی آن دیده می‌شود.»

ظاهرا این مشکل بیشتر در مدل LTE آیپد پرو جدید مشاهده شده است، این مدل در قسمت کناری‌اش از یک نوار پلاستیکی بهره می‌گیرد. این قسمت‌های کناری، جاهایی هستند که در آن‌‌ها خطوط آنتن، بدنه را به دو بخش تقسیم می‌کند و ظاهرا در همان‌جا نیز خمیدگی دیده شده است. اپل فعلا نگفته است که این مشکل به مدل سلولار آیپد پرو ۲۰۱۸ محدود می‌شود.

علاوه‌بر این، ظاهرا برخی از خریداران مدل وای‌فای این تبلت نیز به وجود این موضوع اذعان کرده‌اند. حتی اگر این مشکل همگانی نباشد، باید گفت که وجود چنین مشکلاتی برای شرکت بزرگی نظیر اپل به هیچ‌عنوان وجهه‌ی خوبی ندارد؛ خصوصا از این‌ جهت که اهالی کوپرتینو همواره به تولید محصولاتی عالی با بدنه‌ی باکیفیت شهره بوده‌اند.

این مشکل، شباهتی به مشکل جنجالی آیفون 6 پلاس ندارد

کسانی که با این مشکل مواجه‌اند، می‌توانند از شرایط بازگشت یا تعویض ۱۴ روزه‌ی اپل استفاده کنند و دستگاه‌شان را به فروشگاه این شرکت پس دهند. با این‌حال هنوز مشخص نشده است که آیا اپل پس از گذشت ۱۴ روز، همچنان این تسهیلات را به کاربرانش ارائه می‌دهد یا خیر. 

جنجالی اصلی مربوط به خم‌شدگی آیپد پرو ۲۰۱۸، در اصل پس از وایرال شدن ویدیوی یکی از یوتیوبرهای معروف آغاز شد؛ وی در ویدیویی توانسته بود با تلاش نه‌چندان زیاد، به‌سادگی آیپد پرو ۲۰۱۸ را خم کند. برخی از کاربران انگشت انتقاد را به سمت این ویدیو گرفتند و مدعی شدند که کانال JerryRigEverything این کار را صرفا برای جذب بازدید و مجادله با شرکت اپل انجام داده است.

اکثر تبلت‌ها - صرف‌نظر از اینکه سازنده‌ی آن‌ها اپل یا شرکت‌های دیگر باشند - به‌راحتی قابل‌خم‌شدن هستند. تبلت‌ها در واقع دستگاه‌هایی باریک‌اند که سطح بسیار وسیع‌تری نسبت به گوشی‌های هوشمند دارند و به‌همین دلیل خم کردن آن‌ها کار سختی نیست. آیپد پرو ۱۱ اینچ ۲۰۱۸ تنها ۴۶۸ گرم وزن دارد و درحالی که دو ماه از عرضه‌ی آن به بازار می‌گذرد، تقریبا هیچ گزارشی مبنی بر مشکلات ناشی از فرآیند ساخت این دستگاه مشاهده نشده است.

 

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2018/12/20/310677/apple-ipad-bend-pro-2018-shipping/

saqar بازدید : 32 دوشنبه 02 دی 1398 نظرات (0)

بی‌ام‌و از سال‌ها پیش در تمامی مراکز تولید و مونتاژ خود فرایندهای تولید و مونتاژ حرفه‌ای پیشرفته را توسعه می‌دهد. از میان آن‌ها می‌توان به جابه‌جایی قطعات و محصولات به‌وسیله‌ی ربات‌ها و بازوهای رباتیک اگزواسکلتون برای کارگران اشاره کرد که به‌مرور به فرایندهای تولید و مونتاژ خودرو اضافه شده‌اند. این خودروساز آلمانی اخیرا اعلام کرد الگوریتم هوش مصنوعی استفاده‌‌شده در تولید را برای استفاده‌ی عموم دردسترس قرار می‌دهد و الگوریتم‌های مذکور اکنون در این آدرس در گیت هاب قرار دارند.

