loading...
akhbar tecnolozh3
saqar بازدید : 52 شنبه 24 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

فناوری هوش مصنوعی استارتاپ «Kintsugi» برای تشخیص افسردگی و اضطراب از صدای افراد کمک می‌گیرد. این نرم‌افزار که در مراکز درمان از راه دور مورد قابل استفاده است، با پردازش بیست ثانیه‌ای مکالمه، می‌تواند سطح اضطراب یا افسردگی را با نمره‌دهی «PHQ-9» و «GAD-7» تعیین کند.

«سیلووا اولسون» مهاجری از قزاقستان و یکی از بنیانگذاران و دانشمند ارشد استارتاپ «Kintsugi Mindful Wellness» عقیده دارد صداها بسیار ارزشمند هستند و می‌توانند به روانشناسان کمک کنند تا فراد مبتلا به افسردگی و اضطراب را بهتر حمایت کنند.

این شرکت درحال ساخت نرم‌افزار هوش مصنوعی است که کلیپ‌های کوتاه گفتاری افراد را به منظور تشخیص افسردگی و اضطراب مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد. این نشانگر زیستی صدا در مراکز خدمات بهداشتی از راه دور و نظارت بر سلامت، غربالگری و تریاژ بیمارانی که به دنبال پشتیبانی هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد تا نیازهایشان را سریع‌تر ارزیابی کرده و پاسخ دهد.

مهاجر تایوانی «گریس چانگ» یکی دیگر از بنیانگذاران این استارتاپ است. او و اولسون هر دو برای سال‌های متمادی از افسردگی رنج می‌بردند و تحت سلطه مردان بودند. آن‌ها پس از آنکه نیاز مبرم افراد به روانشناس و مراقبت‌های روانی بهداشتی از راه دور را احساس کردند، تصمیم به تاسیس این استارتاپ در سال 2019 گرفتند.

پیش از این شرکت‌های دیگری مانند «Ellipsis Health» و «Winter Light Labs» در تلاش بودند تا با استفاده از نشانگر زیستی صوتی دست به تشخیص سلامت روان بزنند. تحقیقات نشان داده است صدای یک فرد می‌تواند با شرایط سلامت روحی وی در ارتباط باشد.

تشخیص افسردگی و اضطراب

مراکز بهداشت روانی حضوری معمولا از پرسشنامه‌هایی برای سنجش شدت اضطراب یا افسردگی بیماران استفاده می‌کنند که به نمرات «PHQ-9» و «GAD-7» معروف هستند. اما زمانی که مشاوره برای درمان حال روحی بیمار تبدیل به یک تماس تلفنی می‌شود، تشخیص وضعیت دشوار می‌گردد. 

فناوری هوش مصنوعی استارتاپ Kintsugi در این مرحله به کمک می‌آید. این ابزار تجزیه و تحلیل که از چند هفته پیش در یک مرکز درمانی مورد استفاده قرار گرفته است، به تشخیص افسردگی یا اضطراب در زنان باردار کمک کرد.

هنگامی که بیمار با مرکز درمانی تماس می‌گیرد و ارتباط برقرار می‌شود، هوش مصنوعی Kintsugi شروع به ضبط صدا می‌کند. پس از پردازش 20 ثانیه‌ای گفتار، هوش مصنوعی نمرات GAD-7 و PHQ-9 را تعیین می‌کند. سپس کارمند مرکز درمانی تصمیم می‌گیرد چه آزمایش‌های اضافی می‌تواند بهترین روش برای درمان بیمار را مشخص کند.

علاوه بر تمام مزایایی که این روش تشخیص افسردگی و اضطراب دارد، دکتر «جاسکانوال دیپ سینگ» متخصص قلب و عروق در کلینیک «مایو» هشدار می‌دهد: « اگرچه این فناوری برای مراقبت‌های بهداشتی امیدوارکننده است، اما راه طولانی برای ارتقای آن تا حد قابل اطمینان وجود دارد.»

او در پایان ذکر کرد: « محققان باید اطمینان حاصل کنند که این روش به اندازه کافی دقیق و ایمن است. به عبارت دیگر، نباید تفاوتی میان تشخیص پزشک و تشخیص این سیستم هوشمند در شرایط روحی بیمار وجود داشته باشد تا بتوان آن را به صورت همگانی مورد استفاده قرار داد.»

منبع: 

https://digiato.com/article/2022/05/13/mental-health-startup-uses-voice-biomarkers-to-detect-signs-of-depression

saqar بازدید : 54 شنبه 24 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

رله استارت موتور یخچال چیست؟
رله یک کلید است که وظیفه آن وصل کردن جریان برق از ورودی برق به مصرف کننده می باشد.
برای مثال برای روشن کردن لامپ منزل این رله همان کلید تعمیر یخچال فریزر و ساید بای ساید سامسونگ برق است که با وصل کردن کلید پروانه عبور جریان برق به لامپ که همان مصرف کننده میباشد میدهید.
حال اینکه چرا رله استارت اسم گرفته و چرا برای صریح کردن موتور از یک تکه به اسم رله استارت کاربرد میشود در ادامه توضیح میدهیم.
نحوه پیشه رله استارت موتور چگونه است؟
موتور دارای سه پایه ورودی است دو پایه از این سه پایه فاز و تعمیر یخچال فریزر و ساید بای ساید سامسونگ نول ورودی است و پایه سوم پایه استارت. یعنی فقط در لحظه صریح شدن موتور باید جریان برق از آن عبور کند. برای اتمام چنین کاری از رله استارت موتور بهره‌گیری میشود.
ساختار رله استارت بگونه ای ست که یک پلاتین در آن بکار رفته و در سررسید روشن شدن موتور به پایه استارت وصل است و پس از بکار افتادن موتور این پلاتین جریان عبوری از پایه استارت را بصورت خودکار قطع میکند. این عملیات بصورت دائم در حال رویداد افتادن است. یعنی با هر بار صریح شدن موتور این عملیات تکرار میشود.
انواع رله استارت موتور
رله استارت جریانی:
نوعی کلید مغناطیسی است که در سررسید راه اندازی کمپرسور وارد عمل شده و برای اینکه یک لحظه سیم پیچ استارت و رانینگ را به هم متصل میکند و بعد از اینکه کمپرسور به بعید ۷۵% بعید نامدار خود قبض سیم پیچ استارت را از مدار خارج میکند.

رله استارت یخچال سنگی:
ساختمان این گونه رله بسیار ساده است و فاقد سیم پیچ و کنتاکت میباشد بلکه درون آن یک گونه مقاومت متغیر با ضریب حرارتی مثبت PTC میباشد. در حالت عادی وصل و هنگامی که جریان برق متعلق به عبور میکند گرم شده و پس از چند ثانیه عایق میشود برآیند اینکه سیم پیچ استارت از مدار خارج میشود.
نحوه تست رله استارت موتور چگونه است؟
۱. رله استارت جریانی

برای آزمایش بوبین با اهم متر دو سر بوبین رله را آزمایش میکنیم اگر عددی را نشانه دهد رله تندرست است اما این آزمایش کافی نیست زیرا شدنی است بوبین ضعیف شده که در این صورت باید آن را روی کمپرسور تست کرد.
برای تست پلاتین های آن در حالت عادی نباید اهم متر عددی را نشانه دهد چون پلاتین ها از هم متمایز هستند در این اثناء رله را وارونه میکنیم الی کنتاکت ها به هم متصل شونددر این صورت اهم متر علامت وصل شدن را اثر میدهد.

۲. تست رله استارت سنگی

در حالت عادی بین S,R وصل است و اهم متر عددی را نشانه میدهد یا اصطلاحا بیزر میدهد.

۳. نحوه تست رله استارت ولتاژی

برای آزمایش بوبین رله استارت ولتاژی دوسر بوبین را به برق وصل میکنیم، تعمیر یخچال فریزر و ساید بای ساید سامسونگ باید پلاتین وصل شود که علامت آن صدای تقه مانندی است که از تو جعبه می آید. یا با اهم متر باید عددی پرتو دهد. هر دو شیوه را باید امتحان کرد الی از سالم بودن آن مطمئن شویم.
برای تست پلاتین رله ولتاژی اگر پایه مشترک را با محل پیوستگی خازن خشک بوسیله اهم تر تست کنیم, عدد صفر را اثر دهد علامت وصل بودن آن در حالت عادی می باشد.
علت خرابی رله استارت یخچال چیست؟
بوبین و کنتاکت اجزای ساختن دهنده رله استارت هستند. وظیفه بوبین برپایی نیروی مغناطیسی تعمیر یخچال فریزر و ساید بای ساید سامسونگ برای کارکرد کنتاکت را دارد و کنتاکت بدست نیروی مغناطیسی برپایی شده بوسیله بوبین بازوبسته شده و جریان الکتریکی را از خویش عبور میدهد.
در بعضی مواقع جریان عبوری و یا موعد جریان عبوری داخل بوبین رله استارت زیاد بوده و برپایی حرارت میکند. این حرارت حاصل شده مایه ذوب شدن روکش سیم پیچ شده و اتصالی میکند. در این مواقع رله کارکرد خود را از دست میدهد. همین گرمای برپایی شده ممکن است به کنتاکت ها آسیب رسانده و مایه ذوب شدن آنها و پیوست آن ها به یکدیگر شود.

saqar بازدید : 50 شنبه 24 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

سامسونگ در سکوت خبری یکی از تبلت‌های خود را برای سال 2022 بروزرسانی کرد. این محصول که گلکسی تب S6 لایت 2022 نام دارد، هم اکنون برای پیش فروش در آمازون ایتالیا موجود شده و از تاریخ 2 خرداد (23 مه) در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اما تبلت جدید سامسونگ چه ویژگی‌ها و قیمتی دارد؟

با مقایسه مشخصات نسخه اصلی و مدل 2022 این تبلت، با دو تغییر روبه‌رو می‌شویم. اولین تغییر مربوط به سیستم عامل این دستگاه می‌شود. نسخه 2022 گلکسی تب S6 لایت با سیستم عامل پیش فرض اندروید 12 از راه می‌رسد، در حالی که نسخه اصلی‌اش اندروید 10 داشت. همچنین سامسونگ برای این تبلت بجای تراشه اگزینوس 9611 نسخه اصلی، به سراغ اسنپدراگون 720G رفته است.

گلکسی تب S6 لایت 2022

مشخصات گلکسی تب S6 لایت 2022

غیر از تراشه 8 نانومتری اسنپدراگون 720G و سیستم عامل پیش فرض اندروید 12، چندان شاهد تغییرات دیگری در تبلت جدید سامسونگ نیستیم. البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که نسخه اصلی این محصول نزدیک به دو ماه پیش بروزرسانی اندروید 12 را دریافت کرد و نسخه بعدی اندروید را هم دریافت می‌کند.

گلکسی تب اس 6 لایت 2022 به نمایشگر 10.4 اینچی LCD با رزولوشن 2000 در 1200 پیکسل مجهز شده که از قلم اس پن هم پشتیبانی می‌کند. این محصول دارای 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی است و برای آن می‌توان از کارت حافظه هم استفاده کرد.

گلکسی تب S6 لایت 2022

سامسونگ برای این تبلت خود یک باتری 7040 میلی آمپر ساعتی درنظر گرفته و آن را به اسپیکر دوگانه با پشتیبانی از دالبی اتموس مجهز کرده است. همچنین کاربران این تبلت به جک 3.5 میلی‌متری هدفون دسترسی پیدا می‌کنند. در جدول زیر مشخصات کامل این تبلت سامسونگ را مشاهده می‌کنید:

منبع: 

https://digiato.com/article/2022/05/14/samsung-galaxy-tab-s6-lite-2022-quietly-launches

saqar بازدید : 49 سه شنبه 30 فروردین 1401 نظرات (0)

تعمیرات یخچال سامسونگ لاستیک و نوار بعید درب یخچال

نوار دور درب یخچال یک نوار لاستیکی درزبند بوده که از قطعات ساده اما زیاد مهم یخچال است.

وظیفه‌ی این نوار، ایزوله کردن محیط داخلی یخچال فریزر از فضای بیرونی است الی تبادل دمایی با بیرون نداشته باشد و کارکرد موتور یا کمپرسور یخچال به حداقل برسد. وانگهی این قطعه با داشتن ویژگی چسبندگی باعث بسته شدن آسان درب یخچال و عدم مفتوح پایدار گذاشتن آن در اثر سهل‌انگاری می‌شود.

با اینکه جنس لاستیک بعید درب از پلاستیک بسیار ثابت می‌باشد اما به علت کاربرد همیشگی می‌تواند آفت ببیند. مشکلاتی تعمیرات یخچال سامسونگ که برای لاستیک بعید درب ایجاد میشود متفاوتند; گاهی بیچارگی به تعمیر و در مواقعی نیاز به تعویض دارند. از آنگونه این دشواری ها میتوان به خشک شدن, شل شدن, جدا شدن از درب, ترک خوردن و پارگی, چسبندگی و … اشاره کرد.

اگر موارد بالا را در یخچال فریزر خود نگریستن کردید هرچه سریعتر اقدام به برطرف کردن دشوار نمایید. چرا که پیوستگی این روند مایه فرسایش قطعات دیگر یخچال خواهد شد. در این صورت وارد شدن هوای گرم به داخل یخچال و بیرون شدن هوای سرد متعلق به مایه فاسد شدن زود هنگام مواد غذایی میشود. وانگهی کمپرسور یا موتور یخچال برای خنثی کردن تبادل دما ناچار به کار بیش از مرز است که موجب مستهلک شدن آن می‌شود.

انواع لاستیک بعید درب یخچال
نوار بعید درب یخچال وظیفه وکیوم کردن فضای کابین یخچال فریزر را دارد و مانع عبور نم و گرما به داخل یخچال فریزر می شود.

نوارهای بعید درب یخچال‌ها با پروا به مدل یخچال فریزرها متفاوتند. بعد پیش از اقدام به خرید, از نوع لاستیک دور درب یخچال و طول ریزبین آن اطمینان حاصل کنید. انواع نوارهای دور درب یخچال به دو دسته کلی بخش می‌شوند:

نوار بعید درب پیچی : در این مدل،نوار دور درب بدست پیچهایی به درب یخچال وصل میشوند
نوار بعید درب چفتی : در این مدل،درب دستگاه دارای شیاری است که نوار بعید درب داخل آن شیار می افتد و ساده ترین روش تعویض را هم داراست.
نوار بعید درب چسبی یا پرسی : در این مدل،نوار بعید درب بین درب یخچال و پلاستیک درونی یخچال توسط چسب پرس شده است و برای جایگزینی آن ابتدا باید بدست یک کاتر یا پیچگوشتی بین درب و پلاستیک درونی دستگاه شیاری ایجاد کنید و نوار پیشین را جدا کرده سپس نوار جدید را جایگزین کنید.بعد ا جایگزینی نوار جدید بدست پیچ،نوار دور درب بدنه داخلی و خود درب را به هم پیچ کنید.
علاوه بر این, لاستیک‌های بعید درب یخچال‌ها با اعدادی معرفی میشوند که به راستی همان درازا لاستیک است.

علائم ویرانی نوار دور درب یخچال
خرابی لاستیک دور درب یخچال به آسانی قابل تشخیص است. هرچند یخچال فریزر از قطعات بسیاری برپایی شده که خرابی آن‌ها می‌تواند علائم یکسانی داشته باشد و تشخیص قطعی خرابی‌ها بیشتر به کمک کارآزموده و بازدید حضوری از دستگاه شدنی است ولی میتوانید به کمک علائمی که در زیر آمده خرابی لاستیک بعید درب را تشخیص دهید.

 اگر متوجه شدید که موتور یا همان کمپرسور یخچال فریزر به چهره همیشگی شغل می‌کند احتمالا نوار بعید درب صحیح پیشه نمی‌کند. البته همان‌طور که در بالا اشاره کردیم, پیشه کردن همش موتور می‌تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد.
۲. اگر مواد غذایی زودتر از قبل تباه می‌شوند احتمالا به خاطر ورود هوای گرم به درون یخچال است.

تشخیص ویرانی نوار بعید درب یخچال
برای تشخیص ویرانی لاستیک بعید درب یخچال آغاز آن را با دقت رسیدگی کنید. اگر در قسمت‌هایی ترک, پارگی یا شل شدگی تماشا کردید و یا متوجه شدید قسمتی از لاستیک از درب یخچال جدا شده باید برای رفع دشوار اقدام کنید.
همچنین اگر درب یخچال به سختی باز میشود و چسبندگی بیش از کران دارد و یا احساس کردید نوار خشک شده و نیرو چسبندگی ندارد سعی کنید با دست خروج هوای سرد را بررسی کنید.
اما بهترین و ابتدایی ترین مسیر استفاده از یک قطعه کاغذ است. کاغذ را ته نشین درب گذاشته و درب را ببندید. حال که کوشش کنید کاغذ را بیرون بکشید. این پیشه را برای تمامی دور درب انجام دهید. حتی سرنوشت بالای درب یخچال که دسترسی به آن سخت است. اگر به آسانی توانا به بیرون کشیدن کاغذ بودید به این معنی‌ست که لاستیک بعید درب درست پیشه نکرده و احتیاج به تعمیر و یا جایگزینی دارد.

تعویض لاستیک دور درب یخچال
همانطور که گفته شد لاستیک‌های بعید درب یخچال‌ها با پروا به مدل دستگاه متفاوت است. هر کدام روش‌های ویژه خود را برای جایگزینی دارند. تعویض لاستیک دور درب پیچی ساده‌تر از مدل‌های پرسی و چسبی‌ست. ما در ذیل به رسیدگی هر دو باره می‌پردازیم. با این هستی اگر برای جایگزینی لاستیک بعید درب یخچال خویش احتیاج به کمک و یا ارشاد دارید, با مشاورین کارآزموده فیکسی در پیوستگی باشید.
نکته: برای جایگزینی لاستیک دور درب و اساسا تعمیر یخچال فریزر در وهله اول یخچال فریزر را از برق کشیده و مطمئن شوید نکات ایمنی را رعایت می‌کنید.
توجه داشته باشید بعد از تعبيه لاستیک نو و قبل از تعویض, آن را داخل ظرف آب داغ پیمان دیتا و یا با سشوار گرم کنید تا فرمی که در هنگام جابه‌جایی و تاخوردگی گرفته اصلاح شود. سپس آن را با اندکی وازلین چرب کنید تا مبتلا ترک خوردگی و خشک شدگی نشود و طول عمر بیشتری پیدا کند.

saqar بازدید : 50 سه شنبه 30 فروردین 1401 نظرات (0)

این امر که امسال مدل‌های رده بالای آیفون یعنی آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس طراحی ظاهری جدیدی خواهند داشت و در طرف مقابل مدل‌های معمولی آیفون 14 و آیفون 14 مکس با همان طراحی نسل قبل روانه بازار خواهند شد، دیگر یک «خبر جدید» محسوب نمی‌شود. اما اکنون طرح‌ها به همراه عکسی از قالب‌های ساخت سری آیفون 14 منتشر شده که تفاوت‌های اندازه این محصولات را به تصویر می‌کشد.

طبق اخبار بدست آمده، تصاویر مذکور توسط حساب به نام Cosmic Ultra Machine افشا شده‌اند، البته این تصاویر نشان‌دهنده جز به جز طراحی نیستند، با این حال برخی شایعات پیشین را تایید می‌کنند. همچنین تصویر منتشر شده دیگری نیز وجود دارد که ظاهرا متعلق به قالب‌های ساخت قاب از شرکت‌های سازنده لوازم جانبی است اما به هر صورت این قالب‌ها جزئیات خوبی در خصوص ابعاد این گوشی‌ها فراهم می‌کنند.

پیش از پرداختن به عکس‌ها ابتدا به این مورد اشاره کنیم که اپل به دلیل فروش پایین و محبوبیت کم نزد کاربران، قید مدل مینی را زده و آن را با مدلی غیر از پرو مکس جایگزین کرده که در رده‌ای بالاتر از مدل پایه قرار می‌گیرد. بدین ترتیب طبق تصاویر منتشر شده و شایعات موجود، آیفون 14 و آیفون 14 پرو با اندازه 6.1 اینچی و آیفون 14 مکس و پرو مکس با اندازه 6.7 اینچ عرضه خواهند شد.