الگوریتم‌هایی که بی‌ام‌و منتشر کرد، بخش‌هایی اصلی از کاربردهای متنوع هوش مصنوعی هستند. به‌عنوان مثال، می‌توان به کاربردهای شناسایی تصویر خودکار و برچسب‌زنی روی تصاویر اشاره کرد. انتشار عمومی الگوریتم‌ها به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در سرتاسر جهان امکان می‌دهد کد منبع را مشاهده کنند و آن را بهبود دهند و از آن استفاده کنند. دِرِک درهر، مدیر بخش برنامه‌ریزی لجستیک بی‌ام‌و، درباره‌ی انتشار الگوریتم‌ها می‌گوید:

گروه بی‌ام‌و با انتشار عمومی الگوریتم‌ها زمان توسعه برای شبکه‌های عصبی استفاده‌شده در سیستم‌های حمل‌ونقل و ربات‌ها را کاهش می‌دهد.

بی ام و / BMW

شبکه‌های عصبی در فرایند تولید خودرو، تصاویر زنده‌ از مراحل تولید و لجستیک را با مرکز داده‌ی تصاویر مقایسه می‌کنند تا هرگونه تفاوت با حالت نهایی مدنظر را شناسایی کنند. رویکرد متن‌بازی که بی‌ام‌و در پیش گرفت، علاوه‌بر توسعه‌دهندگان نرم‌افزار به خود گروه خودروسازی نیز کمک می‌کند.

کریستین پاترون، مدیر نوآوری و تحول دیجیتال Smart Data Analytics، درباره‌ی رویکرد متن‌باز اظهارنظر کرد:

ما مؤلفه‌های اولیه‌ی نرم‌افزار برچسب‌گذاری تصویر خود را به عموم ارائه می‌کنیم. درمقابل، پشتیبانی لازم برای توسعه‌ی پیشرفته‌تر نرم‌افزار هوش مصنوعی به ما ارائه می‌شود. به‌علاوه، می‌توانیم تمرکز بیشتری روی پیشرفت کاربردهای هوش مصنوعی در تولید و لجستیک معطوف کنیم.

کای دمترودر، مدیر بخش هوش مصنوعی و پلتفرم‌های داده‌ای بخش IT گروه بی‌ام‌و، درادامه افزود:

سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در حوزه‌ی هوش مصنوعی می‌کنیم و با اشتراک‌گذاری الگوریتم‌ها با جامعه‌ی جهانی توسعه‌دهندگان، نقش خود را ایفا می‌کنیم و هوش مصنوعی را دردسترس گروه بزرگ‌تری از کاربران قرار می‌دهیم. انتظار داریم توسعه‌ی آتی در جامعه‌ی متن‌باز، به پیشرفت سریع و چابک‌تر نرم‌افزارها منجر شود.

بی ام و / BMW

رویکرد بی‌ام‌و در اشتراک‌گذاری الگوریتم‌ها، از قوانین جامعه‌ی متن‌باز پیروی می‌کند. تمامی کربران الگوریتم ناشناس باقی می‌مانند و هرگونه نقص در الگوریتم به‌سرعت پیدا می‌شود. در این فرایند، فعالیت‌های خودکار ارائه‌‌شده‌ی اپراتورهای پلتفرم نیز کاربردی هستند. گروه بی‌ام‌و برای تأیید کیفیت پیش از پیاده‌سازی یا اشتراک پیشنهاد کاربران، همه‌ی آن‌ها را بررسی می‌کند. مدل نهایی یا همان هوش مصنوعی که با الگوریتم‌های بهبودیافته توسعه می‌یابد، همیشه محفاظت می‌شود. توسعه‌دهندگان و مشارکت‌کنندگان در الگوریتم نیز می‌توانند درباره‌ی دسترسی داشتن یا نداشتن شرکای بی‌ام‌و به کدها تصمیم‌گیری کنند.

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2019/12/15/343324/bmw-shares-ai-algorithms-production-available-github/

saqar بازدید : 57 یکشنبه 01 دی 1398 نظرات (0)

طی چند هفته‌ی گذشته، شایعه‌های مختلفی در مورد احتمال معرفی کروم‌بوک جدید گوگل درکنار رونمایی از گوشی‌های هوشمند پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال در ماه اکتبر (مهرماه)‌ منتشر شده است.

آخرین گزارش خبری 9to5Google نشان می‌دهد که باید منتظر لپ‌تاپ جدید گوگل با نام پیکسل‌بوک گو (Pixelbook Go) باشیم. به‌نظر می‌سد گوگل برخلاف اولین پیکسل که دستگاهی دو در یک (تبدیل شونده) بسیار گران‌قیمت است و همچنین برخلاف تبلت هیبریدی پیکسل اسلیت که سال پیش معرفی شد، بالاخره تصمیم گرفته که پیکسل‌بوک گو را به‌عنوان لپتاپی سنتی معمولی معرفی کند.