اطلاعات سری آیفون 14

یکی از مواردی که توسط تصاویر مذکور تایید می‌شود، این است که آیفون 14 پرو و پرو مکس برجستگی قابل ملاحظه‌ 4.17 میلی‌متری در محل دوربین خود دارند که 0.57 میلی‌متر بزرگ‌تر از برجستگی دوربین آیفون 13 پرو مکس است. ظاهرا دلیل افزایش برآمدگی دوربین این مدل‌ها استفاده از حسگر دوربین 48 مگاپیکسلی جدید است که جایگزین ماژول 12 مگاپیکسلی نسل قبل می‌شود.

گفتنی است که این افزایش اندازه در برآمدگی دوربین، اندازه کلی دستگاه در هر قسمت را به میزان 5 درصد افزایش می‌دهد. بدین صورت که عرض فعلی 35.01 میلی‌متری به 36.73 میلی‌متر رسیده و طول 36.24 میلی‌متری سابق نیز در سری 14 به 38.21 میلی‌متر رسیده است.

لو رفتن تصاویر جدید از سری آیفون 14

مدل‌های آیفون 14 و 14 مکس اما با برجستگی‌های به مراتب کوچک‌تر دوربین عرضه خواهند شد و برخلاف مدل‌های پرو که دارای دوربین‌های سه‌گانه هستند، این دو مدل با دوربین دوگانه به بازار می‌آیند.

ادعا می‌شود که مدل‌های پرو به جای ناچ نمایشگر از برش حفره‌ای استفاده می‌کنند و تنها این مدل‌ها دارای نمایشگرهای 120 هرتزی خواهند بود که توسط سامسونگ و LG تولید می‌شود. همچنین انتظار می‌رود این مدل‌ها به تراشه پیشرفته‌تر A16 Pro مجهز باشند.

در پایان می‌توان گفت مدل معمولی و مکس احتمالا به استفاده از ناچ و تراشه A15 Bionic ادامه خواهند داد، هرچند که احتمال می‌رود اپل این تراشه را با انجام برخی تغییرات و تعویض نام تجاری به عنوان A16 Bionic عرضه کند.

منبع: https://digiato.com/article/2022/04/18/new-leaks-from-iphone-14

saqar بازدید : 49 سه شنبه 30 فروردین 1401 نظرات (0)

دانشمندان چینی ادعا می‌کنند که رکورد جهانی ارتباط مستقیم کوانتومی امن (QSDC) را با ثبت رکورد 102.2 کیلومتر شکسته‌اند. باید اشاره کرد که رکورد ثبت شده قبلی 18 کیلومتر بوده که اختلاف آن‌ها پیشرفت کار دانشمندان را به خوبی نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش اوراسیا تایمز، دانشمندان در این تحقیق قصد دارند به فناوری ارتباط ضد هک و سرقت دست پیدا کنند. «لانگ گیلو»، سرپرست تحقیقات توضیح می‌دهد هرچند سرعت انتقال بسیار پایین و 0.54 بیت در ثانیه است، اما همچنان یک پیشرفت بزرگ در مقایسه با رکورد قبلی محسوب می‌شود که سال 2020 ثبت شده بود.

دستیابی به ارتباط کوانتومی ایمن‌تر

کوانتوم

QSDC برای ایمن‌سازی شبکه‌ها از اصل درهم‌تنیدگی کوانتومی استفاده می‌کند. فیزیک کوانتومی حکم می‌کند که ذرات در‌هم‌تنیده به هم متصل شوند، به طوری که با تغییر ویژگی یکی از آن‌ها، دیگری نیز فورا تغییر کند و این امر، عملا هک کردن را غیرممکن می‌کند. از نظر تئوری، ذرات حتی اگر چندین سال نوری با یکدیگر فاصله داشته باشند هم به یکدیگر متصل باقی خواهند ماند.

رکورد فیبر قبلی هم توسط همین تیم تحقیقاتی ثبت شده و آن‌ها همچنین برای دستیابی به مسافت طولانی‌تر، طراحی جدیدی از سیستم فیزیکی با یک پروتکل جدید ابداع کردند که در برابر نویزهای محیطی، نرخ خطای بیت کوانتومی بسیار کم (QBER) و پایداری طولانی‌مدتی را امکان‌پذیر می‌کند.

با وجود تمام این پیشرفت‌ها، رمزگشایی پیام‌های رمزگذاری شده شبکه غیرممکن می‌شود. تیم تحقیقاتی در نشریه Nature علاوه بر اینکه اشاره کرد این تکنیک «پتانسیل زیادی» برای فراهم کردن فناوری 6G دارد، گفت:

«این آزمایش نشان می‌دهد که ارتباط مستقیم کوانتومی ایمن بین شهری از طریق فیبر با فناوری امروزی امکان پذیر است.»

در نهایت، لانگ می‌گوید: «اگر هم اکنون بخش‌هایی از اینترنت که در آن‌ها حملات شنود بیشتر اتفاق می‌افتد را با کانال‌های کوانتومی جایگزین کنیم، این بخش‌ها توانایی بسیار بیشتری برای شناسایی و جلوگیری از شنود خواهند داشت و ارتباطات را تا حد زیادی ایمن‌تر می‌کند.»

منبع: 

https://digiato.com/article/2022/04/18/china-claims-world-record-in-quantum-communications

saqar بازدید : 55 یکشنبه 21 فروردین 1401 نظرات (0)

مانیتورینگ چیست و تاریخچه مانیتورینگ چه هست؟

از سنه 1950 و با ترقی روز به روز صنعت احتیاج به کنترل کننده های پیشرفته بوجود آمد. معایب و مشکلات سیستم های کنترلی آن زمان مانیتورینگ چیست همانند نویز، حجم تابلوهای کنترلی و نیز خطایابی؛ زیاد سخت و گاها موعد راهبند شدن پیدا کردن نقص و رفع آن، بر این شد تا پای " مهار کننده های بخردانه " در سنه 1960 به صنعت باز شود.

این سیستم ها دشوار اول یعنی کاهش نویز و حجم تابلو های مهار را برطرف نمودند اما هنوز دشوار خطایابی و رفع آن برطرف نشد به علاوه اینکه مشکل نظارت از وضعیت لحظه ای این سیستم ها و برنامه ریزی دوباره آنها نیز خودنمایی می کرد که در سنه 1975 " سیستم های مانیتورینگ " ابداع و در کناره سیستمهای کنترلی به پیشه برده شدند؛ به طوری که امروزه " مانیتورینگ " جایگاه گزیده تر و جدا نشدنی از طراحی سیستم های کنترلی دارند. می طاقت اینطور گفت، " مانیتورینگ " در هرم اتوماسیون ، در نوک چکاد قرار دارد و این فرمایش به اهمیت سیستمهای مانیتورینگ اشاره می کند. امروزه صنایع بزرگی چون پتروشیمی، تولید انرژی، صنایع شیمیایی، خودروسازی، غذایی و... بدون هستی مانیتورینگ دم به دم پروسه توانا به ادامه پیشه نیستند.

مانیتورینگ چیست ؟

به طور کلی تعریف و مفهوم مانیتورینگ عبارتست از :

 " جمع آوری اطلاعات باره نیاز از دسته های گوناگون واحدهای صنعتی (اعم از مجزا و غیرمجزا) و نمایش آنها با فرمت های ویژه روی صفحه نمایش جلوی اپراتور مربوطه "

 " مانیتورینگ عملی مربوط به نمایش و یا تماشا وضعیت یک سیستم است "
 
اما این نوع نامگذاری و کاربرد، بسیار قدیمی است چرا که امروزه مانیتورینگ مفهومی فراتر از صرفا نگریستن وضعیت پیدا کرده؛ به عنوان مثال امروزه بدست سیستم های مانیتورینگ می تاب به عملگرها فرمان نیز صادر نمود و یا با برخی از تقدیر ها ارتباط دو طرفه استوار کرد.

 موارد خاص در طراحی اتاق کنترل :

 دمای پسندیده (در حدود 25 درجه)
 رطوبت مناسب با محیط و موقعیت جغرافیایی
حفاظت کامل در روبرو آتش
 امنیت ورود و خروج افراد
 نصب سیستم های نویزگیر
 تهویه مطبوع
 تدابیر اضطراری قطع برق
 ارتباط با بیرون اتاق

شرایط تخصصی اتاق های مانیتورینگ :

اتاق های مهار بدلیل اهمیت بالایی که در روند صحت اجرای فرآیند و پروسه پایانی دارند باید دارای شرایط خاص پایین باشند :
 تهویه مناسب
 رطوبت و دما
 میزان تمیزی هوا
 تفریق نویز جهت صحت اطلاعات رسیده و ارسالی
 طراحی مهندسی خود اطاق کنترل
 عدم سخت جسمانی تکنسین مربوطه
 امنیت

saqar بازدید : 53 یکشنبه 21 فروردین 1401 نظرات (0)

پس از اینکه محققان از کشف کد‌هایی در چندین برنامه برای جمع آوری مخفیانه داده‌های کاربران خبر دادند، گوگل آن‌ها را از پلی استور خود حذف کرد. برنامه‌های محبوبی در این لیست وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به اپلیکیشن دعا با بیش از 10 میلیون بار دانلود، اسکنر بارکد و یک ساعت اشاره کرد.

محققان در انجام تحقیقات خود، با کدی مواجه شدند که در چندین برنامه جاسازی شده بود و برای سرقت مخقیانه شناسه‌های شخصی و سایر داده‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند. به گفته یکی از محققین، از این کد که یک کیت توسعه نرم‌افزار یا SDK است، «بدون شک می‌توان به عنوان یک بدافزار یاد کرد.»

اپلیکیشن‌های مذکور برای موارد اساسی و تکراری مورد استفاده قرار می‌گرفتند و در اکثر مواقع کاربران پس از دانلود، آن‌ها را فراموش می‌کردند. با این حال، محققان فاش کردند که پس از نصب آن‌ها، داده‌های مهمی در مورد دستگاه و کاربران مانند شماره تلفن و آدرس ایمیل آن‌ها توسط این برنامه‌ها جمع‌آوری می‌شود.

همانطور که وال استریت ژورنال توضیح می‌دهد، این برنامه‌ها توسط محققان سازمانی به نام AppCensus کشف شدند و آن‌ها در اکتبر 2021 در مورد یافته‌های خود با گوگل تماس برقرار کردند و سپس غول موتور جستجو آن‌ها را در تاریخ 25 مارس از گوگل پلی حذف کرد. گوگل همچنین در این رابطه بیانیه‌ای صادر کرده که در آن آمده است:

«تمام برنامه‌های موجود در گوگل پلی، بدون توجه به توسعه‌دهنده آن‌، باید با خط‌مشی‌های ما مطابقت داشته باشند. زمانی که تشخیص می‌دهیم برنامه‌ای این خط‌مشی‌ها را نقض کرده، اقدامات لازم در این رابطه را انجام می‌دهیم.»

اپلیکیشن‌های حذف شده از گوگل پلی

یکی از این برنامه‌ها اسکنر QR و بارکد بوده که پس از دانلود، شماره تلفن، آدرس ایمیل، اطلاعات IMEI، داده‌های GPS و SSID روتر کاربران را جمع‌آوری می‌کرده است. مورد دیگر مجموعه‌ای از برنامه‌های دعای مسلمانان مانند Al Moazin و Qibla Compass بوده که تقریبا 10 میلیون بار دانلود شده و به طور مشابه شماره تلفن، اطلاعات روتر و IMEI را سرقت می‌کرد. یک ویجت آب و هوا و ساعت با بیش از یک میلیون دانلود نیز داده‌های مشابهی را سرقت می‌کرده است.

توسعه‌دهندگان برنامه‌ها در گفتگو با نشریات، ادعا کردند که یک شرکت مستقر در ویرجینیای آمریکا با نام Management Systems به آن‌ها پول داده تا SDK خود را در برنامه‌ها قرار دهند. همچنین این شرکت از آن‌ها درخواست کرده تا قراردادهای عدم افشا را امضا کنند. وال استریت ژورنال توضیح می‌دهد که این شرکت بیشتر به دنبال داده‌ها کاربرانی است که در خاورمیانه، اروپای مرکزی و شرقی و آسیا مستقر هستند.

فهرست کامل برنامه‌هایی که دارای این کد SDK هستند را در این لینک می‌توانید مشاهده کنید.

منبع: 

https://digiato.com/article/2022/04/10/google-play-store-bans-apps-after-finding-data-stealing

saqar بازدید : 49 یکشنبه 21 فروردین 1401 نظرات (0)

شرکت سامسونگ با سری گلکسی واچ 4 ساعت‌های هوشمند فوق‌العاده‌ای را به مخاطبین خود ارائه کرد که تنها یک ایراد داشتند و آن هم چیزی نبود جز عمر باتری. حالا به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها می‌خواهند با نسخه جدیدی از نسل بعدی ساعت هوشمندشان با نام گلکسی واچ 5 پرو، این مشکل را برطرف کنند.

طبق شایعاتی که امروز دست به دست شده‌اند، بایست انتظار عرضه نسخه برتر این خانواده تحت عنوان احتمالی واچ 5 پرو را هم داشته باشیم که بالاتر از واچ 5 و واچ 5 کلاسیک قرار خواهد گرفت.

گفته شده که این مدل واچ 5 پرو قرار است یک باتری 572 میلی‌آمپری داشته باشد، برای اینکه بهتر متوجه تفاوت این باتری با مدل‌های پیشین شوید این نکته را در نظر داشته باشید که بزرگ‌ترین باتری استفاده شده در گلکسی واچ 4 و کلاسیک تنها 361 میلی‌آمپر بوده است.

احتمال عرضه گلکسی واچ 5 سامسونگ به همراه یک باتری فوق قدرتمند

سایر اطلاعات موجود درباره سامسونگ گلکسی واچ 5  پرو

با توجه به باتری 572 میلی‌آمپری می‌توان گفت که مدل جدید حدود 60 درصد افزایش ظرفیت دارد اما احتمالا این عمر این باتری نیز برای کاربران پرمصرف زیر 48 ساعت دوام خواهد آورد. به عبارت دیگر اگر جزو اشخاصی نیستید که تمام ویژگی‌های ساعت هوشمند خود را روشن می‌کنند، می‌توانید کارکردی بیش از 2 روز را از واچ 5 پرو انتظار داشته باشید که امر هیجان‌انگیزی به شمار می‌رود.

البته که باتری بزرگ‌تر می‌تواند معانی دیگری نیز داشته باشد، اولا که گلکسی واچ 5 پرو می‌تواند حتی از مدل گران قیمت واچ 4 کلاسیک 46 میلی‌متری هم گران‌تر و یا سنگین‌تر باشد، دوما با اینکه شماره مدل SM-R925 متعلق به گلکسی واچ 5 پرو در چندین سازمان صدور گواهی کره‌ای ثبت شده اما همچنان تمامی اطلاعات کنونی شایعات تایید نشده محسوب می‌شوند.

تنها استدلال موجود مبنی بر ساخت چنین ساعتی از سوی سامسونگ، وجود شماره مدل مذکور و استفاده از حرف R در آن است که برای محصولات پوشیدنی سامسونگ استفاده می‌شود. هنوز هیچ گونه جزییات دیگری منتشر نشده و حتی منبع خبر نیز وجود واچ 5 پرو را به شکل 100 درصدی تایید نکرده است.

منبع: 

https://digiato.com/article/2022/04/09/new-rumors-about-samsung-galaxy-watch-5-pro

saqar بازدید : 49 سه شنبه 16 فروردین 1401 نظرات (0)

شیائومی مانیتور گیمینگ منحنی جدیدش تحت برند ردمی را رونمایی کرد. به‌نقل از نوت‌‌بوک‌چک، مانیتور ۳۰ ​​اینچی که اکنون در وب‌سایت فروشگاه آنلاین چینی JD.com فهرست شده است، انحنای صفحه 1800R، نسبت تصویر ۲۱:۹ و وضوح WFHD دارد. همان‌طور که مطالب بازاریابی شیائومی نشان می‌دهد، وضوح WFHD به ۲۵۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل اشاره دارد که معمولاً پایین‌ترین وضوح در فرمت‌های فوق عریض محسوب می‌شود.

مانیتور گیمینگ خمیده ۳۰ اینچی شیائومی

افزون‌براین، شیائومی مدعی شده که مانیتور مذکور ۱۲۶ درصد از گستره‌ی رنگی sRGB را پوشش می‌دهد و نرخ نوسازی (رفرش‌ریت) ۲۰۰ هرتز دارد. غول فناوری چین اعلام کرد که این مانیتور از فناوری AMD FreeSync Premium برای کاهش شدت پارگی تصویر و همچنین گواهی TÜV و SGS برای انتشار نور آبی کم و کاهش فشار چشم پشتیبانی می‌کند. مانیتور منحنی ردمی ظاهراً حداکثر روشنایی ۳۰۰ نیت و زمان پاسخگویی ۴ میلی‌ثانیه را ارائه می‌دهد.

از دیگر قابلیت‌های این مانیتور ردمی می‌توان به پورت HDMI 2.1، پورت HDMI 1.4، پورت DisplayPort 1.2 با اندازه کامل و جک ۳٫۵ میلی متری اشاره کرد. مانیتور منحنی ۳۰ اینچی ردمی برای سفارش از ۸ آوریل (۱۹ فروردین ۱۴۰۱) در چین با قیمت ۱۲۹۹ یوان (۲۰۴ دلار آمریکا) دردسترس خواهد بود. هنوز مشخص نیست که آیا شیائومی مانیتور منحنی‌اش را خارج از چین عرضه می‌کند یا خیر. باوجوداین، خرده‌فروشان شخص ثالث احتمالاً فروش آن را شروع می‌کنند.

منبع: 
saqar بازدید : 26 سه شنبه 16 فروردین 1401 نظرات (0)

تعمیر یخچال در منزل

مراحل تعمیر یخچال فریزر در فیکسی
در مرحله اول احتیاج است لغایت تقاضا خود را ثبت کنید. این کار را می توانید به راحتی هم به صورت “ثبت درخواست آنلاین” و هم با “تماس تلفنی” با ما انجام دهید. برای راحتی بیش از قبل شما عزیزان نیز روش دیگری در عقیده گرفته ایم. تنها کافیست شماره تلفن خویش را در فیلدهای مخصوص وارد کرده و دکمه ارسال را بزنید و چشم براه تماس ما باشید. تعمیر یخچال در منزل ما در کمتر از چند دقیقه با شما تماس خواهیم گرفت.
پس از ثبت تقاضا خود, تکنسین کارآزموده یا سرویس کار یخچال که به چهره اختصاصی در برند دستگاه شما آموزش دیده با شما تماس خواهد گرفت. این تماس برای اتمام مشاوره رایگان است. جالب است بدانید در قریب به ۵۰ درصد مواقع نیازی به مراجعه تکنسین نبوده و سخت به راحتی با راهنمایی های تلفنی کارشناس برطرف می شود. ما در فیکسی کوشش می کنیم لغایت با کمترین هزینه مشکل شما را برطرف کنیم.
پس از اطمینان از الزام به مراجعه حضوری, تکنسین یا سرویس پیشه یخچال مربوطه پس از اخذ اطلاعات مورد نیاز در سریعترین زمان شدنی بر اساس زمانبندی شما مراجعه و مشکل را برطرف خواهد کرد.
تکنسین های فیسکی موظفند قطعات احتمالی مورد نیاز را با خود به همراه داشته تا با یکبار مراجعه سخت شما را حل کنند. در صورت به اتفاق نداشتن قطعه, تقاضا قطعه باره نظر را به شرکت انتقال دیتا و پیک های فیکسی, قطعه باره عقیده را به محل شما ارسال می کنند الی سخت لغایت کران شدنی با نخستین مراجعه برطرف گردد.

قطعات کاربرد شده توسط تکنسین های فیکسی بدست کمپانی تامین شده و تماما اورجینال و فابریک می‌باشند.

۴. پس از فرجام شغل تکنسین, فاکتور و ضمانتنامه صادر می شود. قبل از پرداخت بدست مشتری, تکنسین فاکتور را برای شرکت ارسال و مبلغ تایید می گردد. سپس برای بازدارندگی از هرگونه اشتباه در مبلغ پرداختی بدست مشتری, مبلغ فاکتور و شرح کارهای انجام شده از طریق پیامک برای شما ارسال می گردد.

۵. در نهایت پس از انجام شغل تکنسین, پرسنل مرکز تماس با شما تماس گرفته لغایت مطمئن شویم توانسته ایم رضایت تعمیر یخچال در منزل
در گذشته برای تعمیر یخچال فریزر باید آن را به تعمیرگاه می بردید اما مدت هاست برای رفاه حال مشتریان, همگی خدمات توسط تکنسین های سیار و تعمیر یخچال فریزر در منزل شما انجام میگیرد.

هرچند هنوز هم برخی مواقع می شنویم که کمپانی ها یا افراد برای تعمیر یخچال, آن را با خویش می برند!!! در این چهره نه تنها امکان آفت دستگاه بر نشان جابجایی افزایش مکشوف بلکه هزینه های گزاف حمل و نقل نیز بر گردن شما خواهد افتاد.

تمامی خدمات تعمیر یخچال فریزر بدست فیسکی در محل شما و در حضور شما انجام می شود و به هیچگونه و در هیچ شرایطی نیازی به جابجایی دستگاه نیست.

چرا باید فیکسی را برگزیدن کنیم؟
شعار ما در فیکسی, رساندن خدمات بعد از فروش لوازم خانگی به سطح جدیدی از کیفیت است. ما با اطمینان از خدمات و قطعات استفاده شده, برای اطمینان خاطر مشتریان, همگی خدمات و قطعات را ضمانت می نماییم الی تا ماه ها پس نگران خرابی دستگاه خود نباشید.

تمامی خدمات فیکسی در محل شما انجام شده و به هیچ عنوان نیاز به جابجایی یخچال فریزر نیست. با تعمیر یخچال در محل, شما در تمام مراحل کار, ناظر بر تکنسین هستید.
ما در فیکسی برای هر برند متخصص مربوط به همان برند را در اختیار داریم. ما در فیکسی هر تکنسین را برای یک یا چند برند شبیه به هم تعلیم می دهیم و متخصصین با تجربه کار چندین ساله در آن برند, دشواری ها دستگاه را به راحتی شناخته و در سریعترین موعد ممکن رفع می کنند.
تمامی مبالغ رسیده در فیکسی بر اساس نرخ اتحادیه می باشند. برای اطمینان از عدم گرفتن خرج های اضافی بدست تکنسین, مبلغ فاکتور پیش از پرداخت توسط مشتری به تایید شرکت می رسد.
فیکسی نماینده تعمیرات تمامی برندهای ابزارها خانگی ست. پس اگر لوازم خانگی با برندهای گوناگون دارید نگران نباشید.
ما از نگرانی شما نسبت به خرابی یخچال فریزرتان آگاهیم و میدانیم ویرانی یخچال فریزر قدر می تواند دشوار به به باشد. پس در سریعترین زمان ممکن سخت شما را رفع می کنیم.
بسیاری از افراد از بد قولی تکنسین ها شکایت دارند. به دلیل کار و بار کاری, ترافیک, تعبيه تکه و … اغلب تکنسین ها نمی توانند به هنگام برسند. ما برای رساندن تکنسین بر اساس زمانبندی شما, تمامی این مشکلات را به کمینه رسانده ایم.
ما برای کسب خوشنودی شما عزیزان, گونه ها مختلفی از تخفیفات و پروموشن ها را برایتان در نظر داریم. تخفیفات برای اولی ها, تخفیفات دوره ای, تخفیف کد معرف, پروموشن ۳۲ تایی و …..
مرکز حمایت فیکسی به چهره ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به شما عزیزان است. ۷ روز هفته در تمام طول سنه به صورت شبانه معاش پاسخگوی شما عزیزان هستیم.
پس از انجام شغل تکنسین, مرکز تماس با شما تماس گرفته تا مطمئن شویم کامیاب به جلب رضایت شما شده ایم. در این تماس میزان خوشنودی شما از موارد مختلف بررسی و به تکنسین رتبه دیتا می شود.

saqar بازدید : 28 سه شنبه 16 فروردین 1401 نظرات (0)

این روزها بازی‌های سبک اکشن بیشتر از گذشته مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفته است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بازی کالاف دیوتی اشاره کرد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زومیت در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

این‌گونه گیم‌ها که به صورت آنلاین نیز قابل انجام است، هیجان غیر قابل وصفی را به گیمرها منتقل می‌کند و مهم‌تر اینکه بازیکنان کالاف دیوتی می‌توانند با خرید سی پی که ارز محبوب در این بازی است به خرید تجهیزات و مهمات پیشرفته‌ جنگی بپردازند تا در طول بازی راحت‌تر بتوانند حریفان را از دور خارج کنند.

بنابراین همان‌طور که متوجه شده‌اید، برای اینکه گیمر‌های بازی کالاف دیوتی بتوانند با دست بازتری در این بازی شرکت کنند، نیاز مبرم به سی پی خواهند داشت که ما در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم درباره‌ اهمیت استفاده از سی پی در بازی کالاف دیوتی صحبت کنیم و البته در انتها نیز به یک مرجع معتبر به جهت خرید سی پی کالاف نیز خواهیم پرداخت.

معرفی بازی کالاف دیوتی

بازی کالاف دیوتی که به ندای وظیفه‌ نیز شهرت دارد توسط شرکت اکتیویژن تولید شده است. این بازی برای پلتفرم‌های مختلف از جمله پی سی و موبایل عرضه شده و دارای گیم پلی بسیار فوق‌العاده‌ای است. به‌طور کلی این بازی را می‌توان به بخش‌هایی مانند مولتی، بتل رویال، کاستوم و بازی کالاف دیوتی دسته‌بندی کرد؛ البته ناگفته نماند که بخش مولتی کالاف از چندین زیرمجموعه تشکیل می‌شود که خرید سی پی برای به‌کارگیری در این بخش در نظر گرفته خواهد شد.

از ویژگی‌های بازی کالاف دیوتی موبایل می‌توان به نقشه‌های متعدد در این بازی اشاره کرد که هر بازیکن ممکن است در یک نقشه به بازی بپردازد. ضمن اینکه وجود تجهیزات و اسلحه‌های قدرتمند مانند اسلحه ak117، اسلحه دی ال کیو 33 و مواردی از این دست پیگیری بازی و نبردهای تن به تن را جذاب‌تر کرده است. همچنین وجود اسکین‌های پرطرفدار و مناسب از دیگر خصوصیات این بازی محسوب می‌شود. از دیگر ویژگی‌های بازی کالاف دیوتی نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بخش‌‌های چند نفره.
  • نقشه‌های معروف.
  • گرافیک بسیار جذاب.
  • سیستم کنترلی با امکان شخصی‌ سازی.
  • موسیقی‌های جذاب.
  • و...

سی پی کالاف دیوتی چیست

اگر حداقل یک بار هم به بازی کالاف پرداخته باشید، حتماً با واژه سی پی آشنا شده‌اید. در واقع هر کدام از بازی‌های سبک اکشن/بقا مخصوصاً کالاف دیوتی موبایل دارای یک ارز اختصاصی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توان در بازی به خرید انواع تجهیزات پرداخت. این موضوع که توسط کمپانی سازنده کالاف در بازی گنجانده شده است دارای دو دلیل مهم است. ابتدا اینکه شرکت اکتیویژن قصد افزایش هیجان و انرژی در بازی را داشته که به همین منظور خرید سی پی را در بازی قرار داده است و دلیل دوم درآمدزایی از این روش است که درنتیجه به توسعه‌ بازی کالاف در نسخه‌های بعدی منجر خواهد شد. به‌طور کلی سی پی نام ارز اختصاصی بازی کالاف دیوتی است که با استفاده از آن می‌توان به ارتقا سطح کیفی بازی پرداخت تا رقابت دلچسب‌تری را با حریفان داشت.

افزایش ارزش اکانت با خرید سی پی کالاف دیوتی

یکی از مهم‌ترین مواردی که سبب شده است تا گیمرهای این بازی روی به خرید cp کالاف بیاورند، افزایش ارزش اکانت بازی‌شان است. در واقع پر واضح است که علاقه‌مندان به هر بازی، قرار نیست که تا ابد اکانت بازی‌شان را دراختیار داشته باشند و ممکن است دیر یا زود از بازی کناره‌گیری کنند؛ اما به‌طور حتم قبل از هرگونه اقدام، اکانت کالاف دیوتی را به دیگر افرادی که تا به حال به این بازی نپرداخته‌اند واگذار خواهند کرد (می‌فروشند). بنابراین هرچه یک اکانت کالاف دارای سی پی بیشتری باشد، از ارزش بالاتری برخوردار خواهد بود و در زمان فروش، با قیمت بیشتری خریداری می‌شود. گفتنی است که از مزیت خرید سی پی پس از فروش اکانت بازی این است که احتمالاً هر آنچه را که خرج اکانت بازی کرده‌اید، به‌دست خواهید آورد.

نقش سی پی در روند بازی کالاف

بعید است که گیمری وارد بخش‌های مختلف کالاف دیوتی شود اما علاقه‌ای به پیروز شدن بر حریفان نداشته باشد. درواقع این بازی نیاز به روحیه‌ جنگندگی بسیاری دارد و افراد نهایت تلاش‌شان را به کار می‌گیرند تا درنهایت پیروز از میدان خارج شوند. بااین‌حال موارد مختلف دیگری نیز در برتری نسبت به حریفان نقش خواهند داشت که از جمله می‌توان به پیشرفته بودن تجهیزات نبرد مانند لباس، اسلحه و حتی ماشین اشاره کرد که پر واضح است که دراختیار داشتن هر کدام نیاز به خرید سی پی دارد. به‌طور کلی با استفاده از سی پی به‌راحتی می‌توان آیتم‌های مختلف بازی کالاف دیوتی موبایل را به‌روزرسانی کرد یا اینکه به خرید انواع تجهیزات پرداخت؛ بنابراین می‌توان ادعا کرد که ارز رسمی کالاف دیوتی موبایل به نام سی پی به‌طور کامل می‌تواند فضای نبرد در این بازی را بهبود ببخشد و حتی ورق را در پیروز شدن گیمرها تغییر دهد.

آیا کسب سی پی رایگان در کالاف شدنی است؟

همان‌طور که حتماً می‌دانید در بازی کالاف بخش‌های مختلفی وجود دارد که با استفاده از هر کدام می‌توان به سی پی رایگان دست یافت؛ البته گفتنی است که تعداد سی پی‌هایی که با این روش به‌دست می‌آید قابل توجه نیست، اما ممکن است کار راه‌انداز باشد. ضمن اینکه پلیرهای حرفه‌ای بی‌حرف و حدیث به خرید سی پی نیاز خواهند داشت تا بتوانند بهتر به مبارزه بپردازند؛ اما این بخش را برای کاربرانی از کالاف دیوتی در نظر گرفته‌ایم که اعتقادی به خرید ارز محبوب این بازی ندارند و فقط می‌خواهند از سی پی رایگان استفاده کنند. لذا برای کسب سی پی رایگان می‌توان از موارد زیر بهره برد:

· تکمیل مأموریت‌ها

در بازی کالاف دیوتی مأموریت‌های روزانه و هفتگی وجود دارد که کاربران این بازی به‌راحتی می‌توانند با تکمیل این مأموریت‌ها به سی پی رایگان دست پیدا کنند؛ البته در نظر داشته باشید که کامل کردن بعضی مأموریت‌ها نیاز به دقت و عکس‌العمل مناسب دارد. به‌طور کلی از این بخش می‌توان به سی پی رایگان دست یافت.

· کامل کردن چالش‌ها

راه دیگر برای به‌دست آوردن سی پی، تکمیل چالش‌هایی است که در حین بازی با آن مواجه می‌شوید؛ بنابراین اگر قصد خرید سی پی را ندارید، حتماً به این موضوع توجه کنید، چراکه با در نظر گرفتن این چالش‌ها از تعداد مناسبی سی پی برخوردار خواهید شد که با استفاده از آن می‌توانید به خرید انواع آیتم بپردازید.

· غارت تجهیزات دیگران

روش جذاب دیگر که گیمرها را به سی پی رایگان می‌رساند، غارت و دزدیدن تجهیزات دیگران است. اگر در این زمینه خبره باشید و راه‌های غارت اموال دیگر گیمرها را بدانید، به‌طور حتم می‌توانید به سی پی‌های بیشتری دسترسی داشته باشید. گفتنی است که معمولاً در این خصوص کاربران حرفه‌ای تمرکز بالاتری داشته و به سی پی‌های بیشتری نیز دست پیدا خواهند کرد.

· مأموریت‌های بتل رویال

در کنار خرید سی پی از سایت‌های معتبر، در نظر گرفتن مأموریت‌های بتل رویال نیز می‌تواند افراد را به سی پی‌های جذاب برساند. بسیاری از گیمرها علاقه‌ی زیادی به کامل کردن مأموریت‌های بتل رویال کالاف دیوتی دارند که در این صورت حجم قابل توجهی از سی پی را دریافت می‌کنند. به‌طور کلی توصیه می‌کنیم که اگر حتی تا به حال در این بخش بازی نکرده‌اید، حداقل برای کسب سی پی، مأموریت‌های آن را انجام دهید.

· آنلاک کردن Gun Xp Card

روش ساده‌ دیگری که می‌توان به سی پی رایگان دست یافت، آنلاک کردن Gun Xp Card است. استفاده از این روش به سختی موارد عنوان شده در بالا نیست؛ به‌همین‌دلیل، توصیه‌ اکید داریم که حتماً از این روش برای دستیابی به سی پی رایگان استفاده کنید. ضمناً به مقدار سی پی که از این طریق به‌دست می‌آید اشاره‌ای نمی‌کنیم تا پس از انجام آن غافلگیر شوید.

· خرید بتل پس کالاف

اگر بتوانید بتل پس کالاف دیوتی را خریداری کنید، به‌راحتی به سی پی‌های بیشتری دسترسی خواهید داشت. در واقع با خرید بتل پس مراحل تازه‌تری برای گیمرها باز خواهد شد که با انجام آن‌ها به تعداد قابل توجهی سی پی دست خواهید یافت؛ البته گفتنی است که برای فعال‌سازی این بخش نیاز به حداقل 800 سی پی خواهید داشت که طبیعتاً باید برای خرید سی پی به این تعداد به مراکز و فروشگاه‌های مجاز مراجعه کنید. ضمناً یادآور می‌شویم که صرف 800 سی پی برای این منظور، پس از باز شدن مراحل بتل پس و پشت سر گذاشتن آن‌ها به شما بازگردانده خواهد شد.

مزایای خرید سی پی کالاف دیوتی

استفاده از سی پی در بازی کالاف دیوتی به یک کار روتین تبدیل شده است و اگر گیمرها از این قابلیت استفاده نکنند، انگار در بازی چیزی را کم دارند. به‌طور کلی از مزیت‌هایی که برای خرید cp می‌توان عنوان کرد موارد زیر هستند که اگر با آن آشنایی ندارید، توصیه می‌کنیم آن‌ها را به دقت بررسی کنید.

- کسب درآمد به روش استریم: کاربرانی که خرید سی پی انجام می‌دهند، امکان درآمدزایی‌شان ازطریق استریم فعال خواهد شد. بنابراین هزینه کردن در این مورد می‌تواند نوع خاصی از آینده‌نگری باشد، چراکه گیمرها از این روش برای به‌دست آوردن پول استفاده می‌کنند.

- خرید بتل پس هر سیزن: همان‌طور که اشاره کردیم، اگر بتوانید بتل پس کالاف را خریداری کنید، به‌راحتی می‌توانید به سی پی‌های بیشتری دسترسی داشته باشید که با انجام انواع مأموریت‌ها نتیجه خواهد داد.

- ارزشمندتر شدن اکانت بازی: اگر گیمرها قصد فروش اکانت‌شان را داشته باشند، استفاده از خرید سی پی می‌تواند منجر به افزایش قیمت فروش اکانت شود. درواقع هم می‌توانید به‌طور کامل از بازی کالاف استفاده کنید و هم در انتها درآمد خوبی از فروش آن داشته باشید.

- کسب اسکین دلخواه: برای به‌دست آوردن اسکین‌های خاص و اپیک نیاز به سی پی خواهید داشت که طبیعتاً باید آن را از سایت‌های معتبر خریداری کنید. این امکان برای کاربرانی که نیازی به خرید cp نمی‌بینند غیرفعال خواهد بود. ضمناً برای کسب اسلحه، ماشین، کلاه‌خود و مواردی از این دست نیز به خرید cp کالاف احتیاج خواهد بود. پر واضح است که دراختیار داشتن سی پی گیمرها را برای نبرد مجهزتر خواهد کرد.

- قابلیت بازی در حالت ویژه: از دیگر مزایای استفاده از سی پی، بازی در حالت پرمیوم یا ویژه کالاف است که بسیاری از کاربران علاقه‌مند به استفاده از این امکان هستند که طبیعتاً برای این منظور نیاز به خرید سی پی خواهند داشت.

از کجا سی پی کالاف دیوتی خریداری کنیم

حال با توجه به اهمیت استفاده از سی پی، شاید این سؤال برای‌تان پیش آمده باشد که از چه مرجع معتبری باید برای خرید سی پی اقدام کرد که در پاسخ باید موارد زیر را مطرح کنیم:

- باید از سایت‌هایی استفاده شود که قابلیت شارژ سریع سی پی به اکانت را دارند که در واقع فروشگاه‌های زیادی برای این منظور وجود ندارد. بااین‌حال در انتهای مقاله به یکی از بهترین‌ها در این زمینه اشاره خواهیم کرد.

- باید از سایت‌هایی استفاده شود که قیمت‌های معقولی را برای فروش سی پی در نظر گرفته باشند.

- باید از سایت‌هایی استفاده شود که پشتیبانی فعال 24 ساعته دارند تا در صورت رخ دادن مشکل، بلافاصله به رفع آن اقدام کنند.

قیمت سی پی کالاف

معمولاً قیمت خرید سی پی با توجه به حجم درخواست تعیین می‌شود؛ بااین‌حال اگر از سایت‌های معتبر و قابل اعتماد در این زمینه استفاده کنید، به‌طور حتم از با یک قیمت مناسب حجم سی پی مدنظرتان را خریداری خواهید کرد. حال اجازه دهید که در بند آخر مقاله به یک سایت معتبر در این زمینه اشاره کنیم تا با استفاده از آن به‌راحتی به خرید cp کالاف دیوتی اقدام کنید.

خرید سی پی ارزان از سایت سانیکس

سانیکس، عنوان سایتی است که به ارائه خدمات ارز بازی‌های سبک اکشن/بقا مانند کالاف دیوتی می‌پردازد. از مزایای استفاده از این فروشگاه اینترنتی خرید سی پی، می‌توان به قیمت پایین این ارز و ارسال آن در مدت زمان کوتاه به اکانت کاربران اشاره کرد. به‌طور کلی برای اینکه بتوانید از خدمات سایت سانیکس استفاده کنید، کافی است که با استفاده از راه‌های در نظر گرفته شده با مشاوران و مدیران این مجموعه در ارتباط باشید. ضمناً گفتنی است که هماهنگی‌های لازم برای ارسال سی پی به اکانت پس از ثبت سفارش در سریع‌ترین زمان ممکن توسط تیم تخصصی سانیکس انجام خواهد شد.

منبع: 

https://www.zoomit.ir/pr/380847-sonics-call-of-duty-cp/

saqar بازدید : 27 یکشنبه 30 خرداد 1400 نظرات (0)

جنس عایق ( Jacket ) روی هر 8 رشته کابل مسی
حضور eight رشته سیم دارای جریان در کنار مواد عایقی مانند روکش سیم باعث ایجاد حالت خازنی در کابل مسی می‌شود در حقیقت جنس عایق‌ها در پارامترهای خازنی کابل شبکه بسیار موثر است.

حفظ مرکزیت 8 رشته در تمام طول کابل شبکه
در برخی کابل های مسی مشاهده می‌شود که عایق روی کابل با 8 رشته کابلی که بصورت دوتایی به هم تابیده شده‌اند فاصله یکسانی ندارد و بطور کل 8 رشته کابل همیشه در مرکز Jacket بیرونی قرار ندارد. این موضوع نیز در کیفیت کابل مسی تاثیر بسزایی دارد.

بطور كلی اگر پارامترهای اشاره شده مناسب نباشند مشکلاتی از قبیل امواج سیگنال، تضعیف سیگنال، از بین رفتن اطلاعات، برگشت سیگنال وکاهش سرعت خواهیم داشت که باعث می‌شود اطلاعات درست منتقل نشود. در علم شبکه تمامی‌ پارامترها فوق به صورت مستقل اسامی ‌مختلف و معیارهای ویژه‌ای دارند که ترکیب این پارامترها باعث ایجاد یک سری پارامترهای تاثیر گذار روی کابل شبکه مسی خواهد شد که مجموع آنها حدود 14 پارامتر است. هزینه کابل کشی شبکه

شاید این پرسش مطرح شود که چگونه می‌توان این پارامترها را اندازه گرفت و یا از وجود یا عدم وجود آنها در کابل شبکه باخبر شد. در حقیقت ، تعیین اینکه آیا کابلی که خریداری شده استاندارد می باشد از عهده ما خارج است و به ابزارها و تست‌های ویژه‌ای نیازمند است. بنابراین تنها کاری که می‌توان برای خرید یک کابل شبکه خوب کرد توجه به شرکت سازنده آن در کنار اطمینان از اصل بودن این مارک است و فروشندگان این نوع کابل ها . معمولا تفاوت در قیمت این کابلها مشخص کننده کیفیت آنهاست. مارک‌های معتبر این رده دارای تأئیدیه‌هایی از مراکز و انستیتوهای استاندارد بین‌المللی هستند که بر کارکرد درست آنها صحه می‌گذارند.