پیکسل بوک

پیکسل بوک جدید در اصل نوعی لپ‌تاپ پریمیوم است که از طراحی تاشو بهره می‌برد و قصد دارد تجربه‌ی جدیدی از کروم‌بوک ارائه کند. باوجوداین، لپ‌تاپ جدید با نمایشگر 4K، دومین کروم بوک بازار با این مشخصات است. کروم بوک لنوو یوگا C360، نخستین دستگاهی است که از نمایشگر 4K بهره می‌برد. براساس اعلام منبعی ناشناس، احتمالا شاهد معرفی نسخه‌های مختلفی از Pixelbook Go باشیم؛ درنتیجه کاربران می‌توانند نسخه‌های ارزان‌قیمت دستگاه را با ظرفیت حافظه‌ی رم و ظرفیت داخلی پایین‌تر خریداری کنند. نسخه‌ی پریمیوم پیکسل بوک گو از نمایشگر 4K با ظرفیت داخلی ۲۵۶ گیگابایتی و پردازنده‌ی Core i7 بهره خواهد برد.

احتمالا پیکسل بوک گو با پورت‌هایی مشابه پیکسل بوک شامل دو پورت USB-C و جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری به بازار عرضه شود. جنس بدنه‌ی دستگاه از آلیاژ منیزیم، مشابه آنچه مایکروسافت برای کامپیوترهای سرفیس استفاده می‌کند، خواهد بود.

در حال حاضر، قیمت و سایر مشخصات دستگاه جدید از سوی گوگل مشخص نشده است؛ اما انتظار می‌رود پیکسل‌بوک گو در رویداد ۱۵ اکتیر برابر با ۲۳ مهرماه هم‌زمان با رونمایی از گوشی‌های هوشمند جدید گوگل معرفی شود.

 
saqar بازدید : 34 شنبه 30 آذر 1398 نظرات (0)
 
 

 

 

از ساعاتی پیش اینترنت ثابت و موبایل برخی از مشترکین در ایران دچار مشکل شده است. در همین راستا سجاد بنابی، عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، در توییتر خود اعلام کرده است که ۶۵۰ گیگابایت بر ثانیه از ظرفیت اینترنت ورودی کشور به دلیل قطعی مسیرها در بخش اروپایی، قطع شده است.

به گفته بنابی، که شرکت متبوعش وظیفه واردات و توزیع پهنای باند اینترنتی در سراسر کشور را بر عهده دارد، اکثر کاربران کشورهای همسایه هم با مشکل مشابهی مواجه هستند.

بنابی در انتها اعلام کرده است که شرکت ارتباطات زیرساخت در تلاش برای برطرف کردن مشکل است و پایان این قطعی را اطلاع رسانی خواهد کرد. وی در رابطه با زمان اتصال، اظهار نظری نکرده است.

بروزرسانی: بنابی در ادامه گزارش توییتری خود از بازگشت شرایط اینترنت به حالت عادی خبر داد و نوشت:

«ارتباطات بین الملل به شرایط عادی بازگشت. با ایجاد مدار پشتیبان و اصلاح مسیرهای فیبر بین الملل، از دقایقی قبل، اینترنت به شرایط عادی بازگشت. ضمن عرض پوزش از اختلال رخ داده، که خارج از محدوده ایران بوده است، از شکیبایی شما متشکریم.»

 

 

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/19/اختلال-در-اینترنت-ایران-به-علت-قطعی-مسی/

saqar بازدید : 33 سه شنبه 26 آذر 1398 نظرات (0)

 سامسونگ عرضه موبایل گلکسی فولد را برای اصلاح چند مشکل به تعویق انداخت.  اما بالاخره پس از تغییر طراحی دستگاه، آن را در نمایشگاه IFA۲۰۱۹ میلادی رونمایی کرد. هرچند طراحی جدید گلکسی فولد قدرتمندتر به نظر می رسد، اما این شرکت به کاربران خود توصیه کرده تا از این دستگاه به خوبی مراقبت کنند.

 

 درهمین راستا سامسونگ یک ویدئوی راهنمای نگهداری گلکسی فولد منتشر کرده که در آن ویژگی های دستگاه همراه دستوراتی درباره بایدها و نبایدهای استفاده از دستگاه ارائه شده است.