پارامترهای کابل مسی در فرکانس‌های متفاوت
پارامترهای کابل مسی بر مبنای فرکانس‌های مختلف مقادیر مختلف دارد و این مقادیر مختلف در فرکانس‌های مختلف برای categoryهای مختلف بازهم متفاوت است. بعنوان مثال حداقل فرکانس در Cat5 مقدار 100MHz است ولی برای Cat6 حداقل فرکانس مورد نیاز 200MHz است و این فرکانس در Cat7 به 600MHz می‌رسد. هرچه فرکانس بالاتر می‌رود میدان القایی بیشتری خواهد بود.

باید اشاره کرد که در Cat7 به دلیل بالا بودن فرکانس پارامترهای بیشتری باید محاسبه و مد نظر قرار گیرد. بعنوان مثال در Cat7 ، pass speak یک کابل نسبت به کابل مجاور نیز باید محاسبه گردد. یعنی القاء متقابل کابل‌های مجاور روی یکدیگر باید محاسبه نمود. در حالیکه در classهای پایین‌تر این موضوع تاثیر چندانی در نصب نخواهد داشت و مورد محاسبه قرار نمی‌گیرد.

saqar بازدید : 27 یکشنبه 30 خرداد 1400 نظرات (0)
گوگل به زودی اجرای هویت دوعاملی را به عنوان پیش فرض برای کاربرانش عرضه می کند اما برای این منظور حساب های افراد باید به درستی پیکربندی شده باشد. 

به گزارش مهر به نقل از ورج، گوگل قصد دارد گامی مهم در جهت ایمن سازی حساب‌های کاربرانش بردارد و احراز هویت دوعاملی را به طور پیش فرض ارائه کند.

 

این شرکت در یک پست وبلاگی اعلام کرد اگر حساب‌های کاربری افراد به درستی پیکربندی شده باشد، به زودی احراز هویت دو عاملی برای آنها ارائه خواهد شد. کاربران پس از فعال سازی احراز هویت دو عاملی پیامی روی موبایل شان دریافت می‌کنند تا مجاز بودن ورود به حساب کاربری گوگل را تأیید کنند.

 

مارک ریشر مدیر ارشد بخش مدیریت محصولات گوگل در این باره می‌گوید: استفاده از دستگاه موبایل برای ورود به حساب کاربری، تجربه احراز هویت ایمن تر از پسورد برای کاربران فراهم می‌کند.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11074832.html

saqar بازدید : 22 یکشنبه 30 خرداد 1400 نظرات (0)
ملیندا گیتس پس از ملاقات بیل گیتس با «جفری اپستین» در سال ۲۰۱۳ به شوهر خود هشدار داده بود.

اپستین، دلال بزرگ جنسی که سال گذشته جسدش در زندان پیدا شد، رسوای عالم بود و از بیل کلینتون گرفته تا ترامپ، در وسط ماجرای سو استفاده وی از دختران نابالغ نامشان آمده است.

 

حالا نیز به نقل از افراد آگاه از ماجرا فاش شده است که ملیندا پس از بازدید از عمارت متعلق به اپستین، از دست شوهر خود و روابطش بسیار عصبانی شد.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11074692.html

saqar بازدید : 29 شنبه 14 فروردین 1400 نظرات (0)

اغلب شرکت‌هایی که با تماس‌های درون‌سازمانی، شهری و بین‌المللی سروکار دارند و دارای سیستم مدیریت مشتریان هستند، به انگیزه ها مختلفی ترجیح می‌دهند که برای برخورداری از ارتباطات صوتی مدیریت شده، از خدمات ویپ کاربرد کنند. به علت مبتنی بر شبکه بودن سیستم ویپ، می‌توان از تمامی ظرفیت‌های شبکه کاربرد کرد و علاوه بر انتقال صوت، تصویر و دیتا را نیز رد و بدل کرد. به همین خاطر، راه‌اندازی ویپ دربرگیرنده امکانات جذاب و مختلف می‌باشد که مایه استقبال مدیران خدمات Voip شرکت‌ها در بهره‌مندی از این فناوری شده است.

سازمان‌ها با تاسیس ویپ توانا خواهند بود یک مرکز تماس ایجاد کنند و با یکپارچه‌سازی آن با نرم‌افزارCRM ، بازدهی ارتباطات با مشتریان خویش را به طور چشم‌گیری افزایش دهند. شما مدیران شرکت‌ها با بهره‌مندی از مشاوران و خدمات تخصصی کمپانی نصب و راه‌اندازی VoIP روترنت و با پیاده‌سازی امکاناتی مشابه صف تماس، پاسخگویی خودکار، صندوق صوتی، نظرسنجی از مشتریان و ده‌ها قابلیت دیگر خدمات ویپ، می‌توانید به چهره حرفه‌ای وابستگی با مشتریان خود را مدیریت کنید و گامی بلند برای کسب رضایت اغلب آنها بردارید.

با استفاده از خدمات VoIP گردآور روترننت، با یک تیر چند نشانه خواهید زد و ارتباطاتی زیاد ارزان، باکیفیت و ایمن را با کارمندان و مشتریان خود تجربه خواهید کرد و با راه‌اندازی ویپ توانا خواهید بود از هر کجای دنیا، حتی با گوشی هوشمند خود نیز به سرویس ویپ دسترسی داشته باشید. گردآور روترنت با اتکا به فرهنگ روز و سال‌ها پیشینه در عرصه خدمات راه‌اندازیVoIP ، توانسته است در این چند سنه کارنامه‌ای درخشان در راه‌اندازی سیستم‌های تلفنی تحت شبکه از خویش برجای بگذارد و به عنوان گرد از شرکت‌های برتر خدمات ویپ طهران شناخته شود

saqar بازدید : 34 شنبه 14 فروردین 1400 نظرات (0)

 فکر می‌کنید چقدر در تشخیص چهره مهارت دارید؟ صداها چطور؟ برخی از افراد تشخیص‌دهنده‌های فوق‌العاده‌ای هستند و در تشخیص چهره و صدا عالی‌تر عمل می‌کنند؛ درحالی‌که دیگران با آن درگیر هستند. محققان تنوع زیادی در توانایی افراد در تشخیص چهره یا صدای افراد کاملا ناشناخته برای آن‌ها پیدا کرده‌اند. وقتی نوبت به تشخیص چهره می‌رسد، این توانایی‌ متفاوت می‌شود در این زمینه، کسانی وجود دارند که برای شناسایی چهره‌ی دوستان و خانواده‌ی خود، وضعیتی معروف به «پروسوپاگنوزیا» یا کوری صورت دارند. ادراک‌پریشی چهره‌ای، چهره‌کوری یا چهره‌ناشناسی که در زبان انگلیسی به آن پروسپاگنوزیا (Prosopagnosia) می‌گویند، نوعی اختلال عصب‌شناختی است که مشخصه‌ی اصلی آن، ناتوانی در بازشناسی چهره‌هاست.

در موارد بسیار شدیدِ آن ممکن است شخص توانایی بازشناسی چهره‌ی خود را نیز نداشته باشد. افراد مبتلا به بیماری ادراک‌پریشیِ چهره‌ای، ناگزیر هستند به‌جای توجه به چهره‌ی افراد، نشانه‌های دیگری مانند آرایش مو، لباس، صدا یا سایر علایم مشخصه را برای شناسایی آنان به کار بگیرند. همچنین کسانی وجود دارند که مهارت‌های ناشناخته‌ی تشخیص چهره را در خود نشان می‌دهند. گروه دوم که به «تشخیص‌دهندگان فوق‌العاده» معروف هستند، در بسیاری از آژانس‌ها از جمله خدمات پلیس لندن مستقر شده‌اند.

یافته‌های مشابهی نیز برای تشخیص صدا کشف شده است. شرایط «فوناگنوزیا» افرادی را توصیف می‌کند که برای شناسایی صدای دوستان و خانواده خود مشکل دارند. آگنوزی، از بین رفتن توانایی تشخیص اشیا، چهره‌ها، صداها یا مکان‌ها است. این شرایط، یک اختلال نادر و شامل درگیری یکی (یا بیشتر) از حواس است. اگنوزیا معمولاً تنها در یک مسیر اطلاعاتی مغز تأثیر می‌گذارد. اگر این شرایط را داشته باشید، باز هم می‌توانید با دنیا در تعامل باشید و صحبت کنید.

صدا و چهره، دو مورد از مهم‌ترین خصوصیاتی است که با توسل به آن‌ها، افراد دیگر را می‌شناسیم. محققان مغز و علوم ذهنی در مؤسسه‌ی مکس پلانک، به این نتیجه رسیده‌اند که بین نواحی تشخیص صدا و چهره در مغز انسان، ارتباط ساختاری مستقیمی وجود دارد که از مسیرهای رشته‌ای تشکیل شده است.  اما آیا اینکه کسی می‌تواند توانایی تشخیص صدای فوق‌العاده خوب داشته باشد یا نه، تاکنون کشف نشده است. در یک مطالعه‌ی جدید، آزمایش شده است که آیا افراد با تشخیص چهره‌ی فوق‌العاده می‌توانند توانایی‌های خود را به تشخیص صداها منتقل کنند تا احتمال تشخیص صدای فوق‌العاده نیز بررسی شود یا خیر.

منبع: 
saqar بازدید : 26 شنبه 14 فروردین 1400 نظرات (0)

وقتی کسب‌وکاری داشته باشید که ۶ سال به‌طور مداوم ضرر خالص ثبت کند، چند راه برای آینده پیش روی خود می‌بینید. آن‌طور که GSMArena می‌نویسد، به‌ نظر می‌رسد برای ال جی موبایل (LG Mobile) تعطیلی کسب‌و‌کار محتمل‌ترین گزینه است.

تاکنون گزارش‌های متعددی با محوریت تعطیلی واحد موبایل ال جی شنیده‌ایم و در جدیدترین گزارش، The Korea Times ادعا می‌کند شرکت کره‌ای تا هفته‌ی آینده خروج رسمی خود را از صنعت موبایل اعلام می‌کند.

The Korea Times به‌طور مشخص‌تر می‌نویسد اعضای هیئت‌مدیره‌ی ال جی پس از تصمیم‌گیری درباره‌ی سرنوشت واحد موبایل، در روز ۵ آوریل ۲۰۲۱ (۱۶ فروردین ۱۴۰۰) بیانیه‌ای منتشر خواهند کرد. بر اساس گزارشی که هفته‌ی گذشته منتشر شد، ال جی در مذاکرات برای فروش واحد موبایل خود به درِ بسته خورده است. 

فردی به نمایندگی از ال جی الکترونیکس گفت این شرکت چند استراتژی برای آینده‌ی واحد موبایل در نظر دارد که شامل فروش کامل این واحد، فروش جداگانه‌ی بخش‌های مختلف آن یا خروج از صنعت موبایل می‌شود. چند روز پیش اعلام شد ال جی می‌خواهد کارمندان واحد موبایل را به واحد لوازم خانگی منتقل کند. 

تاکنون گزارش‌های ضدونقیض بسیاری درباره‌ی آینده‌ی واحد موبایل ال جی شنیده‌‌ایم. فعلا کسی نمی‌داند که در صورت تعطیلی ال جی موبایل چه بر سر گوشی مورد انتظار ال جی رولبل می‌آید. 

منبع:
 
saqar بازدید : 31 شنبه 14 فروردین 1400 نظرات (0)

ام اس آی شرکتی است که بیشتر به‌ خاطر تولید لپ‌تاپ‌ گیمینگ بسیار قدرتمند شناخته می‌شود؛ اما انواع دیگر لپ تاپ برای سایر بخش‌های بازار نیز می‌سازد. بر اساس گزارش ورج، MSI به‌تازگی دو مدل لپ تاپ تبدیل‌پذیر به خانواده‌ی لپ‌تاپ‌های تجاری Summit اضافه کرده است که با نام MSI Summit E13 Flip Evo و MSI Summit E16 Flip شناخته می‌شوند. در هر دوی این لپ‌تاپ‌ها از پردازنده‌های نسل یازدهمی سری تایگر لیک اینتل استفاده شده است.

نکته‌ی مهم این است که لپ‌تاپ‌های تبدیل‌پذیر MSI به صفحه‌نمایش ۱۶:۱۰ مجهز هستند. MSI می‌گوید نسبت تصویر جدید بدین معنی است که صفحه‌نمایش لپ‌تاپ‌های جدیدش می‌تواند در مقایسه ‌با صفحه‌نمایش‌های مرسوم ۱۶:۹ به‌ مقدار ۱۰ درصد محتوای بیشتری نمایش بدهد. این مشخصه برای کاربران تجاری اهمیت دارد؛ چون باعث می‌شود به اسکرول کمتر نیاز پیدا کنند و فضای بیشتری برای مولتی‌تسکینگ در دسترس داشته باشند. دو لپ تاپ جدید با قلم لمسی MPP 2.0 ام اس آی سازگاری دارند که از ۴۰۹۶ سطح فشار پشتیبانی می‌کند. 

لپ تاپ MSI Summit E13 Flip Evo روی میز با قلم لمسی

همچون دیگر اعضای لپ‌تاپ‌های سری Summit، دو مدل جدید MSI دارای یک ‌سری قابلیت ویژه برای برقراری جلسات ویدئویی هستند. یکی از مشخصه‌‌ها، دوربینی است که طبق ادعای MSI می‌تواند نویز تصویر را کاهش بدهد. این وب‌کم شاتر فیزیکی دارد و با فشردن کلیدی روی صفحه‌کلید می‌توان آن را غیرفعال کرد. لپ‌تاپ‌های جدید MSI همچنین می‌توانند سروصدای محیط را هنگام حرف زدن از بین ببرند. MSI ادعا می‌کند سامیت ای 16 فلیپ و سامیت ای 13 فلیپ ایوو تا ۲۰ ساعت عمر باتری ارائه می‌دهند. لپ تاپ Summit B15 تنها پنج ساعت شارژدهی می‌کرد.

همان‌طور که از نامش مشخص است، لپ تاپ E13 Flip Evo از گواهی Intel Evo بهره می‌برد؛ این یعنی لپ تاپ مورد اشاره با استانداردهایی که اینتل برای پردازنده‌های تایگر لیک تعیین کرده سازگار است؛ این استانداردها مواردی مثل عملکرد سریع، زمان روشن شدن کوتاه،‌ بهره‌مندی از تاندربولت 4 و وای‌فای 6 و... را شامل می‌شود. MSI ادعا می‌کند E13 Flip Evo می‌تواند ۱۰ درصد قوی‌تر از لپ‌تاپ‌های تبدیل‌پذیر هم‌سطح خود فعالیت کند. 

منبع: 

https://www.zoomit.ir/laptop/369476-msi-summit-e13-flip-evo-e16-release-availability/

saqar بازدید : 32 سه شنبه 10 فروردین 1400 نظرات (0)

مجازی سازی سرور (Server Virtualization) تکنیکی برای تقسیم‌بندی یک سرور فیزیکی به چندین سرور مجازی کوچکتر، به کمک یک نرم افزار مجازی سازی می‌باشد.

در مجازی سازی سرور، هریک از سرورها چندین سیستم عامل را در یک زمان واحد اجرا می‌کنند.

 

فرمایشوزه مراکز داده تجاری متشکل از چندین سرور می‌باشند. خدمات مجازی سازی سرور شماری از این سرورها مدت زمان زیادی از روز بیکار هستند چرا که بار کاری بر روی آنها فقط شماری از  سرورهایه پخش شده هست. این فرمایش سبب اتلاف منابع سخت افزاری گران قیمت، مصرف برق، نگهداری و سیستم سرمایشی می‌شود.

 

مجازی سازی سرور کوشش می‌کند تا اندازه بهره وری از منابع را با هستفاده از تقسیم‌بندی سرورهای فیزیکی به چندین سرور مجازی، که بر روی هریک از آن‌ها سیستم عامل و اپلیکیشن‌ها مختص به خودش نصب شده هست، افزایش دهد.

 

مجازی سازی سرور می‌تواند هر سرور مجازی را وارد به رفتاری شبیه یک سرور فیزیکی کند، که این فرمایش موجب افزایش ظرفیت هر ماشین فیزیکی می‌شود.

 

 انواع روش های مجازی سازی سرور

حداقل 6 روش مجازی سازی وجود دارد:

1 : مجازی سازی سرور: تجمیع شمار زیادی سرور مجازی در شمار محدودی سرور فیزیکی. نرم افزار مجازی سازی سرور مابین سرور فیزیکی و سیستم عامل قرار می گیرد و اجازه می دهد چندین ماشین مجازی را بر روی سرور فیزیکی مشابه اجرا کنیم.

 

2- مجازی سازی دسکتاپ: جهت انتقال دسکتاپ کاربران نهایی از رایانه خصوصی به “فضای ابری” هستفاده می شود. به کلامی دیگر، دسکتاپ کاربران نهایی، مجازی می شوند و آنها می توانند بوسیله مثلا تین کلاینت ها به دسکتاپ خودشان دسترسی پیدا کنند. در این حالت سیستم عامل مورد هستفاده از سخت افزار مستقل می شود. و از این بعد شما می توانید بر روی سیستمی که تا به حال قادر به نصب windows 7  نبودید این سیستم عامل را نصب نمایید.

saqar بازدید : 30 سه شنبه 10 فروردین 1400 نظرات (0)

شیائومی افزون‌بر گوشی‌های رده‌بالای جدید، در مراسمی که عصر امروز برگزار کرد دو گوشی میان‌رده را نیز به‌نمایش گذاشت. به‌گزارش GSMArena، می ۱۱ لایت فایوجی (Xiaomi Mi 11 Lite 5G) نخستین گوشی هوشمند دنیا است که از پردازنده‌ی اسنپدراگون 780G کوالکام استفاده می‌کند. مدل 4G گوشی شیائومی می 11 لایت به پردازنده‌ی اسنپدراگون 732G مجهز است. گوشی می 11 لایت 5G، مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی 5G شیائومی در بازارهای جهانی محسوب می‌شود. 

به‌غیر از سیستم-روی-چیپ، دو مدل 5G و 4G شیائومی می 11 لایت تفاوت خاصی ندارند و هر دوی آن‌ها از صفحه‌نمایش ۶٫۵۵ اینچ AMOLED با وضوح فول ‌HD پلاس استفاده می‌کنند که در بخش بالایی سمت چپ آن، حفره برای دوربین سلفی دیده می‌شود.

به‌نوشته‌ی GSMArena، نمایشگر گوشی می 11 لایت از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و در دسته‌ی نمایشگرهای ۱۰ بیت جای می‌گیرد. با وجود بهره‌مندی از پنل OLED، حسگر اثر انگشت شیائومی می 11 لایت در زیر صفحه‌نمایش قرار ندارد و به بخش کناری منتقل شده است. این حسگر با دکمه‌ی پاور ترکیب شده است.

نمایشگر پنل جلویی شیائومی می 11 لایت / Xiaomi Mi 11 Lite

اسنپدراگون 780G در داخل گوشی می 11 لایت 5G قدرت پردازشی در سطح پردازنده‌های سری اسنپدراگون 700 ارائه می‌دهد، اما فناوری‌های ارتباطی آن در سطح پردازنده‌های پرچم‌دار است. پردازنده‌ی مرکزی این تراشه سرعت کلاک ۲٫۴ گیگاهرتز دارد و پردازنده‌ی گرافیکی آن از نوع آدرنو 642 است. همین موضوع باعث می‌شود قدرت گرافیکی تراشه‌ی اسنپدراگون 780G در بین اسنپدراگون 855 و اسنپدراگون 865 قرار بگیرد. 

 

جزیره‌ی دوربین در پنل پشتی شیائومی می 11 لایت همچون گوشی می 11 به‌نظر می‌رسد، اما ماژول‌های این دو گوشی اندکی متفاوت هستند. می 11 لایت از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با حسگر 1/1.97 اینچ و لنز f/1.8 استفاده می‌کند. دوربین دوم حسگر هشت مگاپیکسلی 1/4 اینچی با لنز فوق عریض f/2.2 دارد و دوربین سوم لنز ماکرو را در جلوی حسگر پنج مگاپیکسلی قرار می‌دهد. دوربین ماکروی گوشی می‌تواند روی سوژه‌هایی که در فاصله‌ی سه تا هفت سانتی‌متری قرار گرفته‌اند فوکوس خودکار انجام دهد. حفره‌ی پنل جلویی گوشی از دوربین ۱۶ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند.

 

منبع: 

https://www.zoomit.ir/mobile/369383-xiaomi-mi-11-lite-lte-5g-snapdragon-780g-specs-price-official/

saqar بازدید : 32 سه شنبه 10 فروردین 1400 نظرات (0)

ساعاتی قبل رتبه‌ی نخست DxOMark تغییر کرد. بر اساس آنچه GSMArena می‌نویسد، شیائومی می ۱۱ اولترا (Xiaomi Mi 11 Ultra) موفق شده است صدر رتبه‌بندی DxOMark را تصاحب کند. این گوشی با اختلاف چهار امتیازی در بالای پرچمدار هواوی یعنی میت 40 پرو پلاس جای می‌گیرد. شیائومی می 11 اولترا مجموع امتیاز ۱۴۳ را کسب کرده یعنی ۱۰ امتیاز بیشتر از می 10 اولترا (که سال گذشته‌ی میلادی عرضه شده بود).

اعضای تیم DxOMark تمامی فرآیندهای آزمایش دوربین را تمام کرده و امتیازهای مدنظرشان را به هر بخش داده‌اند؛ با این‌حال زمان کافی در اختیار نداشتند تا مقاله‌ی بررسی دوربین می 11 اولترا را به‌صورت کامل بنویسد. به‌همین دلیل مقاله‌ی بررسی که جزئیات کاملی در بر دارد بعدا منتشر می‌شود. 

 

جزئیات امتیاز دوربین شیائومی می 11 اولترا در DxOMark

 

می‌ 11 اولترا شیائومی در بخش عکس‌برداری به امتیاز ۱۴۸، در بخش بزرگ‌نمایی به امتیاز ۱۰۰ و در بخش فیلمبرداری به امتیاز ۱۱۷ دست پیدا کرده است. درمقایسه، هواوی میت 40 پرو پلاس توانسته بود در بخش‌های یادشده به‌ترتیب امتیاز ۱۴۴، ۹۸ و ۱۱۵ را کسب کند. 

شیائومی می 11 اولترا در پنل پشتی میزبان دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی ایزوسل GN2 سامسونگ به‌همراه دوربین ۴۸ مگاپیکسلی پریسکوپی و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی فوق عریض است. روی برآمدگی دوربین پنل پشتی، صفحه‌نمایشی کوچک هم به‌چشم می‌خورد. می 11 اولترا بدنه‌ی سرامیکی دارد و در دو رنگ با قیمت پایه‌ی ۶۰۰۰ یوآن (۹۱۵ دلار) به بازار عرضه خواهد شد. 

منبع: 
saqar بازدید : 16 سه شنبه 10 فروردین 1400 نظرات (0)

شیائومی در مراسمی که ساعت ۱۶:۰۰ امروز به‌وقت تهران به‌صورت آنلاین برگزار کرد، چندین محصول را به‌نمایش گذاشت. به‌نوشته‌ی Gizmochina، شیائومی در بخشی از مراسم امروز روتر گیمینگ جدیدی با نام Xiaomi Mi AX9000 Gaming Wi-Fi Router معرفی کرد که از استاندارد وای فای 6 استفاده می‌کند.

شیائومی Mi AX9000 روتر سه بانده‌ای است که از هر دو فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز و ۵٫۰ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و به تراشه‌ی ۶ هسته‌ای کوالکام مجهز است. این تراشه پردازنده‌ی مرکزی (CPU) چهار هسته‌ای و پردازنده‌ی عصبی (NPU) دو هسته‌ای دارد. شیائومی می‌گوید سومین باند روتر جدیدش با نام 5G_Game شناخته می‌شود و مخصوص انجام بازی است. 

افزون‌بر این موارد، روتر AX9000 دارای پهنای باند ۱۶۰ مگاهرتزی ۴×۴ است؛ درحالی‌که روترهای سری AX3000 پهنای باند ۸۰ مگاهرتزی ۴×۴ ارائه می‌دهند. روتر وای فای جدید شیائومی از MU-MIMO و OFDMA پشتیبانی می‌کند و امکان اتصال هم‌زمان ۱۶ دستگاه به آن وجود دارد. 

روتر Mi AX9000 طراحی هشت ضلعی جذابی دارد و در بالای آن چراغ‌های LED به‌فرم X قرار گرفته‌اند. چهار آنتن در طرفین روتر دیده می‌شود. مدیرعامل شیائومی در مراسم امروز گفت هر یک از این آنتن‌ها در واقع شامل سه آنتن است تا تعداد کل آنتن‌های روتر AX9000 به ۱۲ عدد برسد. روتر شیائومی دارای درگاه‌های LAN و USB 3.0 است و یک فن دارد تا به‌هنگام فعالیت، خنک بماند. 

روتر وای فای جدید شیائومی به‌لطف پردازنده‌ی کوالکام، بسته‌به فرکانسی که به آن متصل شده، از سرعت حداکثر ۴۸۰۴ مگابیت‌برثانیه پشتیبانی می‌کند. شیائومی می‌گوید روتر AX9000 سیگنال قدرتمند تا ۱۲ متر ارائه می‌دهد و این سیگنال از درون دیوار و اشیاء مختلفی که در خانه پیدا می‌شوند عبور می‌کند. 

روتر Mi AX9000 با قیمت ۹۹۹ یوآن (تقریبا ۱۵۲ دلار) به بازار عرضه می‌شود.

منبع: 
 
saqar بازدید : 28 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

جازی سازی سرور (Server Virtualization) تکنیکی برای تقسیم‌بندی یک سرور فیزیکی به چندین سرور مجازی کوچکتر، به کمک یک نرم افزار مجازی سازی می‌باشد.

در مجازی سازی سرور، هریک از سرورها چندین سیستم عامل را در یک سررسید واحد اجرا می‌کنند.

 

 

امروزه مراکز داده تجاری در برگیرنده چندین سرور می‌باشند. چندی از این سرورها مدت موعد زیادی از روز بیکار هستند چرا که بار کاری بر روی آنها تنها تعدادی از  سرورهایه پخش شده است. این فرمایش سبب برباد دان منابع سخت افزاری گران قیمت، مصرف برق، نگهداری و سیستم سرمایشی می‌شود.

 

 

مجازی سازی سرور تلاش می‌کند الی میزان راندمان از منابع را با استفاده از تقسیم‌بندی سرورهای فیزیکی به چندین سرور مجازی، که بر روی هریک از آن‌ها سیستم عامل و اپلیکیشن‌ها مختص به خودش نصب شده است، افزایش دهد.

 

 

مجازی سازی سرور می‌تواند هر سرور مجازی را وارد به رفتاری مثل یک سرور فیزیکی کند، که این فرمایش مایه افزایش ظرفیت هر ماشین فیزیکی می‌شود.

 

 

انواع طریق های مجازی سازی سرور

حداقل 6 شیوه مجازی سازی هستی دارد:

1 : مجازی سازی سرور: تجمیع شمار زیادی سرور مجازی در تعداد محدودی سرور فیزیکی. نرم اسباب مجازی سازی سرور مابین سرور فیزیکی و سیستم عامل پیمان می گیرد و اجازه می دهد چندین ماشین مجازی را بر روی سرور فیزیکی مانند اجرا کنیم.

 

 

 

2- مجازی سازی دسکتاپ: جهت انتقال دسکتاپ کاربران نهایی از رایانه شخصی به “فضای ابری” بهره‌گیری می شود. به کلامی دیگر، دسکتاپ کاربران نهایی، مجازی می شوند و آنها می توانند بوسیله مثلا تین کلاینت ها به دسکتاپ خودشان دسترسی پیدا کنند. در این حالت سیستم عامل مورد به کارگیری دشوار اسباب مستقل می شود. و از این پس شما می توانید بر روی سیستمی که الی به حال توانا به نصب windows 7  نبودید این سیستم عامل را نصب نمایید.

جهت اطلاعات بیشتر میتوانید به مقاله ( مجازی سازی Desktop ) مراجعه بفرمایید 

 

 

3- مجازی سازی نرم افزار: این شیوه جهت بسته بندی نرم انگیزه ها به شغل می رود. به واسطه این شیوه می توانید نرم افزار مورد نظر را در هر جایی که می خواهید استفاده کنید. نکته ی کلیدی در این شیوه گردهمایی کلیه ی فایلهای نرم افزار در یک فایل اجرایی می باشد. در این شیوه فایل مورد عقیده از سخت انگیزه ها مستقل می شود.

برای اطلاعات اغلب میتوانید به نوشتار ( مجازی سازی برنامه ها ) مراجعه بفرمایید

 

 

4- مجازی سازی storage: این روش جهت مجازی¬سازی SAN storage به کار می رود.

 

5- مجازی سازی I/O: این شیوه جهت کاهش شمار کابل¬های I/O باره استفاده پیمان می گیرد.

 

6- مجازی سازی شبکه: جهت برپایی شبکه های مجازی تو سرور به کار می رود الی مایه ملحق شدن ماشین های مجازی به هم و شکل گیری Virtual Security Zone شوند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید به نوشتار ( مجازی سازی شبکه ) مراجعه بفرمایید

 

 

وقتی اکثر افراد (بخصوص کسانی که بازپسین به دنیای مجازی سازی پیوسته اند) به مجازی سازی اندیشه می کنند، اکثرا به مجازی سازی سرورها می اندیشند.

این نقطه بهترین محل برای ملحق شدن به دنیای مجازی است و خواهد بود.

 

 

در واقع “مجازی سازی سرور” مابین سرور و سیستم عامل پیمان می گیرد. نرم اسباب های مجازی سازی سرور سیستم عامل مهمان را فریب می دهند.

این سیستم عامل ها بر روی ماشین های مجازی اجرا می شوند، اما بواسطه نرم افزار مجازی ساز دودلی می کند که به طور مستقیم با سرور فیزیکی در بستگی است.

از همین رو چندین ماشین سیستم عامل مهمان مجازی می توانند تنها از طریق یک سرور فیزیکی باره بهره‌گیری پیمان بگیرند و به این ترتیب سود زیادی را نسیب سازمان کنند.

آنچه در فناوری مجازی سازی مورد چشمداشت است بر این پایه اند :

 

 

 

 

کاهش هزینه های خرید دشوار افزار

افزایش راندمان با تخصیص منابع اشتراکی

افزایش بازدهی و بهینه سازی مصرف انرژی

صرفه جویی در فضای استقرار سرویس دهنده ها

بهینه سازی مدیریت شبکه و افزایش انعطاف پذیری

افزایش توان عملیاتی، گنجایش شبکه و حفظ تداوم کار

سرعت در ترمیم و بازنشانی سیستم ها به هنگام بروز خرابی

افزایش اطمینان و امنیت سیستم ها و کاهش پیچیدگی های عملیاتی

 

 

مزایای دیگری نیز برای مجازی سازی قابل شمارش هستند ولیکن موارد بالا عمومیت بیشتری دارند.

 

 

اين اشتراک مي‌‌تواند در رابطه با موارد زير باشد :

1- سکوی سیستم عامل: تاسیس سيستم عامل های گوناگون و مجزا بر روی یک سیستم عامل پایه

 

 

2- رایانه های رومیزی: شبیه سازی رایانه های رومیزی به همراه سیستم عامل و نرم افزارها كاربردی و منابع باره بیچارگی آن نظیر حافظه، دیسک و دیگر ملزومات آن.

 

 

3- برنامه های كاربردی: اجرای برنامه های کاربردی به چهره مستقل از سیستم عامل 

 

 

4- منابع: شبیه سازی شبكه ، دستگاه ÷های ورودی و خروجی،حافظه و منابع ذخيره‌سازي مجازی

 

 

مزایا و معایب به کارگیری سیستم مجازی سازی سرور ها

 

 

مزایای سیستم مجازی سازی سرور ها 

کاهش نیروی انسانی حفاظت سرور 

 

کاهش هزینه مشکل اسباب 

 

حذف بسیاری از تجهیزات Passive

 

صرفه جویی در ساز و برگ ups 

 

امکانات ویژه در تهیه نسخه حامی سرور مجازی 

 

ذخیره و بازاریابی ساده و تند نسخه پشتیبان 

 

صرفه جویی در فضای اطاق سرور 

 

کاهش برق مصرفی 

 

عدم بیچارگی به سیستم های تهویه پر خرج 

 

عدم بیچارگی به تجهیزات kvm 

 

هزینه پایین پشتیبانی مشکل انگیزه ها و نرم اسباب 

 

تقسیم سرویس ها و نرم اسباب  ها بین چند سیستم عامل

 

سهولت انتقال یک سیستم عامل بین سرور های فیزیکی 

 

معایب سیستم مجازی سازی سرور ها 

 

 

 

معایب سیستم مجازی سازی سرور ها

تخصص در مدیریت و تاسیس ماشین های مجازی 

 

کاهش نسبی سرعت 

 

توقف کار چندین سرور در صورت اشکال در دستگاه

 

 

 

مزایای به کارگیری سیستم سنتی سرور ها 

عدم احتیاج به تخصص در مدیریت و راه اندازی ماشین های مجازی 

 

سرعت بالا 

 

ادامه کار دیگر سرور ها در چهره بروز اشکال در یک ماشین 

 

 

 

معایب سیستم سنتی سرور ها 

 

نیاز به نیروی انسانی کارآزموده نگهداری سرور 

 

هزینه بالای سخت افزار و سرور 

 

نیاز به استفاده  اغلب از تجهیزات Passive

 

افزایش خرج تجهیزات UPS 

 

نیاز به تجهیزات پر هزینه Backup گیری

 

نیاز به تامین فضای ارشد برای اتاق سرورها 

 

افزایش برق مصرفی 

 

نیاز به سیستم های تهویه و خنک کننده پر هزینه

 

نیاز به تجهیزات Kvm

 

هزینه بالای حمایت سخت اسباب و نرم افزار 

 

اجبار در پیکربندی چندین سرویس و نرم افزار روی یک سیستم عامل

منبع : 

https://avashnet.com/server-virtualization/

 

saqar بازدید : 31 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

ستارلینک (Starlink) را به خودروها، کامیون‌ها، قایق‌‌های حمل‌و‌نقل و هواپیماها متصل کند. درخواست صدور مجوز که جمعه‌ی گذشته در کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) ثبت شده است بزرگ‌ترین اقدام اسپیس ایکس برای متصل کردن استارلینک به حوزه‌ی حمل‌و‌نقل محسوب می‌شود. براساس گزارش ورج، تحلیلگران می‌گویند حوزه‌ی حمل‌و‌نقل می‌تواند برای اسپیس ایکس سودآور باشد تا اینترنت استارلینک را از خانه‌های مردم به بخش‌های جدیدی وارد کند.

پرونده‌ی ثبت‌شده در کمیسیون فدرال ارتباطات در روز ۵ مارس ۲۰۲۱ (۱۵ اسفند ۱۳۹۹) خواستار صدور نوعی مجوز تحت عنوان «مجوز جامع و بدون قیدوشرط» برای اضافه شدن پایانه‌های زمینی استارلینک به بخشی است که اسپیس ایکس «ایستگاه‌های زمینیِ در حال حرکت» عنوان می‌کند. منظور اسپیس ایکس از «ایستگاه‌های زمینیِ در حال حرکت»، خودروها و کامیون‌ها و قایق‌ها و هواپیماها هستند.

در بخشی از پرونده‌ی ثبت‌شده توسط اسپیس ایکس می‌خوانیم: «[با عملی شدن پروژه‌ی جدید]، کاربران مجبور نیستند هنگام جابه‌جا شدن استفاده از اینترنت استارلینک را فراموش کنند؛ فرقی ندارد جابه‌جایی کاربران از طریق رانندگی در کامیون در سراسر کشور باشد یا حمل بار از اروپا به یکی از بندرهای ایالات متحده و حضور در پروازی داخلی یا بین‌المللی.» 

البته وسایل نقلیه‌ی مسافربری کوچک‌تر باید فعلا منتظر بمانند. ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا، دوشنبه‌ی گذشته با انتشار توییتی گفت: «قصد نداریم خودروهای تسلا را به استارلینک متصل کنیم؛ چون پایانه‌ی ما بیش از حد بزرگ است. این پروژه‌ی جدیدی برای هواپیماها، کشتی‌ها، کامیون‌های بزرگ و ماشین‌های کاروان (RV) طراحی شده است.» 

پایانه‌ی استارلینک فعلا به خودروهای تسلا اضافه نمی‌شود

استارلینک در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ ماهواره در مدار زمین دارد؛ اما تعداد افرادی که مشغول استفاده از آن هستند چندان زیاد نیست. طبق آمار، در برنامه‌ی بتای استارلینک که سال گذشته آغاز شد و نیاز به دعوت داشت، حداقل ۱۰ هزار نفر شرکت کرده‌اند. برنامه‌ی بتای استارلینک در حال حاضر مناطق دورافتاده‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا را هدف قرار داده است که دسترسی‌ آن‌ها به اینترنت بسیار کم است یا به‌طور کلی به اینترنت دسترسی ندارند.

کیت استارلینک با روتر و آنتن ۴۹۹ دلار قیمت دارد و کاربران برای دستیابی به سرعتی در بین ۷۰ تا ۱۳۰ مگابیت ‌بر ثانیه، باید ماهانه ۹۹ دلار به اسپیس ایکس پرداخت کنند. ماه گذشته‌ی میلادی، اسپیس ایکس پیش‌فروش سرویس استارلینک را با هزینه‌ی قابل‌ بازگشت ۹۹ دلاری آغاز کرد تا «شمار محدودی از کاربران را در هر منطقه‌ی تحت پوشش» از اینترنت استارلینک بهره‌مند کند. مناطق تحت پوشش در حال حاضر شامل بخش‌هایی از ایالات متحده، کانادا و بریتانیا می‌شوند. 

پرونده‌ی جدید اسپیس ایکس برای درخواست متصل شدن استارلینک به وسایل نقلیه، شامل هیچ جزئیاتی از طراحی جدید آنتن نبود، اما اعلام کرد: «پایانه‌های جدید از لحاظ الکتریکی با پایانه‌های مخصوص کاربران عادی همسان هستند؛ اما پایه‌هایی دارند تا به وسایل نقلیه، کشتی و هواپیما متصل شوند.» آنتن‌های متحرک استارلینک روی «دکل کشتی‌ها یا بالای کامیونت‌ها» یا «خودروهای مسافربری و قایق‌های تفریحی» نصب می‌شوند. برخلاف پایانه‌های فعلی اسپیس ایکس که با پایه عرضه می‌شوند و کاربر می‌تواند آن‌ها را نصب کند، پایانه‌های جدید باید توسط افراد واجد شرایط نصب شوند. 

قرار دادن پایانه‌ی استارلینک روی وسایل نقلیه، حرکت تعجب‌برانگیزی محسوب نمی‌شود. اسپیس ایکس سال گذشته‌ی میلادی خواستار صدور مجوز موقت توسط کمیسیون فدرال ارتباطات شد تا پایانه‌های استارلینک را در جت‌های گلف‌استریم قرار بدهد. ماسک فعلا احتمال اضافه شدن پایانه‌های استارلینک به خودروهای تسلا را رد کرده است؛ اما در جلسه‌ای که در نخستین ماه از سال جاری میلادی با سرمایه‌گذاران برگزار کرد، گفته بود این اتفاق قطعا ممکن است در سال‌های آینده رخ بدهد. 

به ‌لطف پرونده‌ی جدید در کمیسیون فدرال ارتباطات، به ‌نظر می‌رسد اسپیس ایکس اکنون بیش‌ازپیش روی سیستم‌های ارتباطی متحرک تمرکز دارد و می‌خواهد «سرویسش را در دسترس رانندگان، اپراتورهای کشتی و مسافران هوایی در ایالات متحده‌ی آمریکا و کشورهای خارجی قرار بدهد.» اسپیس ایکس می‌گوید ارائه‌ی اینترنت استارلینک به این مشتریان «به اپراتورها و مسافران امکان می‌دهد به سرویس‌هایی دسترسی داشته باشند که به افزایش بهره‌وری منتهی می‌شود.» شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک همچنین اعلام کرد این کار «امنیت پلتفرم‌های موبایل را بهبود می‌بخشد»؛ اما جزئیات خاصی در این باره ارائه نکرد.