 

در این ویدئو اشاره شده نمایشگر گلکسی فولد دارای محافظ نمایشگر است و نیاز به محافظ دیگری ندارد. پس از آن توضیح داده شده که این دستگاه دارای لولای خاصی است که باید آن را از گردوغبار و آب محافظت کرد. سامسونگ هنگام طراحی دوباره دستگاه، کلاهکی به دو سر لولای دستگاه اضافه کرد زیرا در طراحی پیشین گردو غبار در لولا جمع می شد و در مکانیسم آن اختلال ایجاد می کرد.

 

اما هنوز مشخص نیست چرا این شرکت در طراحی جدید دستگاه بر محافظت از لولا در برابر گردوغبار تاکید دارد.

 

در نهایت در این ویدئو توضیح داده شده در گلکسی فولد آهنرباهایی به طور استراتژیک تعبیه شده تا هنگام بسته بودن دستگاه، ایمنی آن را حفظ کند.  به همین دلیل نباید موبایل تاشوی سامسونگ را نزدیک کلید یا سکه نگهداری کرد. علاوه بر آن موبایل نباید کنار کارت های الکترونیکی نگهداری شود.

 

سامسونگ حتی به کاربران هشدار می دهد اگر در بدن کاربر ایمپلنت وجود دارد، بهتر است قبل از خرید دستگاه با پزشک خود مشورت کند.

 

با توجه به آنکه گلکسی فولد با قیمت ۲ هزار دلار عرضه شده، بهتر است افراد بی دقت برای خرید آن کمی بیشتر فکر کنند!

منبع:
saqar بازدید : 45 دوشنبه 25 آذر 1398 نظرات (0)

مدیران ارشد «علی بابا» امروز (۲۴ آذر) در نشست خبری این مجموعه، اعلام کرد که با سرمایه‌گذاری‌های متعدد در حوزه تکنولوژی، قصد دارند به یکی از بازیگران عرصه فناوری در کنار صنعت گردشگری تبدیل شوند. آن‌ها همچنین گفتند که برای تحقق این امر، به سرمایه‌گذاری روی تیم‌های کوچک استارتاپی روی آورده‌اند تا بتوانند سبد محصولات خود را توسعه دهند.

«مسعود طباطبایی» مدیرعامل علی بابا در این نشست از ۵ سال فعالیت این شرکت گفت و تاکید کرد که امروز علی بابا دارای بیش از ۶ برند است و تبدیل به پورتال جامع گردشگری ایران شده است. به گفته طباطبایی، آنها با سرمایه‌گذاری در مجموعه‌های متعدد قصد دارند تا تبدیل به یکی از بازیگران عرصه تکنولوژی شوند. مدیرعامل علی بابا در پاسخ به این سوال دیجیاتو که آیا اکنون این هلدینگ یکی از تخصص‌های خود را در سرمایه‌گذاری استارتاپی می‌بیند، پاسخ داد:

«این که بازیگران بزرگ از استارتاپ‌ها و شرکت‌های کوچک حمایت کنند یک مساله دور از ذهن نیست و یک امر کاملا طبیعی در دنیاست. هلدینگ توشا بازوی سرمایه‌گذاری علی بابا است که در آن به حمایت از استارتاپ‌هایی می‌پردازیم که به نظرمان حرفی برای گفتن دارند و در راستای اهداف شرکت می‌توانند خوش بدرخشند. ما هم برای پر کردن سبد محصولات خود و هم ادامه راه اکوسیستم این کار را می‌کنیم، همانطور که مرسدس بنز با رقیب دیرینه خود یعنی BMW به مشارکت می‌رسد تا CAR2GO را بسازد چرا که این‌ها می‌دانند دنیای آینده مثل امروز پیش نخواهد رفت و نباید از غول‌های بزرگ دیگر جا بمانند.»

 

 

 

در بخش دیگری از نشست خبری، مدیرعامل علی بابا به دستیار هوشمند دابی اشاره کرد؛ یک فناوری که از دل تیم حمایت شده آنها یعنی ققنوس بیرون آمده و اولین دستیار صوتی فارسی زبان شناخته می‌شود. به گفته طباطبایی، این دستیار هوشمند در مرحله اولیه خود به سر می‌برد. «توحید علی اشرفی» مدیر بازاریابی علی‌بابا تاکید دارد که دابی در مرحله یادگیری است و در همین مرحله آغازین پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته: «ماشین با یادگیری پیشرفت می‌کند و هرچه بیشتر با کاربران در ارتباط باشد، عملکرد بهتری از خود نشان خواهد داد.»