 

منبع : 

https://www.zoomit.ir/internet-network/368854-spacex-starlink-internet-terminal-cars-boats-aircraft-fcc/

saqar بازدید : 19 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

همراه اول ۱۷ اسفندماه از موتور جستجوی بومی «ذره‌بین» رونمایی کرد. به گزارش ایسنا، همراه اول در حاشیه‌ی افتتاح «مرکز مانیتورینگ پلتفرم‌های دیجیتال» از جستجوگری رونمایی کرد که پروژه‌ی آن از چند ماه گذشته آغاز شده بود. ظاهرا همراه اول قصد دارد یک مرورگر هم راه‌اندازی کند. رئیس مرکز ملی فضای مجازی در مورد این موتور جست‌وجو گفت:

این موتور جست‌وجو از قابلیت‌های محلی بسیار خوبی برخوردار است و امیدواریم بتواند بخش بزرگی از نیازهای مردم را بهتر از مرورگرهای خارجی تأمین کند.

این جستجوگر اکنون در استورهای ایرانی قابل دانلود است و در توضیحات آن نوشته شده: «‏‏ذره‌بین یک سوپروب‌گرد رایگان فارسی‌ است که جست‌وجو و گشت‌وگذار در دنیای بی‌انتهای اینترنت را آسان می‌کند.» از جمله ویژگی‌هایی که برای این جستجوگر ذکر شده، این است که هزینه‌ی اینترنت مصرفی استفاده از ذره‌بین برای وب‌سایت‌های ایرانی نیم‌بها و برای وب‌سایت‌های بین‌المللی، تمام‌بها است. این هزینه، با فعال‌سازی بسته‌های هدیه ذره‌بین رایگان است.

گفته شده است تماشای ویدئو در شبکه‏‌های اجتماعی و وب‌سایت‌‏های دیگر، در تب ویدئوی ذره‌‌بین، همیشه با ترافیک نیم‌بها محاسبه می‏‌شود. از دیگر ویژگی‌هایی که برای این جستجوگر ذکر شده است باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • ‏زبان ذره بین فارسی‌ است.
  • ذره بین امکان جست‌وجو و دسترسی طبقه‌بندی‌شده به متن، تصویر، ویدئو (کلیپ، فیلم و سریال) و موسیقی را فراهم می‌کند.
  • جست‌وجو در ذره بین، ساده ا‌ست و نیاز به هیچ تخصصی ندارد.
  • سرعت جست‌وجو و رسیدن به نتیجه‌ دل‌خواه در ذره بین بالا است؛ تنها با یک کلیک!

شباهت نتایج جستجوی ذره‌بین با گوگل

براساس بررسی‌های زومیت، نتایج ذره‌بین شباهت بسیار زیادی به نتایج گوگل دارند. برای مثال، در صورت تایپ کردن عبارتی در فیلد جستجوی ذره‌بین متوجه می‌شویم که کلیدواژه‌های پیشنهادی (Suggestions) شباهت بسیار زیادی به پیشنهادهای گوگل دارند و در بسیاری از موارد، تنها ترتیب آن‌ها فرق می‌کند.

جستجوی کلمه‌ی ایمیل در گوگل

جستجوی کلمه ایمیل در ذره بین

به‌عنوان مثالی دیگر، با جستجوی عبارت «استارلینک»، ترتیب نتایج نمایش داده‌شده در گوگل و ذره‌بین به این صورت است:

جستجوی کلمه استارلینک در ذره بین

جستجوی کلمه استارلینک در گوگل

عبارات پیشنهادی نمایش داده‌شده در انتهای صفحات جست‌وجو نیز تقریبا یکسان است:

جستجوهای مرتبط در گوگل

جستجوهای مرتبط در ذره بین

جستجوی تصاویر

با نگاهی به قسمت جستجوی تصاویر متوجه می‌شویم تصاویر به ‌نمایش درآمده در ذره‌بین تقریبا همان نتایج جستجوی تصاویر گوگل و از منابع دقیقا یکسان هستند و تنها ترتیب نمایش آن‌ها فرق می‌کند.

جستجوی تصویر در گوگل

جستجوی تصویر در ذره بین

کلیدواژه‌های پیشنهادی در قسمت بالای جستجوی تصاویر گوگل و ذره بین نیز عینا یکسان است.

نکته‌ی جالب دیگری که هنگام بررسی جستجوی تصاویر ذره‌بین متوجه می‌شویم این است که پیش‌نمایش عکس‌ها (Thumbnail) دقیقا مانند تصاویر گوگل روی gstatic.com میزبانی می‌شوند.

gstatic.com دامنه‌ای متعلق به گوگل است. گوگل برای بهبود عملکرد موتور جستجویش و کاهش زمان لود کردن نتایج، محتوای استاتیک (کد جاوا اسکریپت، CSS و تصاویر) را روی دامنه‌های مختلف و از طریق CDN-هایی که از لحاظ جغرافیایی به کاربر نزدیک‌تر هستند ارائه می‌دهد.

کد سورس مشابه تصاویر گوگل در ذره بین

 

 

پیش‌نمایش (Thumbnail) تصاویر موتور جستجوی ذره‌بین روی دامنه‌ی gstatic.com متعلق به گوگل میزبانی می‌شوند

بااین‌حال، یاسر رایگانی، مدیر ارتباطات همراه اول در پاسخ به کاربری در توییتر می‌گوید نتایج ذره‌بین، مستقل از جستجوگرهای دیگر است.

جایی که شباهت‌ها به پایان می‌رسد

به ‌نظر می‌رسد در مواردی که ذره‌بین نمی‌تواند از نتایج جستجوی گوگل ایده یا کمک بگیرد، شباهت‌ها به پایان می‌رسد و مرتبط و مفید بودن نتایج به ‌نمایش درآمده به‌ طرز قابل توجهی افت می‌کند. برای مثال با رفتن به زبانه‌های «بازار»، «آوا» و «فیلم و سریال» و جستجوی کلیدواژه‌های خاص، نتایج نامربوطی نمایش داده می‌شود.

 

منبع: 

https://www.zoomit.ir/tech-iran/368863-zarebin-search-engine-mci-launched/

 

saqar بازدید : 19 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

مجازی سازی سرور از دیروز الی امروز

مجازی سازی سرور (Virtualization) بر خلاف انگاشت افرادی که مجازی سازی سرور را یک تکنولوژی امروزین به حساب می آورند، مربوط به دهه 70 میلادی یعنی تقریبا  به 40 سال پیش است. زمانی که شرکت آی بی ام (IBM) یکه تاز پهنه محاسبات دیجیتالی و کامپیوتر ها بود. در واقع سیستم عاملهای موجود دهه 60 و 70 میلادی اساساٌ بر پایه اشتراک منابع مشکل افزاری یا همان مجازی سازی پیشه می کردند و اصولاً بدلیل گرانی منابعی نظیر حافظه، دیسک، پردازنده مرکزی و سایر ملحقات آن امکان بهره برداری غیر اشتراکی بسیار پر خرج بود. بعد از ظهور نسل جدید رایانه ها و سرویس دهنده های غیر Mainframe كه حائز تاب کارکرد بالا و بها ذیل بودند، رویكرد پیشین سیستم عامل ها در استفاده اشتراکی منابع به تدریج كمرنگ شد و به کارگیری سرویس دهنده های حقیر و میانه بدون دغدغه از صرف خرج های گزاف سخت افزاری فراگیر شد.

 

همچنین با رشد سرویس های نرم افزاری جدید در شبكه‌ها، و بر آورده شدن بیچارگی هركدام از این سرویس ها با استفاده از سخت‌افزار و منابع سیستم‌عامل اختصاصی، استراتژی جدیدی به شکل “یك سرویس دهنده برای هر سرویس شبکه” به هستی آمد که این رویكرد کماکان در بسیاری از شبکه ها مورد بهره‌گیری پیمان دارد ولی این استراتژی جدید یک اشکال دارد و آن هم این است که بر بر پایه شمردن در تعداد كثیری از سرویس دهنده ها، میزان به کارگیری منابع به كمتر از 20% اندک است. این رویه باعث بالا رفتن هزینه و مصرف انرژی و در عین حال كاهش بهره‌وری مشکل اسباب می گردد.

 

در نتیجه دوباره مسئله صرفه جویی و مدیریت منابع در راهبرد جدید مورد پروا قرار گرفت. خاتمه این بار فقط IBM جلودار فقدان و شرکت ها و موسسات پژوهشی بسیاری وارد میدان شده بودند.

*كاهش خرج ها، *بالابردن بهره‌وری دشوار اسباب و *مدیریت آسانتر و كارآمدتر سرویس دهنده ها، اهدافی هستند که مدیران و کارآزمودگان شبكه را به سمت قرار دادن سرویس های مختلف بر روی یك سخت‌افزار نیرومند سوق داد. در راهبرد جدید، هدف، قراردادن سرویس‌های گوناگون بر روی یك مشکل اسباب به صورت متمركز و با خرج كمتر بود لغایت از این روش مدیریتی آسانتر، كم هزینه‌تر ، فرایندهای حفاظت و پشتیبان‌گیری راحتتر، دسترسی و قابلیت اعتماد بالاتر فراهم گردد.

 

مجازی سازی سرور

 

مجازی سازی سرور چیست؟

تعریف ما از استعمال مجازی‌سازی سرور در گستره سیستم عامل عبارت است از راهکاری که پروانه می دهد چندین سیستم عامل میهمان بطور مقارن بر روی یک میزبان سخت افزاری به اجرا در آیند.

ماشین مجازی یا( VM(Virtual Machine به سیستمی اطلاق می گردد که اجرای سیستم مجازی سازی را بر عهده گرفته است.

 

هر ماشین مجازی می تواند شامل سیستم عامل، مشکل اسباب و نرم انگیزه ها اختصاصی خود باشد. ماشین مجازی، مستقل از سکوی مشکل افزاری یا سیستم عامل اولیه به تکاپو خویش پیوستگی می دهند. زیرا در بیشتر سیستم های مجازی سازی سرور، یک لایه متمایز کننده به نام فوق ناظر Hypervisor میان سیستم عامل میهمان (مجازی) و مشکل افزار یا منابع فیزیکی موجود حائل می گردد. کار Hypervisor ایجاد یک دیدن مستقل مجازی از دشوار انگیزه ها یا منابع است. Hypervisor مایه می¬شود ماشین های مجازی از دید یکدیگر نهان بمانند و هر ماشین مجازی تصور کند تمام مشکل اسباب یا منابع لازم را در کمر بستن گرفته است.

 

دو گونه اصلی از Hypervisor وجود دارد :

تمام- سخت افزاری (Bare-Metal)

میزبانی شده Hosted

در اغلب موارد، شغل مجازی سازی را نرم اسباب سپریدن می دهد. این نرم افزار لایه Hypervisor را به وجود آورده و بستگی میان سخت اسباب یا سیستم عامل را با این لایه و هر یک از ماشین های مجازی را طوری فراهم می نماید که تاسیس سیستم عامل مجازی و اجرای برنامه های کاربردی بر روی مشکل افزارهای متفاوتی که وجود فیزیکی ندارند را شدنی می نماید.

نمونه هایی از سیستم های نرم افزاری فوق ناظر (Hypervisor) بر اساس مشکل افزار از دو شرکت معتبر بر این پایه اند :

 

VMware ESX and ESXi

Microsoft Hyper-Vi

نمونه هایی از سیستم های نرم افزاری میزبانی شده (Hosted) بر اساس سیستم عامل به شرح زیرند :

 

VMware Server

Virtual Server

VMware Workstation

Virtual PC

انواع شیوه های مجازی سازی سرور

حداقل 6 طریق مجازی سازی وجود دارد:

 

1- مجازی سازی سرور: تجمیع شمار زیادی سرور مجازی در شمار محدودی سرور فیزیکی. نرم انگیزه ها مجازی سازی سرور مابین سرور فیزیکی و سیستم عامل پیمان می گیرد و دستور می دهد چندین ماشین مجازی را بر روی سرور فیزیکی مشابه اجرا کنیم.

 

2- مجازی سازی دسکتاپ: جهت انتقال دسکتاپ کاربران نهایی از کامپیوتر شخصی به “فضای ابری” استفاده می شود. به کلامی دیگر، دسکتاپ کاربران نهایی، مجازی می شوند و آنها می توانند بوسیله مثلا تین کلاینت ها به دسکتاپشان دسترسی پیدا کنند. در این حالت سیستم عامل مورد استفاده از سخت اسباب مستقل می شود. و از این پس شما می توانید بر روی سیستمی که الی به حال قادر به نصب windows7 نبودید این سیستم عامل را نصب نمایید.

 

3- مجازی سازی نرم افزار: این روش جهت بسته بندی نرم انگیزه ها به کار می رود. به واسطه این روش می توانید نرم افزار مورد نظر را در هر جایی که می خواهید کاربرد کنید. نکته ی کلیدی در این طریق تجمع کلیه ی فایلهای نرم انگیزه ها در یک فایل اجرایی می باشد. در این روش فایل باره نظر از دشوار افزار مستقل می شود.

 

4- مجازی سازی storage: این طریق جهت مجازی¬سازی SAN storage به شغل می رود.

 

5- مجازی سازی I/O: این روش جهت کاهش تعداد کابل¬های I/O باره کاربرد پیمان می گیرد.

 

6- مجازی سازی شبکه: جهت برپایی شبکه های مجازی داخل سرور به کار می رود تا مایه پیوستن ماشین های مجازی به هم و شکل گیری Virtual Security Zone شوند.

 

وقتی اکثر افراد (بخصوص کسانی که اخیر به دنیای مجازی سازی پیوسته اند) به مجازی سازی اندیشه می کنند، بیشتر به مجازی سازی سرورها می اندیشند.

 

این نقطه بهترین محل برای ملحق شدن به دنیای مجازی است و خواهد بود.

 

در واقع “مجازی سازی سرور” مابین سرور و سیستم عامل پیمان می گیرد. نرم افزار های مجازی سازی سرور سیستم عامل مهمان را فریب می دهند. این سیستم عامل ها بر روی ماشین های مجازی اجرا می شوند، اما بواسطه نرم افزار مجازی ساز تردید می کند که به طور مستقیم با سرور فیزیکی در بستگی است. از همین رو چندین ماشین سیستم عامل مهمان مجازی می توانند تنها از راه یک سرور فیزیکی باره کاربرد پیمان بگیرند و به این ترتیب هوده زیادی را عاید سازمان کنند.

 

آنچه در تکنولوژی مجازی سازی باره انتظار است بر این پایه اند :

کاهش خرج های خرید سخت افزار

افزایش بهره وری با تخصیص منابع اشتراکی

افزایش بازدهی وبهینه سازی مصرف انرژی

صرفه جویی در فضای استقرار سرویس دهنده ها

بهینه سازی مدیریت شبکه و افزایش انعطاف پذیری

افزایش تاب عملیاتی، ظرفیت شبکه و حفظ تداوم کار

سرعت در ترمیم و بازنشانی سیستم ها به اثناء بروز خرابی

افزایش اطمینان و امنیت سیستم ها و تفریق پیچیدگی های عملیاتی

مزایای دیگری نیز برای مجازی سازی قابل شمارش هستند ولیکن موارد بالا عمومیت بیشتری دارند.

 

این اشتراک می‌‌تواند درباره موارد ذیل باشد :

 

1- سکوی سیستم عامل: تاسیس سیستم عامل های مختف و مجزا بر روی یک سیستم عامل پایه

 

2- رایانه های رومیزی: همانند سازی کامپیوتر های رومیزی به همراه سیستم عامل و نرم ابزارها كاربردی و منابع باره احتیاج آن همانند حافظه، دیسک و سایر ملزومات آن.

 

3- برنامه های كاربردی: اجرای برنامه های کاربردی به چهره مستقل از سیستم عامل

 

4- منابع: مانند سازی شبكه، دستگاه¬های ورودی و خروجی،حافظه و منابع ذخیره‌سازی مجازی

 

چند مثال از مجازی سازی سرور

استفاده از چندین سیستم عامل گوناگون بر روی یک سیستم سخت افزاری با کمک سیستم مجازی سازی، راهکاری است که ما برای ایجاد شبکه های گوناگون بکار می گیریم. فرض کنید یک شبکه در حال کار، نیازمند برپایی یک سرویس دهنده جدید می شود.

 

اگر بخواهیم به صورت معمول این سرویس دهنده را راه اندازی کنید، باید حاضر پرداخت هزینه خرید سرویس دهنده، خرج نصب و جابجائی اطلاعات و هزینه رسیدگی سازگاری سیستم و کلی هزینه های سایر باشید که بطور حتم صرفه اقتصادی و زمانی متعاقب نخواهد داشت. در این موقعیت بهترین راه حل به کارگیری فنآوری مجازی سازی است که دستور میدهد لغایت به کمک سیستم مجازی سازی، یک سرویس دهنده جدید را بر روی همان شبکه موجود به چهره مجازی ایجاد و بدون نارسایی در شبکه، آن را باره سهم برداری قرار دهیم.

 

کاربرد دیگر مجازی سازی افزایش سرعت پردازش و تبادل اطلاعات در شبکه ها است. به فرض اگر به طور مقارن صدها ایستگاه کاری در یک شبکه به یک سرور متصل شده و تبادل اطلاعات کنند، شدامد روی این سرور به شدت افزایش یافته و سرعت شبکه به شدت کاهش می یابد و احتمال بروز دشوار بالا می رود.

 

راهکار این قضیه از طریق مجازی سازی آن است که چندین سرور مجازی در شبکه تاسیس شود الی بار شدامد این کامپیوتر ها میانی سرویس دهنده های مجازی دسته گردد. این بدین معنی است که حتی اگر منابع مشکل افزاری شما محدود باشد آن را به صورت برنامه ریزی شده و جداسازی پذیر مدیریت می نمائید تا برای واحدهای مختلف به شیوه های متنوع مورد سهم برداری قرار گیرند.

saqar بازدید : 35 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

یرانسل پس از راه‌اندازی پنج سایت تجاری نسل پنجم اینترنت همراه در تهران و شیراز، حال به جزیره کیش رفته و سایت 5G را برای استفاده‌ی عمومی افتتاح کرده است. به گزارش روابط عمومی ایرانسل، تمامی مراحل نصب، راه‌اندازی و بهینه‌سازی سایت 5G ایرانسل در جزیره کیش توسط جوانان متخصص ایرانی انجام شده و این سایت از روز شنبه ۱۶ اسفند ۹۹ در حال سرویس‌دهی است.

مدیرعامل ایرانسل در مراسم افتتاح رسمی ششمین سایت تجاری 5G ایرانسل، ضمن اشاره به اهمیت بومی‌سازی تجهیزات فناوری 5G گفت:

ما در حوزه‌ی تجهیزات نسل جدید، طبیعتا وابستگی داریم و این تجهیزات را از تولیدکنندگان معتبر بین‌المللی تأمین می‌کنیم. اما زیرساخت‌های فنی را با کمک نیروهای داخلی ایجاد کرده‌ایم و با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از این تجهیزات قابل بومی‌سازی است، یکی از برنامه‌های جدی ایرانسل این است که ان‌شاء‌الله با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، اقدامات جدی را برای بومی‌سازی این تجهیزات انجام دهیم. البته بخشی را هم شروع کرده‌ایم که ان‌شاءالله در آینده‌ی نزدیک به ثمر خواهد رسید و استفاده خواهد شد.

 

افتتاح سایت 5G ایرانسل در کیش

بیژن عباسی‌آرند اعلام کرد که اقدام بعدی ایرانسل، تمرکز روی تحقیقات برای نسل ششم ارتباطات در کیش خواهد بود. به‌ گفته‌ی او: «با توجه به اینکه دنیا به ‌سمت نسل ۶ در حال حرکت است، ما هم ظرفیت‌های خوب تحقیقاتی در کشور داریم که ان‌شاءالله بتوانیم برای کارهای تحقیقاتی، آمادگی فهم و شناخت و نهایتاً ایفای نقش در توسعه نسل بعد در کشور، آن را به کار بگیریم و پیش‌گام باشیم. تلاش می‌کنیم همکاری‌های گسترده‌تری را در حوزه‌ی ارتباطی شکل دهیم و سرویس‌های هوشمند را به کیش بیاوریم تا کیش را با توجه به زیرساخت‌های خوبی که در منطقه آزاد وجود دارد، به جزیره هوشمند تبدیل کنیم.»