در همین راستا مدیرعامل علی بابا به دیجیاتو می‌گوید که آنها باور دارند مراحل کار دابی طوری پیش می‌رود که تا یکسال آینده بهره‌برداری نهایی و کاملی از آن می‌توان انجام داد. به گفته طباطبایی الگوریتم‌هایی که برای پیشرفت دابی برنامه‌ریزی شده طوری پیش می‌رود که تا یک سال آینده این دستیار صوتی هوشمند را به مرحله نهایی تکامل خود نزدیک خواهد کرد. او در پاسخ دیگر خبرنگار دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا رشد و توسعه دابی به معنای از بین رفتن کار صدها نیروی پشتیبان فعلی شرکت است می‌گوید:

«خیر. ما دائما در تکاپوی این هستیم که اساسا مشتری نیازی نداشته باشد تا با مرکز تماس ما ارتباط برقرار کند. در واقع دابی اولین مرحله تماس با مشتری را سپری خواهد کرد وگرنه ما کارهای زیادی با مشتری داریم که توسط نیروی انسانی ما انجام خواهد شد. بخش کال سنتر یا همان پشتیبان تلفنی ما اگر دیگر جواب تلفن اولیه مشتری‌ها را ندهد، دلیل بر این نیست که دیگر در مجموعه ما کاری برای او وجود ندارد؛ بلکه ما می‌خواهیم پا را فراتر بگذاریم و کاری کنیم که این تیم به مشاوران و راهنمایان سفر کاربران تبدیل شده و کار خود را به مرحله بعدی برسانند.»

 

دستیار صوتی هوشمند فارسی زبان
 

 

علی اشرفی نیز با اشاره به سرمایه‌گذاری‌ در مجموعه‌هایی چون مدگو (فعال در زمینه توریسم سلامت) و نشانت (فعال در زمینه اینفلوئنسر مارکتینگ) و Hello Persia (فعال در زمینه ورود گردشگران خارجی) تاکید دارد که علی بابا در آینده اقدامات بیشتری در زمینه سفر انجام خواهد داد: «همین زمینه فعلی فروش بلیت را به حد اعلای خود می‌رسانیم.» او با اشاره به این مساله که بازار گردشگری در کشور بسیار بزرگ است و انحصارگرایی در آن معنا ندارد نیز گفت:

«ما بیش از ۶۰ درصد سهم بازار گردشگری آنلاین را در اختیار داریم اما این رقم در واقع ۱۰ درصد سهم گردشگری کل کشور هم نیست؛ این بازار بسیار بزرگ است و ما در کنار دیگر بازیگران به رشد آن به وسیله تکنولوژی ادامه خواهیم داد.»

طباطبایی در خاتمه این نشست نیز با اشاره به اجرایی شدن رمز یکبار مصرف بانکی تاکید کرد که این سیاست ممکن است ضربه بزرگی به توسعه تجارت الکترونیک کشور بزند چرا که درباره آن درست اطلاع رسانی نشده است: «احتمالا بازار اینترنتی کشور با یک شوک بزرگ روبرو خواهد شد.»

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/15/مدیرعامل-علی-بابا-به-سرمایه‌گذاری-رو/

saqar بازدید : 45 یکشنبه 24 آذر 1398 نظرات (0)

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد که مذاکرات با شرکت بیدود تا کنون بی‌نتیجه مانده و بعید است این مذاکرات نتیجه‌ای در برداشته باشد.

«یوسف حجت» درباره سرانجام دوچرخه‌های نارنجی پایتخت اظهار داشت که تاکنون چندین جلسه گوناگون با بیدود داشته‌اند ولی این جلسات فعلا به بن‌بست خورده‌اند.وی با بیان اینکه شرکت بیدود اعلام کرده فعالیت دوچرخه‌های نارنجی برای این شرکت مقرون به صرفه نیست، گفت:  «این شرکت از شهرداری درخواست همکاری و کمک داشته تا بتواند به فعالیت‌خود ادامه دهد و ما در حال بررسی این موضوع هستیم.»

به گفته حجت، شرکت بیدود به شهرداری گفته که حدود ۸۰ درصد هزینه‌های دوچرخه را شهرداری و ۲۰ درصد مابقی را خود شرکت پرداخت کند؛ امری که از نظر شهرداری تهران شدنی و امکان‌پذیر نیست: «در نتیجه بعید می‌دانم در این راستا نتیجه‌ای حاصل شود.» او همچنین تاکید کرده که موضوع خرید سهام شرکت بیدود مطرح نبوده و این اخبار را شایعات غلطی خوانده است.

وی همچنین در مورد ارائه وام دوچرخه به مردم تهران گفت: «حدود ۹۹ درصد از مراحل این موضوع انجام شده و احتمالا در دی‌ماه این وام‌ها با اولویت به کسانی که شاغل هستند یا دانشجو همچنین از طرح ترافیک بهره‌مند نشده‌اند، ارائه خواهد شد.»

نزدیک به یک ماه است که نمی‌توان دوچرخه‌های اشتراکی بیدود را در نقشه تهران یافت و عده زیادی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر با گلایه از نبود دوچرخه برای استفاده اعلام کرده‌اند که در زمینه استرداد وجه خود نیز با مشکل مواجه شده‌اند. بیدود در ۲۷ آذر ۹۷ رسماً کارش را در منطقه ۲ تهران آغاز کرد و حالا، نزدیک به یک سال بعد، برای مدتی است که نمی‌توان از خدماتش بهره گرفت. پیش‌تر مدیرعامل بیدود در گفتگو با دیجیاتو اعلام کرده بود که فعالیت آنها به زودی دوباره برقرار خواهد شد و قرار است صحبت‌هایشان با شهرداری تهران به مرحله نهایی برسد؛ صحبت‌هایی که حالا به نظر می‌رسد نتایجی از آن حاصل نشده است.

ناگفته نماند پیش‌تر مدیر توسعه سیستم حمل‌و‌نقل پاک شهرداری تهران از حمایت استارتاپ‌هایی نظیر بیدود که در توسعه دوچرخه سواری نقش بسزایی دارند توسط شهرداری خبر داده بود؛ با این وجود به نظر می‌رسد که جلسات فعلی شهرداری و بیدود به مرحله حمایت نرسیده و شهرداری حاضر نیست ۸۰ درصد هزینه‌های دوچرخه این مجموعه را پرداخت نماید.

حالا باید دید سرنوشت اولین شرکتی که می‌خواست با حمل‌ونقل پاک، پروانه‌ها را به شهر برگرداند و تا حدی هم موفق شد، چه خواهد بود و چه زمان دوباره فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

دیجیاتو در زمان شروع فعالیت بیدود با مدیران این شرکت مصاحبه‌ای انجام داد

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/14/سازمان-حمل-و-نقل-و-ترافیک-شهرداری-تهران/

saqar بازدید : 58 شنبه 23 آذر 1398 نظرات (0)

فروشگاه والمارت سرویس آزمایشی ارسال سفارشات با ماشین های خودران را در شهر هیوستون تگزاس آغاز کرد.

والمارت به کمک ماشین های خودران استارتاپی به نام نورو (Nuro)، سفارشات را برای مشتریانی که در این برنامه ثبت نام کرده اند ارسال می کند. البته این خرده فروشی نحوه ثبت نام در این سرویس را اعلام نکرده است.

ساکنین شهر هیوستون می توانند در هفته های آتی سفارشات خود را با خودروهای جعبه ای شکل R2 و یا با تویوتا پریوس که با سخت افزار مخصوص به شکل خودران درآمده، دریافت کنند.

 

 

 

آزمایش این سرویس به والمارت و استارتاپ نورو کمک می کند تا سرویس های خود را توسعه داده و اصلاحات لازم را روی آنها انجام داده و بهترین تجربه خرید را برای مشتریان به ارمغان آورند.

البته هنوز مدت زمان زیادی تا فراگیر شدن این سرویس در والمارت باقی مانده و مشتریان همچنان برای خرید باید به شکل حضوری به این خرده فروشی بروند. خودروهای نورو در حال حاضر کند بوده و چالش های زیادی (از جمله برف) در مسیر راه اندازی این سرویس قرار دارند. نبود قوانین مناسب برای خودروهای خودران نیز نحوه فعالیت این اتومبیل ها را در هاله ای از ابهام قرار داده است.