 

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری ‌اطلاعات در این مراسم اذعان کرد که استفاده از فناوری 5G یکی از اهداف کشور در افق ۱۴۰۴ است تا حداقل ۱۰ درصد از کاربران به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند و رونمایی ایرانسل در راستای اهداف اسناد بالادستی است.

افتتاح سایت 5G ایرانسل در کیشستار هاشمی با اشاره به ضرورت مدیریت بهینه‌ی منابع فرکانسی گفت:

ما منابع فرکانسی محدودی را در اختیار داریم که به‌عنوان منابع ملی شناخته می‌شوند. اگر بخواهیم صرفا از فناوری‌های نسل‌های قبلی استفاده کنیم، بدون تردید استفاده بهینه و مؤثری از فرکانس انجام نخواهد شد و 5G یکی از مصادیقی است که با استفاده از آن، در تلاشیم از ظرفیت‌های فرکانسی که در کشور داریم، به‌صورت بهینه استفاده کنیم. متأسفانه به ‌واسطه‌ی انحصاری که در حوزه‌ی اینترنت ثابت شاهد هستیم، آنچه در توسعه‌ی اینترنت ثابت مورد انتظار بود، اتفاق نیفتاد. به همین دلیل استفاده از ظرفیت 5G را برای کمک به توسعه اینترنت ثابت در دستور کار داریم و پروانه‌های مرتبط را هم صادر کرده‌ایم که ان‌شاءالله بتوانیم بخشی از این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

 

منبع : 

https://www.zoomit.ir/tech-iran/368802-irancell-kish-5g-site/

 

saqar بازدید : 21 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

هواوی در کنفرانسی با حضور اصحاب رسانه اعلام کرد تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی Petal Search در خارج از چین به ۱۸ میلیون نفر رسیده و این عدد تا پایان سال جاری میلادی مرز ۶۰ میلیون را هم رد می‌کند.

هواوی اوایل هفته‌ی جاری کنفرانسی کوتاه به میزبانی دکتر جیمی گونزالو، قائم‌مقام سرویس‌های موبایلی مصرفی هواوی و آندرئاس زیمر، مدیر محصول واحد اروپای هواوی، با حضور روزنامه‌نگاران منتخب برگزار کرد تا جزئیات بیشتری درباره‌ی خدمات موبایلی هواوی (HMS) و سیستم‌عامل هارمونی او اس (HarmonyOS) ارائه دهد.

براساس گزارش خبرگزاری GSMArena، هواوی می‌گوید موتور جست‌و‌جوی اختصاصی Petal Search تا پایان سال ۲۰۲۱ می‌تواند به ۶۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در خارج از چین دست پیدا کند. 

در این کنفرانس مطبوعاتی، دو مدیر اجرایی هواوی اعلام کردند عملکرد این شرکت چینی در خارج از بازار بومی خود هم قدرتمند است. در‌حال‌حاضر، ۱۸ میلیون کاربر فعال ماهانه در خارج از چین از Petal Search استفاده می‌کنند که ۴ میلیون نفر از آن‌ها در اروپا حضور دارند. این آمار برای هواوی تحسین‌برانگیز است؛ زیرا Petal Search تا همین ۱۲ ماه پیش وجود نداشت. 

سرویس Petal Search امکان می‌دهد ازطریق عکس به‌دنبال بازیگران یا سلبریتی‌ها بگردید. همچنین، امکان مشابهی برای جست‌و‌جوی محصولات ارائه می‌شود. دکتر گونزالو در مراسم یادشده تأکید کرد هواوی برای تأمین ایمنی سرویس‌هاش مداوم زیرنظر قرار دارد. سرویس Petal Search از گواهی خاصی بهره می‌برد که اتحادیه‌ی اروپا آن را صادر کرده است. این گواهی اعلام می‌کند تمامی داده‌های کاربران Petal Search ایمن هستند. 

 

منبع :

https://www.zoomit.ir/internet-network/368895-huawei-petal-search-18m-monthly-active-users-outside-china/


saqar بازدید : 23 سه شنبه 19 اسفند 1399 نظرات (0)

ماشین مجازی این پروانه را به شما می‌دهند لغایت سیستم عامل‌های دیگر را در سیستم عاملی که دارید اجرا کنید، انگار که قصد دارید یه برنامه در محیط سیستم عاملتان اجرا کنید یا به صورت ساده، ماشین مجازی، یک سیستم عامل کامل است، بر روی سیستم عامل کنونی شما.دوست دارید که با ماشین مجازی شغل کنید و آن ها را بشناسید؟ بعد ماشین مجازی همراه ما باشید و لغایت دستگاه‌های مجازی رایگانی که در دسترس شما هستی دارند را معرفی کنیم.

 

یک دستگاه مجازی چیست؟

یک ماشین مجازی برنامه‌ای است که مانند یک کامپیوتر مجازی عمل می‌کند و برروی سیستم عاملی که دارید پیشه می‌کند و سخت انگیزه ها مجازی را در اختیارتان پیمان می‌دهد الی سیستم عامل دیگری را اجرا کنید. سیستم عامل جدید در پنجره‌ای درون سیستم عامل اصلی شما اجرا می‌شود، دقیقا مشابه هر برنامه دیگری.

 

 

 

از منظر سیستم عامل ماشین مجازی یک کامپیوتر راستین و کامل است

شما می توانید در آن واحد چندین دستگاه مجازی را روی سیستمتان نصب کنید. تنها محدودیت شما داشتن فضای کافی و البته منابع کافی برای آن‌ها می‌باشد. دستگاه مجازی درون سیستم عامل اصلی شما و در نقش یک برنامه و مهمان عمل خواهد کرد، البته که می‌توانید آن را تمام صفحه هم اجرا کنید لغایت بیشتر شبیه به یک دستگاه مستقل شود.

 

استفاده‌های کاربردی از دستگاه مجازی

امتحان کردن نسخه های جدید سیستم عامل‌ها: با دستگاه مجازی می‌توانید برای مثال ویندوز۱۰ را بر روی ویندوز۷ خود پیش از آپگرید کردن آن امتحان کنید.

تجربه پیشه با سیستم عامل‌های گوناگون: برای نمونه می‌توانید استفاده از سیستم عامل لینوکس را تجربه کرده و کل چیز آن را یاد بگیرید.

 

 

استفاده از نرم اسباب هایی که به نسخه های کهن تر سیستم عامل‌ها احتیاج دارند: مثلا فرض کنید می‌خواهید با یک برنامه مهم پیشه کنید که فقط برروی ویندوز XP اجرا می‌شود، شما می‌توانید ویندوز XP را برروی دستگاه مجازی خود نصب کنید و آن برنامه را اجرا نمایید. این کار به شما دستور می‌دهد الی برنامه‌ای را که فقط بر روی ویندوز XP عمل می‌کند را بدون بیچارگی به گذاشتن آن در ویندوز اجرا نمایید. و این نکته مهمی است چرا که این ویندوز دیگر از طرف مایکروسافت پشتیبانی نمی‌شود.

اجرای برنامه‌هایی که برای سیستم عامل های سایر طراحی شدند: کاربرد کنندگان سیستم عامل مک و لینوکس می‌توانند از ماشین مجازی بدون هیچ دردسری برای اجرای برنامه‌های ویندوز بهره‌گیری کنند. البته متاسفانه اجرای بازی‌ها در ‌ دستگاه‌های مجازی همیشه امکان پذیر نمی‌باشد.

امتحان نرم‌افزار بر روی سیستم عامل‌های مختلف: اگر بیچارگی دارید که امتحان کنید یک برنامه چگونه بر روی سیستم عامل‌های گوناگون عمل می کند، می‌توانید هرکدوم متعلق به ها را بر روی یک دستگاه مجازی نصب نمایید.

یکی کردن سرورها: کسانی که ناچار به استفاده از سرورهای متعدد هستند می‌توانند با به کارگیری دستگاه مجازی همه‌ی آنها را فقط بر روی یک رایانه اجرا نمایند. هر دستگاه مجازی یک دسته کاملا جداگانه می باشد پس سایر درگیر مشکلات متعدد و هزینه‌های اضافی برای نگه داری از سرورهای مختلف نخواهید بود. وانگهی ماشین های مجازی را بین دستگاه‌های گوناگون می‌توان جا‌به‌جا کرد.

دستگاه‌های مجازی پیشنهادی

VirtualBox یک برنامه عالی می باشد که برروی ویندوز، مک و لینوکس اجرا می شود. یکی از بهترین خصوصیت‌های این برنامه در دسترس بودن همه خصوصیات آن به چهره رایگان و آسان است.

 

معرفی نرم‌افزار XAMPP ، سرور را بر روی کامپیوتر خویش شبیه‌سازی کنید

 

 

VMware Player یک برنامه شناخته شده دیگر برای سیستم عامل ویندوز و لینوکس است. این برنامه قسمت مجانی برای VMware workstation است بعد همه‌ی ویژگی ها آن مجانی در گزین کردن شما قرار نمی گیرد.

 

اجرای یک سیستم عامل در دستگاه مجازی

برای نصب یک سیستم عامل بر روی یک دستگاه مجازی شما به دیسک آن سیستم عامل نیاز دارید. البته از فایل ISO image آن هم می توانید استفاده کنید. برنامه های دستگاه مجازی راهبری راحتی را در برگزیدن شما قرار می‌دهند تا بتوانید پروسه راه‌اندازی یک دستگاه مجازی را طی کنید و سیستم عامل خودتان را اجرا کنید.

 

 

 

قابل بیان است که دستگاه‌های مجازی تنها محدود به سیستم عامل‌های ویژه دسکتاپ نیست، شما حتی می‌توانید سیستم عامل اندروید را هم بر روی ویندوز ۱۰ همانند سازی کنید.

saqar بازدید : 23 سه شنبه 19 اسفند 1399 نظرات (0)
ال جی قصد دارد دو سال بعد از تولید اولین و آخرین تبلت خود یک تبلت جدید تولید کند. ال جی در جولای سال 2017 تبلتی به نام جی پد آی وی عرضه کرده بود.

 به گزارش فارس به نقل از آسین ایج، ال جی قصد دارد در سال جاری میلادی تبلت جدیدی را تولید کند که دارای نمایشگری 10.1 اینچی با دقت 1920 در 1200 پیکسل است.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,تبلت
 

منابع مطلع می گویند نسبت بصری نمایشگر این تبلت هم 16 به 10 است. در مورد ویژگی های سخت افزاری این تبلت اطلاعات زیادی در دسترس نیست. اما گفته می شود یک دوربین سلفی در جلوی این تبلت در نظر گرفته شده است. در مورد دقت و ویژگی های دوربین پشتی این تبلت هنوز اطلاعاتی در دست نیست.

 

در داخل این تبلت از 4 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی، پردازنده اسنپ دراگون 821 کوالکوم و سیستم عامل اندروید 9 پای استفاده شده است. این تبلت از فناوری ارتباطی بی سیم ان اف سی پشتیبانی نمی کند، ولی با فناوری نسل چهارم ال تی ای سازگاری دارد.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11036370.html

saqar بازدید : 28 سه شنبه 19 اسفند 1399 نظرات (0)
اپل هفته گذشته طی مراسمی از سری جدید گوشی‌های آیفون، سری جدید اپل واچ‌ و آیپد خود رونمایی کرد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از سی‌نت، طی این مراسم شرکت نامی اپل از سری جدید گوشی‌های آیفون به نام‌های آیفون ۱۱ ، ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس رونمایی کرد.

 

قابلیت‌های جدیدی به نسل جدید گوشی‌های آیفون افزوده شده است که از آن میان می‌توان به امکان شارژ دو طرفه، دوربین‌های بیشتر و باتری‌ قوی‌تر اشاره کرد.

 

پس از رونمایی اپل ظاهر و طراحی این گوشی‌ها سر و صدای زیادی به پا کرد زیرا از طرفی تعداد و قابلیت‌های دوربین سری جدید گوشی‌ها منحصر به فرد بود و از طرفی رنگ‌های این گوشی‌ها خاص بود. آیفون ۱۱ پرو دارای رنگ سبز زیتونی است که آیفون رنگ آن را به "سبز نیمه شب پولاریزه"(polarizing Midnight Green) تشبیه کرده و نام این رنگ را "اِسلوفی"(slofie) اعلام کرده است.

 

طی این خبر قصد داریم ۶ نکته کوچک اما جالب در مورد سری جدید گوشی‌های آیفون که ممکن است ندانید را ذکر کنیم.

 

 وای- فای ۶

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,آیفون 11

 

 همانند گلکسی اس ۱۰ پلاس، آیفون‌های سری جدید نیز مجهز به نسل جدید شبکه‌های بی‌سیم هستند که با نام "وای-فای ۶"(Wi-Fi ۶) شناخته می‌شوند. بنابر گفته‌های "ری کریست"(Ry Crist) دبیر ارشد پایگاه خبری سی‌نت، تنها تفاوت دستگاه‌هایی که از "وای-فای ۶" پشتیبانی می‌کنند، این است که کاربران توسط آنها می‌توانند سریع‌تر ارتباط برقرار کنند. سرعت انتقال با وای-فای ۶ در مقایسه با وای-فای ۵ بالاتر است و این موضوع دستگاه‌ها را قادر می‌سازد تا اطلاعات بیشتری را در هر انتقال ارسال کنند. علاوه بر آن، این شبکه به حسگرها و سایر ابزارهای بی‌سیم کمک می‌کند تا از کمترین میزان انرژی باتری استفاده کنند.

 

تراشه پهن ماورا

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,آیفون 11

 

اپل در خلال کنفرانس خود صحبت زیادی درباره این موضوع نکرد اما این موضوع آن قدر مهم است که می‌بایست ذکر کنیم. این شرکت تراشه جدیدی به نام" U۱ "را برای "آگاهی مکانی"(spatial awareness) طراحی کرده است که این موضوع به آیفون‌های جدید کمک می‌کند تا بتوانند با دقت بیشتری آیفون‌هایی که در نزدیکی آنها قرار دارند را پیدا کنند.

 

به گفته اپل این امر عملکرد سیستم ایردراپ را که سیستمی برای انتقال فایل بین آیفون‌ها است بهبود می‌بخشد. کاربران می‌توانند تغییر در عملکرد ایردراپ را ۳۰ سپتامبر و همزمان با انتشار نسخه اصلی سیستم عامل iOS ۱۳.۱ مشاهده کنند زیرا تراشه جدید به آنها این امکان را می‌دهد تا فایل‌ها را بسیار سریع‌تر از قبل به دستگاه آیفون دیگری ارسال کنند.

 

اپل قصد دارد سیزدهمین نسخه اصلی سیستم عامل خود موسوم به iOS ۱۳ را برای آیفون‌های مدل ۶s به بعد در تاریخ ۱۹ سپتامبر ارائه دهد.

 

iOS ۱۳ ویژگی‌های مهمی دارد که از جدیدترین آنها می‌توان به "دارک مد"(dark mode) اشاره کرد. دارک مد، به کاربر امکان می‌دهد تا از سیستم‌ها و اپلیکیشن‌های در حال اجرا، در پس زمینه تیره نیز استفاده کند و با خودکارسازی این فعالیت در روز و شب، استفاده بهتری از صفحه نمایش داشته باشد.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11036454.html

saqar بازدید : 21 دوشنبه 18 اسفند 1399 نظرات (0)

یکی از امکاناتی که کمپانی پاناسونیک به کاربران خود می دهد امکان برقراری تماس اینترنتی است که این کلمه تعابیری مختلف و قابلیتی گوناگون را بسته به کاربر خود ارائه می دهد. در سانترال های پرظرفیت و تحت شبکه که سری KX-TDE و سری KX-NS هستند قابلیتی فراتر از هر آنچه تا به حال بیان شده وجود دارد. امکان اتصال چندین سانترال از چندین نقطه مختلف کره زمین، امکان اتصال موبایل به عنوان یک تلفن داخلی سانترال و… در مقاله راه اندازی VOIP به بیان توضیحاتی در راستای ارائه راه اندازی VOIP با سانترال خدمات در این زمینه توسط گروه فنی مهندسی ارتباط نمایندگی پاناسونیک خواهیم پرداخت.

 

راه اندازی VOIP در دستگاه سانترال پاناسونیک

 

راه اندازی VOIP  در دستگاه سانترال پاناسونیک

انتقال صدا بر روی بستر شبکه امکانی است که کمپانی های محدودی از این قابلیت برخوردار هستند. این قابلیت به صورت پیش فرض در سانترال تعبیه شده است اما برای راه اندازی VOIP باید تجهیزاتی سخت افزاری مانند کارت VOIP سانترال و دیگر قطعاتی مرتبط راه تهیه نمود و پس از جای دهی آن در محفظه کارت ها با برنامه ریزی و کدنویسی های خاص فعال سازی را انجام داد. در هنگام برنامه ریزی توسط کارشناس فنی باید مشخص کرد که هدف از این کار چیست؟ ثبت یک یا چندین تلفن همراه به عنوان تلفن سانترال و یا متصل کردن لینک کردن یک یا چندین سانترال از یک برند و یا برند های متفاوت به یکدیگر.

 

راه اندازی SIP در دستگاه سانترال پاناسونیک

استاندارد SIP، استانداری جهانی است که از میان هزاران الگو قابل استفاده در خطوط شبکه انتخاب شده است که اکثر شرکت ها از این الگو به عنوان زبانی مشترک برای همگام سازی با یکدیگر از آن استفاده می کنند. SIP استانداری است که در کدنویسی فعال سازی می شود و با تعریف آن در دستگاه مقصد و مبدا اتصال دو برند مختلف را امکان پذیر می کند. در واقع VOIP امکانی برای اتصال بین سیستم هایی با برند یکسان است و SIP همان قابلیت ها را به صورت گسترده تر ارائه می کند.آشنایی با تمامی کدهای تحت شبکه و با نحوه فعالیت و نکاتی که ممکن است در هنگام نصب به وجود آید از جمله دانشی است که با مطالعه و تجربه توسط کارشناس پاناسونیک به وجود آمده است.

 

 

 

ایجاد ارتباط بین چندین دفتر در شهر ها و حتی کشور های مختلف برای برقراری تماسی رایگان دور از انتظار نیست و با فعال سازی لایسنس های گوناگون و مرتبط امکان پذیر می شود.

 

راه اندازی voip در دستگاه سانترال پاناسونیک

 

خدمات تحت شبکه کارشناس فنی پاناسونیک

خدمات تحت شبکه خدماتی نوین است که عمر خیلی طولانی و زیادی ندارد، رشد روز به روز این دانش نوپا و تکنولوژی های که بر مبنا آن به بازار عرضه می شود قابل کنترل نیست به همین دلیل مطالعه در این زمینه و کسب تجربه ار مهم ترین نکاتی است که یک کارشناس باید بر آن تسلط پیدا کند. متخصص شدن در یک دانش امری سخت است که گروه فنی مهندسی ارتباط به عنوان نمایندگی پاناسونیک خود را مکلف به آن می داند. ما بر آن شدیم تا با بروزرسانی دانش خود و تلفیق آن با تجربه ای که به سختی کسب کرده ایم خدماتی در خور سازمان ها ارائه دهیم.

 

 

 

استاندارد SIP الگویی جهانی است که می توان گفت اکثر شرکت ها از آن استفاده می کنند به همین دلیل خود را موظف کرده ایم برای رفاه حال مشتریان خود و عدم خلل در کار نحوه فعال سازی آن را در تمامی دستگاه های مختلف و برندهای گوناگون آموزش ببینیم، ایجاد ارتباط بین سانترال پاناسونیک با برندهایی دیگر مانند سیسکو، زیمنس، آوایا و… امری کاملا ساده و امکان پذیر است. راه اندازی خطوط داخلی SIP در سانترال مانند تعریف تلفن همراه از دیگر قابلیت هایی است که در آغاز مقاله به آن اشاره شد.

 

راه اندازی VOIP در دستگاه سانترال پاناسونیک

 

راه اندازی VOIP به دو روش امکان پذیر است، تهیه کارت سخت افزاری و نصب آن در سانترال و کدنویسی خاص کارت به صورت نرم افزاری که قطعا نیازمند دانشی فنی بسیار زیادی است و یا تهیه کد فعال سازی لایسنس سانترال و فعال کردن آن در دستگاه که این امر نیز حتما باید توسط کارشناس پاناسونیک عملی شود.

 

 

 

گروه فنی مهندسی ارتباط به عنوان نمایندگی پاناسونیک این اطمینان را به کاربران دستگاه سانترال می دهد که با تکیه بر دانش فنی کارشناسان، VOIP و SIP خود را فعال سازی نمایند. تجربه کافی در این زمینه و دانش به روز کارشناسان باعث شده تا در تمامی پروژه هایی که حضور داشته ایم موفق و سربلند شویم و با داشتن رزومه ای کاملا مثبت در خدمت تمامی شرکت خواهیم بود.

saqar بازدید : 25 دوشنبه 18 اسفند 1399 نظرات (0)
در به روزرسانی جدید اینستاگرام چت‌های اینستاگرام و فیس بوک با یکدیگر در می‌آمیزد. این موضوعی است که از مدت‌ها پیش مورد توجه مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک قرار داشته است.

به گزارش انتخاب، از مدتی پیش، مارک زاکبرگ اعلام کرد که قصد دارد شرکت‌های زیر مجموعه خود مانند واتس اپ، فیس بوک و اینستاگرام را با یکدیگر بیامیزد. این موضوع در همان زمان نیز با اعتراض گسترده مخاطبان همراه شد.

 

 بسیاری از افراد معتقد بودند که با توجه به تفاوت‌های تنظیمات حریم شخصی در چت‌های این اپلیکیشن ها، اجرای طرح ادغام، کاملا اشتباه است، اما برخی دیگر نیز این طرح را مفید و کاربردی در نظر گرفتند.

 

اکنون با گذشت بیش از یک سال از اعلام این طرح، فیس بوک برنامه‌های خود را برای ادغام چت‌های اینستاگرام، واتس اپ و مسنجر در یک برنامه ریزی جدید مشخص کرده است و به نظر می‌رسد شرکت فیس بوک برای رسیدن به این هدف، در حال اصلاحات اساسی در برنامه ریزی‌های خود است.

https://www.beytoote.com/computer/technews/banews74759.html

saqar بازدید : 20 دوشنبه 18 اسفند 1399 نظرات (0)
سازمان نظام صنفی رایانه ای از تعویق برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک و کامپیوتر (ایران الکامپ ۲۰۲۰) به دلیل شیوع بیماری کرونا خبر داد. 

به گزارش مهر به نقل از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، ستاد اجرایی الکامپ ۲۶ در اطلاعیه‌ای با اشاره به استقبال شرکت‌ها، استارت آپ ها و سازمان‌های دولتی که منجر به پیش ثبت نام بی سابقه برای بیش از ٣٠ هزار متربع فضای نمایشگاهی و ٧٠٠ شرکت کننده شد، اعلام کرد: با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا و نگرانی‌هایی که در مورد به خطر افتادن سلامت شرکت‌کنندگان و بازدید کنندگان وجود دارد تاریخ برگزاری نمایشگاه الکامپ به ماه‌های پایانی سال جاری موکول می‌شود.

 

تصمیم به تعویق نمایشگاه در راستای رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و توصیه‌های ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا و طی فرآیندی مشترک با شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی گرفته شده و تیم برگزاری بزرگترین گردهمایی فناوری اطلاعات کشور از همه همکارانی که برای این فرصت سالانه در پایان شهریور ماه برنامه‌ریزی کرده بودند پوزش می‌طلبد.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11058995.html

saqar بازدید : 25 یکشنبه 17 اسفند 1399 نظرات (0)

Virtual Switch ها در VMware ESX

 

هر پیوستگی درونی و بیگانه به یک سرور میزبان از تو یک سوئیچ مجازی می‌گذرد. سوئیچ مجازی، یک سوئیچ نرم‌افزاری لایه 2 است که با پیوندیدن به هسته مجازی‌سازی امکان به کارگیری کارت های شبکه فیزیکی میزبان را فراهم کرده و پیوندیدن خویش را به کابل های متصل به سوئیچ های شبکه فیزیکی و سپس به شبکه هایی ارشد استوار می کند. امکان سوئیچ مجازی چیست پیوستگی چندین کارت شبکه فیزیکی به شبکه یک سوئیچ مجازی برای استفاده از قابلیت تقسیم بار (load-balancing) هستی دارد. در ضمن امکان جایگزینی کارت شبکه جدید در زمان بروز قطعی شبکه امکان پذیر است. vSphere ESX/ESXi استاندارد 802.3ad را کاملا پشتیبانی می کند.

 

 

شناخت سوئیچ های مجازی 

 

 

سوئیچ مجازی (vSwitch)

یک سوئیچ مجازی، نرم‌افزاری است که توسط میزبان ESX و ESXi برای برقراری بستگی شبکه ماشین های مجازی بهره‌گیری می شود. این دستگاه های نرم‌افزاری با به کارگیری کارت های شبکه فیزیکی و یا uplinkها به سوئیچ های فیزیکی متصل می شوند. مدیریت این سوئیچ ها به دو صورت شدنی است:

 

1- به کارگیری نرم‌افزار vCenter Server 

 

2- برقراری پیوستگی مستقیم با نرم‌افزار vSphere Client

 

 

 

سوئیچ توزیع شده مجازی (Distributed vSwitch)

نحوه عملکرد این سوئیچ همانند سوئیچ های مجازی است ولی با این تفاوت که پهنه پوشش این سوئیچ ها به ببش از یک میزبان ESX/ESXi  می رسد. سوئیچ های توزیع شده قابلیت های مترقی تری را ارائه می دهند و مدیریت آنها فقط با استفاده از نرم‌افزار vCenter Server امکان پذیر است.

 

 

 

vmware Shared Storage ذخیره سازی مشترک, اندوخته سازها در وی ام ویر, فضای هارد vmware, vmware san storage, سیستم هیا اندوخته سازی اشتراکی,

تنظیم کردن سوئیچ های مجازی, سوئیچ های مجازی VMware vSphere, سوئیچ مجازی virtual switch,

saqar بازدید : 29 یکشنبه 17 اسفند 1399 نظرات (0)
اپل در جدیدترین گزارش‌های منتشره رسماً آسیب‌پذیری اپلیکیشن میل در سیستم عامل ios و نفوذ هکرها به اطلاعات کاربران آیفون و آی‌پد را تایید کرد.

به گزارش ایسنا ، تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشره حاکی از آن است که اپل به طور رسمی آسیب پذیری و حوزه امنیتی موجود در سیستم عامل آی او اس گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آی‌پد را تایید کرد.

 

این در حالیست که این غول تکنولوژی آمریکایی در پاسخ به ادعای شرکت ZecOps  فعال در حوزه امنیت سایبری مبنی بر کشف ظرف امنیتی و آسیب پذیری اپلیکیشن میل در سیستم عامل ios و احتمال دسترسی هکرها به اطلاعات گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آی‌پد، اعلام کرده بود که این مسئله موجب افشای اطلاعات کاربران نشده و تهدید جدی برای حریم خصوصی آنها به شما نخواهد رفت.

 

این کارشناسان اعلام کرده بودند که آسیب‌پذیری مذکور به هکرها و مجرمان سایبری امکان دسترسی به گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آی‌پد را می‌دهد و بدون آنکه کاربر روی لینک‌های آلوده در اپلیکیشن میل در ios کلیک کند، دستگاه مورد نظر را آلوده شده و در اختیار هکرها قرار خواهد گرفت.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews1105249.html

saqar بازدید : 29 یکشنبه 17 اسفند 1399 نظرات (0)
سامسونگ اپلیکیشنی را به ساعت هوشمند خود اضافه کرده که شستن دست را به طور مرتب به کاربران یادآوری می‌کند تا خطر ابتلای اشخاص به بیماری کرونا به حداقل برسد. 

به گزارش مهر به نقل از انگجت، شستن مرتب دست‌ها در عصر انتشار ویروس کرونا امر مهمی است و شرکت‌های فناوری به طور مرتب در تلاش هستند تا خدمات نوآورانه‌ای را برای وادار کردن کاربران به این کار ارائه دهند. یکی از این خدمات از طریق ساعت هوشمند گالکسی واچ اکتیو ۲ در دسترس است.

 

سامسونگ اپلیکیشن تازه ای را برای این ساعت عرضه کرده که هر چند ساعت یک بار به کاربران یادآوری می‌کند تا دست‌های خود را بشورند. این برنامه در زمان شستشوی دست هم به افراد یادآوری می‌کند که برای این کار باید حداقل ۲۵ ثانیه وقت صرف و از عجله پرهیز کنند.

 

با استفاده از این برنامه می‌توان پی برد کاربر آخرین بار در چه زمانی دست‌های خود را شسته است. تولید این برنامه طی دو هفته توسط یکی از زیرمجموعه‌های تحقیقاتی سامسونگ در بنگلور هند صورت گرفته است.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11051326.html

saqar بازدید : 25 شنبه 16 اسفند 1399 نظرات (0)

خیلی از دوستانی که قصد راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار اینترنتی را دارند، از ما می‌پرسند: هزینه طراحی سایت با وردپرس چقدر هست؟ خب در پاسخ به این سوال معمولا میگوییم از بودجه موجود در کارت بانکی شما تا بی‌نهایت! اما واقعا خرج طراحی سایت با استفاده از وردپرس چقدر هست؟ چقدر خرج احتیاج هست لغایت بتوانیم یک وب‌سایت وردپرسی راه‌اندازی کنیم؟

 

توجه داشته باشید که در این مقاله منظور داریم هزینه راه اندازی سایت وردپرسی در مورد سایتی گفتگو کنیم که توسط خود شما از صفر لغایت صد تاسیس شود نه اینکه هزینه‌های چند میلیونی به شرکت‌های طراحی سایت پرداخت کنید و آن‌ها یک وبسایت برای شما طراحی کنند!

 

آنچه در این مقاله می‌خوانید

 

هزینه طراحی سایت با وردپرس چقدر هست؟

اول از همه: آموزش، تعلیم و آموزش!

خرید دامنه

خرید هاست (میزبانی وب)

هزینه خرید قالب وردپرس

هزینه خرید افزونه‌های مورد دربایستن وردپرس

جمع‌بندی کلی

هزینه طراحی سایت با وردپرس چقدر هست؟

خب بیایید هزینه‌های باره احتیاج برای راه اندازی یک وب‌سایت با وردپرس را تخمین بزنیم و ببینیم برای تاسیس یک وب‌سایت در عمل باید چقدر موجودی در حساب بانکی‌تان داشته باشید.

 

اول از همه: آموزش، آموزش و آموزش!

گفتیم سایتی که توسط خودتان راه اندازی شود. پس بیچارگی هست تا برای ساخت وبسایت با وردپرس آموزش ببینید. خب مسلما هر چقدر که خودتان بخواهید می‌توانید آموزش ببینید. می‌توانید تعلیم هم نبینید و بعدها اغلب وقتتان را بابت اشتباهات سپریدن شده تلف کنید. ولی هر چقدر اغلب آموزش ببینید بیشتر پیشرفت خواهید کرد چرا که راه‌و‌چاه را پیدا می‌کنید. ناگفته نماند که در بحث تعلیم سراغ افرادی بروید که در این پیشه خودی نشان داده‌اند و به کامیابی رسیده‌اند. بعد درگیر شو آف‌ها و تبلیغات درون خالی نشوید. ‌;)

 

در هر صورت این شما هستید که مشخص می‌کنید چطور آموزش ببینید. ولی برای شروع پیشه کافیست آموزش پیشه با وردپرس را ببینید.بعد از آن کافیست تعلیم سئو را ببینید و سایتتان را در گوگل به جایگاه مناسبی برسانید. اگر هم قصد دارید بابت تعلیم خودتان خرج کنید بعد یک دوره جامع همانند وبمستران زرین را فراموش نکنید. بعد بنا به گزینش خودتان می‌توانید با هزینه‌ای بین ۱۰۰ هزار تومان الی چند میلیون تومان بابت آموزش خویش هزینه کنید.

 

بدیهی است که اگر هزینه ۱۰۰ هزار تومانی را هم پرداخت کنید مانعی در راه‌اندازی سایت شما ندارد. اصلا می‌توانید پرداخت نکنید و آموزش‌های رایگان ما را ببینید. 🙂

 

خرید دامنه

شما می‌توانید فقط با پرداخت ۵ هزار تومان یک پهنه آی آر پرداخت کنید. اگر می‌خواهید حوزه بین‌المللی دات کام داشته باشید، باید چیزی حدود ۱۳۰ هزار تومان (البته با قیمت‌های فعلی) خرج کنید. فراموش نکنید ۱۱ ترفند برای برگزیدن پهنه مناسب را حتما ببینید.

 

خرید هاست (میزبانی وب)

معمولا برای خرید یک هاست مطمئن باید چیزی حدود ۵۰ هزار تومان بصورت ماهانه خرج پرداخت کنید. پس ۵۰ هزار تومان سایر هم برای خرید هاست مناسب وردپرس نگه دارید. یعنی لغایت اینجای شغل باید ۳۰۰ هزار تومان هزینه کنید. اکنون سایت شما راه اندازی شده و باید با استفاده از یک قالب وردپرسی، محتوای سایتتان را ویترین سایت وردپرسی خود نمایش دهید.

 

هزینه خرید قالب وردپرس

اینجاست که باید یک قالب شیک و مناسب برای سایتتان خریداری کنید. اگر بین قالب‌های حرفه‌ای وردپرس گشت‌و‌گذاری داشته باشید، با قیمت‌هایی بین ۵۰ هزار تومان الی ۲۰۰ هزار تومان روبرو خواهید شد. فرض کنید می‌خواهید یک قالب ایرانی و درونمایه محور برای سایت خویش برگزیدن کنید و انتخاب شما گران‌ترین قالب سایت میهن وردپرس هست. پس بی گمان قالب وردپرس اهورا انتخابی مناسب هست که قیمتی حدود ۲۰۰ هزار تومان دارد.

 

هزینه خرید افزونه‌های باره دربایستن وردپرس

حالا که قالب را گزینش کردید کافیست چند افزونه مورد نیاز برای وردپرس هم خریداری کنید. اصلا سایتی که سئو و سرعت پسندیده نداشته باشد به هیچ دردی نمی‌خورد! بعد باید حتما افزونه یواست سئو پرمیوم و افزونه وردپرس راکت را خریداری کنید. چیزی حدود ۲۰۰ هزار تومان هم برای خرید افزونه‌های ضروری وردپرس هزینه کنید و پیشه تمام شد! به همین راحتی!

 

جمع‌بندی کلی

دیدیم که برای راه اندازی یک وب‌سایت شیک و حرفه‌ای که سئو و سرعت مناسبی داشته باشد کافیست حدود ۷۰۰ هزار تومان از جیب مبارک خرج کنیم. 🙂 اخیر با پرداخت این خرج یک وب‌سایت داریم که بنیادی تاسیس شده و از یک قالب و افزونه اوریجینال و بدون دردسر‌های بعدی بهره‌گیری کرده‌ایم که می‌دانیم در درون ذات این وب‌سایت چه تازه هست؟ چرا که خودتان این سایت را تاسیس کردید و از چون و چند ماجرا تازه دارید. معمولا سایت‌های طراحی سایت بابت تاسیس چنین وب‌سایتی از شما هزینه‌های چند میلیون تومانی اخذ می‌کنند. ایمان ندارید؟ همین الان به دسته طراحی سایت ما یک سفارش طراحی سایت با قالب حاضر ارسال کنید.

 

پ ن: شرکت‌های طراحی سایت هم مقصر این قضیه نیستند! ما هم دپارتمان طراحی سایت داریم و برای راه اندازی یک وب‌سایت با قالب آماده هزینه‌های چند میلیون تومانی دریافت می‌کنیم و انگیزه این‌کار این هست که تجربه‌ای در این مقوله داریم و در هر صورت هزینه زمانی که بابت انجام مراحل بالا و راه‌اندازی وب‌سایت صرف می‌کنیم را گرفتن خواهیم کرد. اگر زمان آزاد ندارید و حاضرید بابت انجام مراحل بالا، هزینه چند میلیونی پرداخت کنید می‌توانید طراحی سایتتان را به شرکت‌های پرکار در این گویه بسپارید.

 

حالا کافیست روی سایتتان شغل کنید و آن را به درآمد برسانید تا جبران این هزینه‌ها شود.

saqar بازدید : 30 شنبه 16 اسفند 1399 نظرات (0)
هنگامی که پرونده مؤسسات مالی و اعتباری به تجمعات خیابانی و اعتراضات دامنه‌دار سپرده‌گذاران منجر شد،‌ جامعه ایران شاهد درگیری چند دستگاه کشور بر سر پذیرش مسئولیت این مؤسسات بود. بانک مرکزی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آن زمان تأکید می‌کردند که مجوز فعالیت این مؤسسات از سوی طرف مقابل داده شده و حالا باید پاسخ‌گوی نتایج آن باشند. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، حالا در ماجرای شرکت‌های USSD اگرچه با یک کلاهبرداری چند هزار میلیارد‌تومانی روبه‌رو نیستیم؛ اما پای یک تقلب در نظرسنجی تلویزیونی در میان است که شرایط مشابهی را به وجود آورده است. درحالی‌که صداوسیما چند سالی است به قرق شرکت‌های ارائه خدمات USSD درآمده و در همه برنامه‌های آن ردپای ستاره و مربع‌های گوناگون دیده می‌شود، وزارت ارتباطات تأکید دارد شرکت‌های USSD از این وزارتخانه مجوز ندارند و تحت قوانین تجارت فعالیت می‌کنند؛ ادعایی که نشان می‌دهد شرکت‌های USSD درحال‌حاضر متولی مشخص و مسئولیت‌پذیری در کشور ندارند.

 

نبود مسئولیت مشخص دستگاه‌های نظارتی و اجرائی کشور در قبال شرکت‌هایی که از یک پروتکل نا‌امن برای ذخیره اطلاعات بانکی مشترکان استفاده می‌کنند و خطرات آن بارها از سوی کارشناسان بانکی و فناوری اطلاعات هشدار داده شده، یک نگرانی عمیق درباره احتمال بروز فاجعه را به وجود می‌آورد و بمب ساعتی USSD‌ها را خطرناک‌تر از پیش می‌کند.

 

یک بمب ساعتی

USSD یک مکانیسم انتقال اطلاعات است که می‌تواند بین تلفن همراه و اپراتور پیام‌های 182 کارکتری ردوبدل کند. این پیام‌ها که با استفاده از کلیدهای * و # ارسال می‌شوند، امکان بانکداری و نقل‌و‌انتقال مالی، خدمات تلفن همراه، اعلام اخبار فوری و خدمات خبری، نظرسنجی، مسابقه و... را فراهم می‌کنند؛ اما نکته مهم درباره این مکانیسم انتقال اطلاعات نبود رمزنگاری و امنیت به‌شدت پایین این روش انتقال اطلاعات است که به‌ویژه می‌تواند در زمینه نقل‌و‌انتقالات مالی به فاجعه ختم شود.

 

ایجاد هزینه ناخواسته برای مشترکان یا دستبرد به اطلاعات حساس کاربران مانند شماره‌کارت، تاریخ انقضا و رمز دوم که امکان هر نوع سوءاستفاده از اطلاعات شهروندان را فراهم می‌کند، تنها گوشه‌ای از تهدیدات استفاده از این مکانیسم انتقال است که بارها از سوی کارشناسان درباره آن هشدار داده شده است. برای درک اهمیت این خطر تنها کافی است به یاد بیاوریم دو روز قبل بزرگ‌ترین شبکه پرداخت الکترونیک خاورمیانه اطلاعات مشتریان خود را که روی یک فایل اکسل بدون پسورد و ایمنی ذخیره کرده بود، اشتباها به همه آنها ایمیل کرد. حال یک شرکت ارائه خدمات USSD در ایران را تصور کنید که اطلاعات میلیون‌ها شهروند ایرانی را که برای امور گوناگون مانند خرید شارژ تلفن همراه یا انتقال پول از خدمات این شرکت استفاده کرده‌اند، در اختیار دارد.

 

هرکسی که توانایی دسترسی به اطلاعات چنین شرکتی را داشته باشد، خواه یک کارمند متخلف یا مدیر غیرمتعهد، می‌تواند در یک لحظه تصمیم بگیرد حساب‌های بانکی میلیون‌ها شهروند خدمات‌گیرنده را تخلیه کند یا به شخص دیگری بفروشد. ‌اتفاقی که آن‌چنان در دسترس و محتمل است که توقف‌نیافتن آن، چیزی بیشتر از یک سهل‌انگاری به نظر می‌رسد.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11022112.html

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 220
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 74
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 145
  • بازدید ماه : 348
  • بازدید سال : 2,669
  • بازدید کلی : 9,110