 

 

 

استارتاپ نورو یکی از معدود شرکت هایی است که با خودروهای تماماً خودران خدمات دهی می کند. خودروی R2 این استارتاپ ابعادی کوچکتر از خودروهای سدان معمولی داشته و ظرفیت آن حدوداً 50 درصد نسبت به خودروی R1 بیشتر است که اجازه حمل 18 کیسه بیشتر را می دهد. ناوگان فعلی این استارتاپ از 75 خودرو تشکیل شده که بیشتر آنها تویوتا پریوس هستند.

خودروهای R2 با اینکه جایی برای نشستن راننده ندارند ولی هنگام رساندن سفارشات، توسط ماشین های راننده دار تعقیب شده و به کمک ابزارهای کنترل از راه دور از تحویل به موقع و امن سفارشات اطمینان حاصل می شود.

پیش از والمارت، رستوران های زنجیره ای دومینوز و فروشگاه مواد غذایی Kroger نیز از ناوگان نورو برای ارسال سفارشات استفاده کرده بودند.

 

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/11/والمارت-تحویل-سفارش-با-ماشین-خودران/

saqar بازدید : 38 چهارشنبه 20 آذر 1398 نظرات (0)

برای اولین بار در جهان، دولت چین قصد دارد رمزارز بانک مرکزی خود را به شکل آزمایشی راه اندازی کند.

خبرگزاری محلی کایجینگ (Caijing) از طرح آزمایشی دولت چین و بانک مرکزی این کشور برای عرضه محدود رمزارز ملی در شهر شنژن تا پایان سال 2019 خبر داده است. احتمال دارد شهر سوژو هم در این طرح قرار گیرد.

این طرح با همکاری بانک خلق چین (PBoC)، چهار بانک اصلی این کشور و شرکای تجاری بزرگ مانند اپراتور چاینا تلکام اجرا می شود تا پرداخت با استفاده از رمزارز بانک مرکزی چین مورد آزمایش قرار گیرد. در گزارش خبرگزاری کایجینگ آمده است:

«در گام اول باید منطقه طرح آزمایشی را به شکل منطقی انتخاب کرد، سناریو و خدمات را برگزید و سپس استفاده از شکل دیجیتالی ارز رسمی کشور را به آرامی ارتقاء داد. در مقایسه با طرح های قبلی، این بار رمزارز ملی از سیستم بانک مرکزی خارج شده و به دنیای واقعی می آید تا در حوزه هایی مثل حمل و نقل، آموزش و خدمات درمانی به کار گرفته شود.»

 

دیپ فیک
 

 

عرضه رمزارز ملی بانک مرکزی چین در شنژن به شکل رقابتی خواهد بود، یعنی هر بانک به شکل متفاوتی به مدیریت این رمزارز پرداخته و با یکدیگر رقابت می کنند تا برای ارائه خدمات نهایی آماده شوند.

اقدام چین برای عرضه رمزارز بانک مرکزی، اولین نمونه واقعی در جهان به شمار می رود و نشان می دهد که دولت چین عزم خود را برای استفاده از این فناوری نوظهور جزم کرده است. توسعه رمزارز ملی چین از چند سال قبل آغاز شده و حالا به مرحله تست نهایی رسیده است.

با این حال انتقادات نسبت به رمزارز بانک مرکزی (CBDC) همچنان ادامه دارد و کارشناسان معتقدند این نوع ارز دیجیتال، کاربرد چندانی در سطح جهانی نخواهد داشت.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/09/عرضه-آزمایشی-رمزارز-ملی-چین-در-شنژن/

saqar بازدید : 40 سه شنبه 19 آذر 1398 نظرات (0)

به روزرسانی نرم افزاری ساعت جن 5 به مالکان ساعت مذکور امکان می‌دهد تا برای پاسخ به تماس های آیفون از خود ساعت استفاده کنند.

 

تا به حال استفاده از ساعت های هوشمند مجهز به سیستم عامل ویر او اس به منظور همگام سازی آنها با آیفون چندان متداول نبوده و شرکت فسیل یکی از نخستین شرکت‌هایی است که تولیدات خود را علاوه بر گوشی های اندرویدی با آیفون نیز سازگار می کند.

 

پیش از این تنها ساعت های هوشمند خود اپل برای پاسخ به تماس های تلفنی آیفون قابل استفاده بودند. زمان عرضه عمومی ساعت های جدید فسیل و قیمت آنها هنوز اعلام نشده است.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11038918.html

تعداد صفحات : 22

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 220
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 95
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 166
  • بازدید ماه : 369
  • بازدید سال : 2,690
  • بازدید کلی : 9,131